Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 13 z 13

Wątek: EF 135/2 L+ EF 1.4 EX vs. EF 200/2.8L II i EF 70-200/2.8 L IS

  1. #11
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Mar 2009
    Posty
    24

    Domyślnie

    Dziękuję za próby odpowiedzi.Mimo że są one spójne logicznie same w sobie to ni w ząb nie odpowiadają na zadane przeze mnie pytanie.

    Interesuje mnie praca autofocusa (szybkość i skuteczność) oraz jakość obrazowa zestawu:

    EF 135mm F/2 L USM + EF 1.4 EX ( nie chodzi mi o "goły"135/2L)

    w porównaniu z pracą AF i jakoscią obrazową obiektywów:
    EF 200mm F/2.8 L II USM
    EF-70-200mm F/2.8 L IS USM w pozycji 200mm
    oba bez extenderów.

    Korpus to EOS 5D

    Dynamika ruchu to, powiedzmy dynamiczny portret czyli znacznie wolniej niż sport.
    Dyskusje o poręczności poszczególnych obiektywów , uniwersalności oraz o zastosowaniu długosci ogniskowych nie są przedmiotem tego postu.
    Wiem też ,że ta kombinacja (135+ extender) to tylko półśrodek w porównaniu z "czystą" optyką. Mimo , że wysokiej klasy to jednak półśrodek.

    Prosze o wypowiedzi praktyków lub o linki do rzetelnych dyskusji.
    Ostatnio edytowane przez zoom2 ; 11-06-2009 o 00:24

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar paweleverest
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Zawiercie
    Wiek
    51
    Posty
    1 138

    Domyślnie

    Zaczne od tego że wypowiadam sie ze strony praktycznej gdyż miałem te dwie stałki a aktualnie jestem posiadaniu zooma.
    Co do szybkości af wniosek jest prosty gołe szkła sa szybsze i 135 + 1,4 przegra zarówno z 200 2,8 jak i zoomem 70-200. Nie jest to jakaś kosmiczna przewaga ale niektórych przypadkach decydująca o prawidłowym wykonaniu zdjęcia. Co do jakośc
    to tak:
    - gołe szkła the winner is 135 potem 200 2,8 potem zoom 70-200 choc róznica miedzy 2 a 3 miejscem jest minimalna a miedzy 1 a drugim niewielka( mówię tu o ogniskowej 200mm )
    - gdy do 135 dodamy 1,4 to kolejnośc się zmienia bo wtedy wygrywa 200 2,8 ( na stopklatce widać ze gorsze jest 200 z zooma a na 3 niewiele oddalonym miejscu znajduje sie 135 + 1,4 ( gorsza ostrość AC wineta i wszystkie inne rzeczy które ulegają pogorszeniu przy zastosowaniu konwertera.

    Jeżeli szukasz czegoś tylko do portretu ( nie wiem co prawda co rozumiesz poprzez portret dynamiczny ) to ja jednak bym brał stałki

  3. #13
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Mar 2009
    Posty
    24

    Domyślnie

    Dzięki Paweł ,
    To pierwsza konkretna i merytoryczna odpowiedź w tym wątku.

    O gołych szklach nie dyskutujmy bo nie ma o czym, kolejnośc jest znana.
    O generalnych zasadach strat wynikających z uzbrojenia obiektywu w konwerter też nie ma po co bo to, chyba wiadome.
    Chodzi o konkretny przykład z konkretnym szkłem.

    Jeszcze raz dzięki bo odpowiedziałeś konkretnie na zadane przeze mnie pytanie

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •