Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Pokaż wyniki od 31 do 35 z 35

Wątek: Przygotowanie zdjęcia do wydruku w Labie.

  1. #31
    Pełne uzależnienie Awatar marfot
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Zgorzelec
    Posty
    4 586

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tlustyx Zobacz posta
    Zastanawia mnie jeszcze jedno.
    Profilu lab używasz tylko do podglądu (jeśli tak się da, bo nie wiem), czy używasz konwersji do tego profilu na stałe?
    Po wydrukowaniu zdjęcia, wygląda ono jak na podglądzie lab, czy tak jak "wyszło" z LR
    Póki co nie konwertuję zdjęć do profilu ICC z fotolabu bo nie mam pewności co się dzieje w labie z takimi zdjęciami. Z LR eksportuję więc w sRGB i tak wysyłam do fotolabu. Przyznam, że nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi czy konwertować do profilu fotolabu czy nie. Tak więc profil fotolabu wykorzystuję jedynie do podglądu w PS.
    Monitor mam nieźle skalibrowany a odbitki z fotolabu są bardzo zbliżone do podglądu z wykorzystaniem profilu ICC z fotolabu, tak że dokładnie wiem czego się mogę spodziewać. Problem w tym, że różnice pomiędzy zdjęciem w sRGB a podglądem w profilu fotolabu są na tyle duże, że należałoby skorygować zdjęcie w podglądzie w celu upodobnienia do "oryginału". Poszukuję jakiejś formy zautomatyzowania tej czynności np w formie akcji w PS albo chociaż wskazówki jak się do tego metodycznie zabrać. Czy aby na pewno trzeba to robić "na oko" mając obok siebie zdjęcie w podglądzie i oryginał?
    https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
    EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200

  2. #32
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Nowy Sącz
    Posty
    1 304

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    Póki co nie konwertuję zdjęć do profilu ICC z fotolabu bo nie mam pewności co się dzieje w labie z takimi zdjęciami.
    Spróbuj więc przekonwertować zdjęcie do profilu icc z labu, wtedy zdjęcie będzie wyglądać tak samo jak w podglądzie i będziesz mógł normalnie obrabiać.
    Poza tym to po co eksportujesz rawy z LR z profilem sRGB, przypisz mu od razu odpowiedni profil. Plik raw nie posiada żadnego profilu to ty mu go przypisujesz.
    Znalazłem taki opis z Agfy http://fotoalbumy.e-agfa.pl/content/Profil_ICC.pdf

    Jeszcze odnośnie samej konwersji. Jeśli wszystkie kolory z danego zdjęcia będą mieściły się w przestrzeni barwnej nowego profilu to zdjęcie się nie zmieni. Natomiast jeśli są poza nową przestrzenią barwną to muszą być zmienione na takie które się zmieszczą i tu w zależności od sposobu konwersji zmiany będą różne.
    Ostatnio edytowane przez tlustyx ; 29-12-2011 o 22:01
    6D; 5DII; C 24-70 2.8L; C 24-105L; C 70-200 2.8L; C 35 2.0 IS; C 50 1.4; C 85 1.8; S 17-35 2.8-4
    Moje fotki Moje fotki II

  3. #33
    Pełne uzależnienie Awatar marfot
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Zgorzelec
    Posty
    4 586

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tlustyx Zobacz posta
    Spróbuj więc przekonwertować zdjęcie do profilu icc z labu, wtedy zdjęcie będzie wyglądać tak samo jak w podglądzie i będziesz mógł normalnie obrabiać.
    Zdjęcie po konwersji do profilu ICC fotolabu różni się od tego co widać na podglądzie z tym profilem. Zmiany w wyniku konwersji są niewielkie, dotyczą w zasadzie nasycenia czerwieni i żółci a więc standardowych ograniczeń na odbitkach w stosunku do sRGB.
    Na podglądzie natomiast widoczna jest zasadnicza zmiana - ogólne przyciemnienie, spadek kontrastu (zwłaszcza w cieniach) i lekkie ochłodzenie. I tak też to wychodzi na odbitkach. Tak więc oprócz ograniczenia przestrzeni barwnej wystepuje jakieś dodatkowe zjawisko, które trzeba skorygować.
    https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
    EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200

  4. #34
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Nowy Sącz
    Posty
    1 304

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    Zdjęcie po konwersji do profilu ICC fotolabu różni się od tego co widać na podglądzie z tym profilem. Zmiany w wyniku konwersji są niewielkie, dotyczą w zasadzie nasycenia czerwieni i żółci a więc standardowych ograniczeń na odbitkach w stosunku do sRGB.
    Na podglądzie natomiast widoczna jest zasadnicza zmiana - ogólne przyciemnienie, spadek kontrastu (zwłaszcza w cieniach) i lekkie ochłodzenie. I tak też to wychodzi na odbitkach. Tak więc oprócz ograniczenia przestrzeni barwnej wystepuje jakieś dodatkowe zjawisko, które trzeba skorygować.
    Popróbowałem ze zdjęciami i profilem Agfa..., gdy ustawię próbę koloru z tym profilem to zdjęcie rzeczywiście wygląda blado (tak samo po konwersji), a gdy jeszcze zaznaczysz symuluj kolor papieru to jest jeszcze bledsze.

    Jednak myślę, że jedynym wyjściem jest albo ręczne korygowanie, które i tak nie do końca pomoże (bo w przestrzeni kolorów labu nie ma takich barw jakie byś chciał), albo robienie odbitek w labie, który ma profil kolorów bardziej zbliżony do sRGB wtedy różnice nie są tak wielkie.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    Przecież konwersja do profilu labu przeprowadzana jest w sposób programowy, powinna więc istnieć procedura "odwrotna", która zapewni, że zdjęcie po konwersji do profilu labu będzie maksymalnie zbliżone do postaci pierwotnej.
    Poczytaj sobie czym są profile kolorów i przestrzenie barwne danego profilu. Jeżeli w jednym profilu jest np. mocny czerwony, a w profilu docelowym takiego nie ma to program musi tą czerwień czymś zastąpić i nigdy nie będzie ona taka sama, ale żeby zdjęcie "jakoś" wyglądało przesuwa wszystkie kolory i stąd zmiana kolorystyki całego zdjęcia - w zależności jaką metodę konwersji wybierzesz (tak ogólnie rzecz ujmując).
    Tylko jest jeszcze jedno "ale" mianowicie nie wiesz jakiej metody używają w fotolabie
    Ostatnio edytowane przez tlustyx ; 30-12-2011 o 23:33 Powód: Automerged Doublepost
    6D; 5DII; C 24-70 2.8L; C 24-105L; C 70-200 2.8L; C 35 2.0 IS; C 50 1.4; C 85 1.8; S 17-35 2.8-4
    Moje fotki Moje fotki II

  5. #35
    Pełne uzależnienie Awatar marfot
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Zgorzelec
    Posty
    4 586

    Domyślnie

    Spróbuję jakoś "zautomatyzować" sobie ręczną korekcję specjalnie na potrzeby odbitki w fotolabie. Przyznam, że wolałbym eksportować zdjęcie bezpośrednio z LR z pominięciem PS. Pokombinuję jaka jest "optymalna" korekta w PS i zrobię to samo w LR w ciemno bez podglądu.
    Inna sprawa, że takich problemów nie obserwowałem przy wydrukach nawet na mało ambitnym zestawie drukarka-papier (HP D6160 + HP Premium Plus Photo). Kolory były żywe, żadnej dominanty, detale super. Durna polityka HP odnośnie przeterminowanych tuszów sprawiła, że wywaliłem tą drukarkę na śmietnik.
    https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
    EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200

Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •