Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Wątek: Lampa błyskowa + światło zastane ???

Mieszany widok

  1. #1
    Coś już napisał Awatar barkam43
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    55

    Domyślnie Lampa błyskowa + światło zastane ???

    Witam!!!
    Zastanawiam się czy jest jakaś ogólna reguła dotycząca ustawienia proporcji pomiędzy światłem lampy a światłem zastanym w taki sposób aby nie zdominować światła zastanego światłem lampy (rozpatruję scenę o w miarę jednolitym naświetleniu).Czytając różne fora doczytałem, że powinno się niedoświetlać ekspozycję dla światła zastanego około 1-2EV.
    Proszę o porady.
    450d + Grip + Tamron 28-75/2,8 + Canon 430ExII + Hama Star 63
    www.bartoszkaminski.mojezdjecia.net

  2. #2
    Uzależniony Awatar BuRton
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Czeski Cieszyn
    Wiek
    54
    Posty
    681

    Domyślnie

    A palnik w górę i TTL wchodzi w grę ? Polecam, spróbuj.
    Leica MP, 28/2, 35/1.5, 50/2.2, 75/1.9

  3. #3
    Coś już napisał Awatar barkam43
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    55

    Domyślnie

    Miałem na myśli światło lampy błyskowej odbite od ściany czy sufitu jeżeli tylko istnieje taka możliwość (lampa ustawiona w TTL).
    450d + Grip + Tamron 28-75/2,8 + Canon 430ExII + Hama Star 63
    www.bartoszkaminski.mojezdjecia.net

  4. #4
    Początki nałogu Awatar werek
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    warszawa
    Wiek
    42
    Posty
    404

    Domyślnie

    zamkniete pomieszczenia prosza sie o -1 1/3 EV minimum bo wyzej to temperatura barwowa flash'a znacznie odbiega od temperatury barwowej zarowek i lamp fluorescencyjnych. niestety uzyskasz tylko lekkie doswietlenie i troche zamrozenia ruchu. wyjsciem jest kupno filtru pomaranczowego(sa dostepne na allegro) i przyslonic nim palnik, wtedy problem temperatury parwowej znika i mozesz foci jak ci sie podoba (trzeba tylko balanas bieli na żarówke ustawić)
    Canon EOS R5 /// RF 24-104 f4 L /// EF 16-35 f4 L /// RF 100-500 f4.5-7.1 L /// EF 50 f1.8 /// EF 50 f1.2 L

  5. #5
    Coś już napisał Awatar barkam43
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    55

    Domyślnie

    Zdjęcia robię wyłącznie w RAWach więc uważam, że nie powinno być problemu z późniejszym ustawieniem odpowiedniego balansu bieli podczas obróbki.:-D
    450d + Grip + Tamron 28-75/2,8 + Canon 430ExII + Hama Star 63
    www.bartoszkaminski.mojezdjecia.net

  6. #6

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez barkam43 Zobacz posta
    Zdjęcia robię wyłącznie w RAWach więc uważam, że nie powinno być problemu z późniejszym ustawieniem odpowiedniego balansu bieli podczas obróbki.:-D
    Nie chodzi o to , werek pisze o czymś innym.
    Tzn, jak łapiesz światło zastane(np z żarkówki) i dopalasz flashem, to światło żarówki ma np tempretaure ~3000K a Flash ma ~5500K, Co za tym idzie, będziesz miał różne kolory. Np ustawisz balans na flash, to swiatło żarówki będzie pomarańczowo-czerwone, jak ustawisz balans na światło żarowe to światło z flasha będzie niebieskie.
    Rozwiązaniem są właśnie filtry na lapme

  7. #7
    Coś już napisał Awatar barkam43
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    55

    Domyślnie

    Czyli jeżeli dobrze rozumiem chodzi o to aby uzyskać zbliżoną temperaturę barwową światła z flesha do temperatury barwowej światła zastanego a uzyskać ten efekt można tylko przez odpowiedni kolor nakładki na palnik.(?)
    450d + Grip + Tamron 28-75/2,8 + Canon 430ExII + Hama Star 63
    www.bartoszkaminski.mojezdjecia.net

  8. #8
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    3city
    Wiek
    40
    Posty
    1 719

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez barkam43 Zobacz posta
    Czyli jeżeli dobrze rozumiem chodzi o to aby uzyskać zbliżoną temperaturę barwową światła z flesha do temperatury barwowej światła zastanego a uzyskać ten efekt można tylko przez odpowiedni kolor nakładki na palnik.(?)
    można walić pełną mocą z lampy, tylko trzeba odpowiedni filtr na lampę nałożyć, tak aby światło flesza miało temperaturę zastanego [no chyba że chce się uzyskać inny efekt, zależnie od sytuacji będą to różne filtry].

    Pozdrawiam.
    Loty widokowe nad morzem - teraz mnie pochłaniają, 1Ds kurzy się na półce...

  9. #9
    Dopiero zaczyna Awatar Artur79
    Dołączył
    Feb 2009
    Miasto
    Kraków/Tarnów
    Posty
    49

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez werek Zobacz posta
    zamkniete pomieszczenia prosza sie o -1 1/3 EV minimum bo wyzej to temperatura barwowa flash'a znacznie odbiega od temperatury barwowej zarowek i lamp fluorescencyjnych. niestety uzyskasz tylko lekkie doswietlenie i troche zamrozenia ruchu. wyjsciem jest kupno filtru pomaranczowego(sa dostepne na allegro) i przyslonic nim palnik, wtedy problem temperatury parwowej znika i mozesz foci jak ci sie podoba (trzeba tylko balanas bieli na żarówke ustawić)
    dzieki werek, takie rady najbardziej mi się podobają, konkrety z odrobiną przystępnej teorii. ten filtr, to chodzi o taki żelowy ?

    Canon 40D | C 28-135mm f/3.5-5.6 | C 50mm f/1.4 | C 580 EX II | Eizo 2433W | Ubuntu 9.04/Win XP

  10. #10
    Dopiero zaczyna Awatar dandi
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Zabrze
    Posty
    35

    Domyślnie

    Witam,
    Czytalem gdzies że jak robi się w RAW'ie to temparatura swiatla nie jest problemem bo mozna to skorygowac programem przed konwersja do TIFF'a.
    Wiec nie bardzo rozumiem czemu dla RAW'ow to jest problem. Jak jest kilka źródeł swiatła o różnej temeraturze to dostajemy jakąś tam wypadkową temperaturę. W programie korygujemy to suwakiem i po problemie.
    Tak zawsze myślałem, ale jeśli jest inaczej to proszę mnie wyprowadzić z błędu :-?

    dandi

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •