porteret na 400D to masz 50 1.4 (efektywnie 80mm) ma jedną przewagę że zawsze możesz podjeść bliżej...a wadę nie rysuje tak ładnie jak 85 1.8 :-) (85 na cropie daje ci 136mm zyli ciasny portret)
porteret na 400D to masz 50 1.4 (efektywnie 80mm) ma jedną przewagę że zawsze możesz podjeść bliżej...a wadę nie rysuje tak ładnie jak 85 1.8 :-) (85 na cropie daje ci 136mm zyli ciasny portret)
Canon 40D + BG-E2N => 5D MkII
24-105 f/4 IS USM L + 50 f/1.4
Speedlite 580EX II,SanDisk Extreme 8GB, Benro A-500EX + KB-1A...
Tjaa... nie upraszczajmy, bo koledzy niekumaci przeczytają i będą powielać mity...
Ogniskowa się nie zmienia, zmienia się tylko kąt widzenia. Niestety odwzorowanie pozostaje to samo, dlatego z 50 nie można podejść za blisko(aby np. wykonać kadr samej twarzy), bo nam zniekształci Twarz modelki/modela... tzn. powiększy nos, czy bliższy policzek... W małym obrazku przyjęło się, że portretowe szkło to zakres ~70mm~135mm...
CO NIE ZNACZY ŻE PORTRETU NIE MOŻNA ZROBIĆ FISZAJEM czy SUPERTELE...
40d + 17-40/4L + 70-200/4L
tak i dokłądnie o kącie widzenia mówie. 50 na Cropie to odpowiednik 80mm na FF. nie mam takowego probelmu. Miałęm w reu 50 i 85 i nie widze róznicy o jakije mówisz. Sama 85 jest lepsza według mnie. ale to co mówisz zdaży sie w jednym wypadku... jak stanie bardzo bardzo blisko.
Canon 40D + BG-E2N => 5D MkII
24-105 f/4 IS USM L + 50 f/1.4
Speedlite 580EX II,SanDisk Extreme 8GB, Benro A-500EX + KB-1A...