Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: Beznadziejny sklep internetowy - Multifoto

  1. #1
    Coś już napisał Awatar zejleman
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Wiek
    49
    Posty
    74

    Thumbs down Beznadziejny sklep internetowy - Multifoto

    Witam.

    Chciałbym przestrzec przed zakupami w sklepie internetowym Multifoto.pl http://multifoto.pl

    Po pierwsze o przesyłkę trzeba się upominać. Panowie mówią że juz będzie wysyłana a następnego dnia sytuacja się powtarza.

    Historia moich zakupów:

    27 maja / środa - składam zamówienie i od razu wysyłam pieniążki przelewem
    (zamówienie - blenda Quantuum biało srebrna + dyfuzor typu
    Light Sphere)
    28 maja / czwartek - dzwonie i pytam czy pieniążki dotarły i kiedy będzie
    wysyłka - tak pieniążki dotarły, jutro wysyłamy,
    w poniedziałek powinna być przesyłka
    2 czerwca / wtorek - brak przesyłki więc dzwonie - tak tak już wysyłamy
    3 czerwca / środa - dzwonie dla pewności ( godz. 11.00)- nie wysłali
    - pytają czy zgadzam się
    na wysyłkę kurierem (to już na pewno będzie jutro i
    mailem zaraz prześlemy nr listu przewozowego).
    Zgodziłem się.
    4 czerwca / czwartek - brak maila, więc znowu dzwonie i w końcu mi podają
    nr listu przewozowego. O godzinie 11.30 przyjeżdża
    kurier z przesyłką. Cieszę się jak małe dziecko.
    Otwieram paczkę - dyfuzor OK . Otwieram pokrowiec
    z blendą i............. BLENDA BIAŁO_BIAŁA!!!!!!!!!!

    Nie wytrzymałem zadzwoniłem że zaszła pomyłka w zamówieniu. Miły Pan miał sprawdzić coś w magazynie i oddzwonić, niestety nie oddzwonili.

    Reasumując - pracownicy chyba palą niezłe zioło lub mają klientów głęboko w 4 literach. Szczerze chodź by mieli przeceny po 200 złotych za żadne skarby nie kupię nic w tym sklepie. Szkoda nerwów i kasy na telefony.

    Pozdrawiam zakupowiczów internetowych tych szczęśliwych i tych mniej.

  2. #2

    Domyślnie

    Kupiłem tam statyw i głowicę goldphoto, tyle że po prostu na miejscu w sklepie... Panowie rzeczywiście uprzejmi i można sobie wszystko posprawdzać na miejscu... domyślnie poza allegro sprzedali mi po niższej cenie, a że nie mieli mi paru złotych wydać to zapłaciłem jeszcze taniej... w sumie ze 2 dychy zostały w kieszeni w porównaniu z najtańszą ofertą na allegro...

    Drugi raz pojechałem po szybkę GGS i osłonę PS od 17-55/2.8 i się zawiodłem, bo mimo że w ofercie na allegro mieli, to nie mieli w sklepie :-(. Podobno mają drugi magazyn gdzieś indziej...
    40d + 17-40/4L + 70-200/4L

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar enter
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    wioskawawa
    Posty
    1 201

    Domyślnie

    kupowałem jakiś czas temu kilka rzeczy na miejscu oraz części serwisowe i bez problemu na miejscu po uzgodnieniach @ i tel. miałem

  4. #4
    Dopiero zaczyna Awatar Stryjek
    Dołączył
    Apr 2005
    Posty
    31

    Domyślnie sklepy internetowe i nie tylko

    Cytat Zamieszczone przez qb4hkm Zobacz posta
    Drugi raz pojechałem po szybkę GGS i osłonę PS od 17-55/2.8 i się zawiodłem, bo mimo że w ofercie na allegro mieli, to nie mieli w sklepie :-(. Podobno mają drugi magazyn gdzieś indziej...
    Ogólnie wynik moich obserwacji z ostatnich dwóch tygodni.
    Zrobiłem rajd po warszawskich sklepach fotograficznych reklamujących się na allegro oraz znalezionych na Ceneo w celach zakupu lustrzanki 5D Mk.
    Musze tu nadmienić że do końca wahałem się z decyzją czy zainwestować w nowa 5- tke, czy poprzestać np na 50D i 500D ( niezły rozrzut . Czyli byłem klientem nie do końca zdecydowanym, potrzebującym zachęty , rozmowy, dopieszczenia

    Przy tej okazji zauważyłem również że spora część tych sklepów wywodzi się od starych wyjadaczy,handlarzy czytaj, cwaniaków z Giełdy Fotograficznej w Stodole.
    Ogólnie rozczarowałem się:
    Po pierwsze wiedza wielu "sprzedawców" na temat sprzedawanego sprzętu ogranicza się do tego co jest napisane na pudełku i ogólnie dostępne.
    Po drugie sama sprzedaż w dużej mierze opiera się na zasadzie: " bierz , płać i spadaj ". Najlepiej jak wiesz co chcesz i jak najmniej pytań i zawracania gitary.

    Panowie stwarzają sztuczne ciśnienie strasząc kursami waluty oraz mam nieodparte wrażenie ze wielu z nich działa w zmowie cenowej .
    To przypuszczenie opieram na tym że ogólnie w większości się oni znają jeszcze z giełdy a przynajmniej z branży. Kupują w tych samych źródłach

    Pozatym w kilku sklepach pomimo istniejącej wystawionej aukcji nie posiadali sprzętu w sklepie tłumacząc to że właśnie sprzedali. Lub inna sytuacja, że jest zarezerwowany. A nie opłaca im się likwidować aukcji na Allegro ponieważ będą musieli płacić ponownie prowizję od wystawienia, więc aukcja sobie a towar nie jest dostepny.

    No i najciekawsze w żadnym ze sklepów nie mogłem kupić fizycznie aparatu na fakturę vat. To bardzo częsta sytuacja. Tak się dzieje jeżeli sprzęt był "kupiony" np poza Unią w Hong Kongu lub Stanach lub w inny sposób omijając podatek VAT Unijny, więc goście nie mogą wystawić faktury dlatego odrazu pytają. Fakturę proponują najczęściej na marżę, na zasadzie komisów.

    No cóż "wolna amerykanka", wszystko co pozawala przytulić pare procent więcej jest mile widziane


    Ogólnie , w teorii, każdy kto posiada działalność gospodarczą i tzw. nr Vat Euro ( wyrabia się go w Urzedzie Skarbowym ) może kupić sprzęt w Unii bez lokalnego podatku VAT. Oczywiście jest ważny jeszcze profil działalności przynajmniej dla Niemców bo u Turków którzy prowadzą często hurtownie i sklepy w Niemczech niekoniecznie.

    Ogólnie paradoksem nazwał bym to że w czasach wolnego handlu i rynku różnice w sklepach na cenie sprzętu około 10 tys są kosmetyczne.
    bardzie to wygląda jak by to była "cena urzędowa"

    Poza tym w dużej mierze anonimowa sprzedaż na telefon lub internet sprowadzona tylko do rozmowy o cenie, powoduje fakt że wielu sprzedawców prezentuje żenujący poziom wiedzy ale też brak kultury i manier sprzedawcy jako takiego wogóle.
    Jeżeli pojawia się klient niedaj Boże z nienacka do tego niezdecydowany
    to zazwyczaj traktowany jest jak tzw. "mulers" który zajmuje czas i często traktowany jest obcesowo. Bo przecież liczy się obrót.

    Ile musi kosztować kupowany sprzęt żeby zostać dobrze potraktowanym przez sprzedawcę ?

    Gdyby nie fakt że chce kupić lustrzankę na fakturę to pewnie zdecydował bym się na zakup za granicą w jakimś dobrze pozycjonowanym rzetelnym sklepie ponieważ w warszawskich firmach w których byłem sprzedaż sprowadza się do ceny i tylko ceny. Więc wolałbym kupić tam gdzie rzeczywiście jest lepsza cena.
    Ostatnio edytowane przez Stryjek ; 05-06-2009 o 15:27
    Canon;

  5. #5
    Bywalec Awatar domero
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    53
    Posty
    155

    Domyślnie

    Ja tam sobie Multifoto chwalę (póki co). Kupowałem wprawdzie u nich tylko szybkozłączkę do frotki ale jak po 2 tygodniach paczka nie dotarła, po jednym mailu wysłali drugą (dotarła następnego dnia).

  6. #6
    Bywalec Awatar trolluch
    Dołączył
    Jan 2009
    Miasto
    Nowy Dwór Mazowiecki
    Wiek
    45
    Posty
    100

    Domyślnie

    Ja o Multifoto złego słowa nie powiem. Co prawda nie wiem, jak u nich ze sprzedażą wysyłkową, ale z obsługi na miejscu jestem bardzo zadowolony. Sprzedawca nie traktował mnie jak zło konieczne, tylko starał się wyjść na przeciw moim potrzebom. A i przy płatności parę złotych rabatu było.
    coś Canona, coś Tamrona, a i Nissin się znajdzie

  7. #7
    Coś już napisał Awatar zejleman
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Wiek
    49
    Posty
    74

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez domero Zobacz posta
    Ja tam sobie Multifoto chwalę (póki co). Kupowałem wprawdzie u nich tylko szybkozłączkę do frotki ale jak po 2 tygodniach paczka nie dotarła, po jednym mailu wysłali drugą (dotarła następnego dnia).
    No właśnie po 2 tygodniach a ja potrzebowałem w trybie pilnym owego sprzętu
    Zresztą w regulaminie piszą o max 5 dniach od momentu złożenia zamówienia.
    Dziękuję za taka obsługę. Płacę wymagam a nie mam ich jeszcze poganiać.

  8. #8
    Bywalec Awatar domero
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    53
    Posty
    155

    Domyślnie

    Może nie do końca mnie dobrze zrozumiałeś. Pierwsza paczka wysłana była od razu, ale zaginęła. Więc to nie była wina sklepu. Zgodnie z regulaminem usług Poczty Polskiej musiałem odczekać 14 dni zanim zacząłem działać. Druga paczka przyszła następnego dnia po wysłaniu maila z informacją, że pierwsza nie dotarła.

  9. #9

    Domyślnie

    Być może cała sytuacja z obsługą wynika z faktu, że 90% (strzelam) klientów, jako priorytet stawia cenę!
    Niestety, ale wydaje mi się, że pierwsze pytanie po wejściu do sklepu, dotyczy ceny, i dodatkowych upustów!
    Ja na szczęście spotkałem sprzedawców, którzy przede wszystkim fotografują.
    Nawet (nie obrażając nikogo) w jednym ze sklepów FJ, spotkałem sprzedawcę o bardzo rozległej wiedzy na temat fotografii, jak i nowościach! Mile wspominam te rozmowy!
    Na razie nic, ale...

  10. #10
    Uzależniony Awatar Sławek
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Częstochowa
    Wiek
    62
    Posty
    968

    Domyślnie

    Ja bez problemów kupiłem 5D MK II z fakturą w Fotoit.
    Ale dostępność np. 135 L f2 to koszmar, Choć ofert sprzedaży jest bez liku.
    Ostatnio edytowane przez Sławek ; 07-06-2009 o 12:10

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •