1. NAJWAZNIEJSZE - zawsze wybieraj miejsca z ktorych mozesz uciekac, nigdy nie siedz na tylku (nie wazne czy jest to wewnetrzna czy zewnetrzna czesc zakretu)
2. BARDZO WAZNE - pamietaj ze patrzac przez aparat widzisz swiat inny niz jest w rzeczywistosci, zblizajaca sie rajdowka jest w innym miejscu niz Ci sie wydaje, a po nacisnieciu spustu, nic nie widzisz, w tym czasie moze sie wiele wydazyc a ty nie bedziesz wiedzial ze trzeba juz brac nogi za pas i uciekac!
3. OBIEKTYWY - wszystko co jest dostepne na rynku, fisheye, wide, standard, tele - wiadomo ze szybki luk pokonywany przy maksymalnej predkosci jest ciezko sfotografowac szerokim katem, ale juz ciasny nawrot od wewnetrznej rybim okiem jest ok.
4. AUTO FOCUS - wbrew pozorm nie trzeba miec swietnego af oraz milion klatek na sekunde, postaraj sie przewidziec co ciekawego moze sie wydazyc w danym miejscu - podbicie, hopa, kaluza, piasek, pyl, kamienie... i ustaw ostrosc w tym miejscu (troche blizej ciebie) i poprostu jak nadjedzie rajdowka, to zrob mu tam zdjecie, wiadomo ze nie masz mozliwosci szybkiej reakcji na zmiany jakie sie moga pojawic, ale na tym tez polega foto rajdowe, na przewidywaniu, czekaniu... szukaniu.
4. CZAS - do panoramowania to tak okolo 1/120s jest ok, ale kazdy sobie musi wyczuc samemu. Wiele zalezy czy panoramujesz szerokim katem z bliska, czy tele z daleka... cwicz...
5. EFEKTOWNE ZDJECIE to taki na ktorym sie cos dzieje, jest klimat rajdu, odcinka specjalnego, wszystko zalezy od konkretnego miejsca i warunkow, ciekawie wychodza zdjecia robione z bardzo niskiej perspektywy, ale to juz subiektywne moje odczucia, wklej jakies linki do fotek ktore ci sie podobaja, to pomyslimy jak je mozna zrobic
Pozdrawiam