Strona 157 z 167 PierwszyPierwszy ... 57107147155156157158159 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 561 do 1 570 z 1663

Wątek: Machinery HDR Effects

  1. #1561
    Początki nałogu Awatar sadaman
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Tychy
    Wiek
    48
    Posty
    294

    Domyślnie Odp: Machinery

    Witam. Mam pytanie dotyczące programu Machinery oraz dodanej fukcji która przedstawia nam Współczynnik przyśpieszenia przy wykorzystaniu akceleracji GPU karty graficznej.
    Moja konfiguracja to przedewszystkim procesor Intela i5 2500K na płycie ASRock-a plus grafika ASUS GTX760
    Współczynnik przyśpieszenia który uzyskuje to zaledwie pomiędzy 2.90 a 3.15
    Jak mam rozumieć działanie tej funkcji?
    Na początku wydawało mi się że im wyższy wynik tym lepiej - przykład komputer u kolegi na czterordzeniowym AMD z grafiką GT 440 (zestaw około cztero letni), współczynnik przyspieszenie blisko 9.0
    Mam wrażenie że Machinery podaje współczynnik przyspieszenia z GPU do BEZ GPU / czyli im lepszy i szybszy procesor, tym mniejsze jest zapotrzebowanie na przetwarzanie rendering przed GPU karty graficznej.
    Czyli na słabszych procesorach / konfiguracjach, współczynnik siłą rzeczy musi i będzie większy.
    A im lepsza konfiguracja to ten współczynnik będzie niższy tzn bliższy zeru?
    Ostatnio edytowane przez sadaman ; 27-11-2014 o 15:25
    Pucha i słoki

  2. #1562
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie Odp: Machinery

    Cytat Zamieszczone przez sadaman Zobacz posta
    Witam. Mam pytanie dotyczące programu Machinery oraz dodanej fukcji która przedstawia nam Współczynnik przyśpieszenia przy wykorzystaniu akceleracji GPU karty graficznej.
    Moja konfiguracja to przedewszystkim procesor Intela i5 2500K na płycie ASRock-a plus grafika ASUS GTX760
    Współczynnik przyśpieszenia który uzyskuje to zaledwie pomiędzy 2.90 a 3.15
    Jak mam rozumieć działanie tej funkcji?
    Na początku wydawało mi się że im wyższy wynik tym lepiej - przykład komputer u kolegi na czterordzeniowym AMD z grafiką GT 440 (zestaw około cztero letni), współczynnik przyspieszenie blisko 9.0
    Mam wrażenie że Machinery podaje współczynnik przyspieszenia z GPU do BEZ GPU / czyli im lepszy i szybszy procesor, tym mniejsze jest zapotrzebowanie na przetwarzanie rendering przed GPU karty graficznej.
    Czyli na słabszych procesorach / konfiguracjach, współczynnik siłą rzeczy musi i będzie większy.
    A im lepsza konfiguracja to ten współczynnik będzie niższy tzn bliższy zeru?
    Współczynnik przyspieszenia pokazuje relację: czas przetwarzania CPU / GPU. Pokazuje więc ile razy karta graficzna przetwarza szybciej niż procesor. Jeśli masz bardzo stary procesor, w dodatku z mała ilością rdzeni i nawet przeciętną kartę graficzną to współczynnik będzie wysoki. Jeśli CPU jest w obliczeniach szybszy od GPU to współczynnik będzie mniejszy niż 1.0.

  3. #1563
    Początki nałogu Awatar sadaman
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Tychy
    Wiek
    48
    Posty
    294

    Domyślnie Odp: Machinery

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Współczynnik przyspieszenia pokazuje relację: czas przetwarzania CPU / GPU. Pokazuje więc ile razy karta graficzna przetwarza szybciej niż procesor. Jeśli masz bardzo stary procesor, w dodatku z mała ilością rdzeni i nawet przeciętną kartę graficzną to współczynnik będzie wysoki. Jeśli CPU jest w obliczeniach szybszy od GPU to współczynnik będzie mniejszy niż 1.0.
    Ok, czyli w przypadku Machinery wynik w okolicy 3.0 / tak jest u mnie / jest mniejszy czy większy, przyznam ze niewiem do końca jak zinterpretować ten wynik ?
    Mam wrażenie ze mój CPU jest szybszy i karta niewiele wnosi do renderingu czy obróbki.
    Pozdrawiam
    Pucha i słoki

  4. #1564
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie Odp: Machinery

    Cytat Zamieszczone przez sadaman Zobacz posta
    Ok, czyli w przypadku Machinery wynik w okolicy 3.0 / tak jest u mnie / jest mniejszy czy większy, przyznam ze niewiem do końca jak zinterpretować ten wynik ?
    Mam wrażenie ze mój CPU jest szybszy i karta niewiele wnosi do renderingu czy obróbki.
    Wynik 3.0 oznacza, że przetwarzanie z użyciem GPU jest 3 razy szybsze. Trzeba mieć jednak świadomość, że dotyczy to konkretnego algorytmu i nie wykluczone, że w innych zadaniach CPU jest szybszy.

  5. #1565
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie Odp: Machinery

    Szybka prośba. Potrzebuję do testów plik RAW z 6D zawierający tagi GPS. Kontakt na skrzynkę.

  6. #1566
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie Odp: Machinery

    Dostępna poprawka 2.9.48 usuwająca problemy ze znikającymi danymi GPS z EXIF.

  7. #1567
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie Odp: Machinery

    1. Czy testował ktoś przetwarzanie na najnowszych kartach NVIDIA 9xx?
    2. Potrzebny mi jest do testów jeszcze RAW z 7D II z zapisanym GPSem, będę wdzięczny za podesłanie przez szczęśliwego posiadacza :-).

  8. #1568
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie Odp: Machinery

    Dostępna wersja 2.9.50

    * Nowa opcja "Kurz i rysy" w panelu "Wygładzanie".

    Nowa opcja jest przeznaczona do odszumiania obrazu po bardzo mocnym dodaniu detali.
    Jest to odpowiednik funkcji Photoshop "Dust & Scratches" i całkiem nieźle się sprawdza.


  9. #1569
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie Odp: Machinery

    Dostępna wersja 2.9.51

    * Aktualizacja biblioteki RAW.
    * Drobne poprawki.

  10. #1570
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie Odp: Machinery

    Dostępna wersja 2.9.52

    * Poprawione odwzorowanie koloru w ciemnych partiach obrazu przy zastosowaniu filtra 'Mikrokontrast'.



Strona 157 z 167 PierwszyPierwszy ... 57107147155156157158159 ... OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •