A możesz napisać czym to się objawiało?Zamieszczone przez Henryk
A możesz napisać czym to się objawiało?Zamieszczone przez Henryk
Też kupowałem w Interfoto - może to ta sama Sigma? Moja Sigma miała martwy punkt AF w minimalnej odległości ostrzenia - tzn, kiedy obiektyw był ustawiony poniżej 1.8 na skali, to AF nie reagował. Dopiero kiedy się go pokręciło ręcznie to "zaskakiwał". Działo się tak pow 135mm. Początkowo myślałem, że sigma ma problemy z AF, ale jak się okazało, że moje 135/2L też ma, to stwierdziłem, że coś nie tak jest w body. Sprawdziłem Sigmę z 350D żony i było OK, więc miałem już pewność. Zacząłem studiowa instrukcję i znalazłem "winnego" :-).Zamieszczone przez Henryk
W 1ds jest taka funkcja, która wyłącza AF kiedy nie może złapać ostrości. Oznacza to, że kiedy scena jest za mało kontrastowa aby ustawić poprawnie ostrość, to AF nie reaguje. Po wyłączeniu tego ustawienia AF tak długo "poluje", aż coś ustawi. Dziwne jest to, że różne obiektywy, różnie na to reagowały. Poniżej 135mm wszystko chodziło jak należy we wszystkich szkłach. Pow. 135mm nie chodziła Sigma, 135/2L, 55-200 USM, a 70-200/4L i 200/2.8L ignorowały tą funkcję całkowcie. Nie potrafię tego wytłumaczyć. Po wyłączeniu tej funkcji wszystko śmiga jak złoto.
Pentax K-5 II, Leica M9
Może i ten sam obiektyw, ale u mnie świrował i nie mógł się zdecydować na ustawienie ostrości zwłaszcza na kontrastowych obiektach - stukał i ciągle ustawiał. Na mało kontrastowych nie było takich kłopotów, sprawdzałem i w mocnym świetle i w słabym, nie miało to znaczenia. Poza tym servo raz działało, a potem w takich samych warunkach nie... Pewnie co aparat to inne dziwactwa.
W każdym razie zazdroszczę Ci ostrości zdjęć. Ja teraz ciągle myślę i nie mogę się zdecydować. Coraz bardziej zaczynam myśleć o stałce 200/2.8, ale szczerze mówiąc boję się kupować wysyłkowo nawet Canona.
Miałem 200/2.8L i jest to super szkło. Myślę, że możesz je śmiało kupować wysyłkowo - nie słyszałem nigdy o problemach z tym obiektywem. Muszę jednak przyznać, że kiedy trafiłem dobry 70-200/4L, to 200L leżał w torbie. 70-200/4L to jest klasa szkiełko, ale szczególnie z 20D to trzeba go sprawdzić przed kupnem.
Pentax K-5 II, Leica M9
A orientujecie się jak może wyglądać współpraca 100-300 EX z 300d?
50d + Canon 24-105 f4 IS |Reszta bubli i kompletnie brak czasu...
Byłem, zrobiłem, wróciłem. Nie będę pisał epistoły na temat tego szkła. Do minusów można zaliczyć tylko wagę/wielkość i filtr 82mm. Reszta jest OK. Poniżej obiecane sample - robione w RAW-ie i konwersja do JPG. Bez żadnej dodakowej obróbki. Uwaga! pliki 5-6MB.Zamieszczone przez mmsza
http://arkan.net.pl/test/sigma_100-300/100_f4.0.jpg
http://arkan.net.pl/test/sigma_100-300/100_f5.6.jpg
http://arkan.net.pl/test/sigma_100-300/100_f8.0.jpg
http://arkan.net.pl/test/sigma_100-300/200_f4.0.jpg
http://arkan.net.pl/test/sigma_100-300/200_f5.6.jpg
http://arkan.net.pl/test/sigma_100-300/200_f8.0.jpg
http://arkan.net.pl/test/sigma_100-300/300_f4.0.jpg
http://arkan.net.pl/test/sigma_100-300/300_f5.6.jpg
http://arkan.net.pl/test/sigma_100-300/300_f8.0.jpg
Weź pod uwagę, że to jest robione na FF 11mpx, gdzie wszystkie niedoróby w pełnym powiekszeniu widać podwójnie.
Aha, no i oczywiście AF centralny (napis na wieżyczce), pomiar punktowy.
Arkan
Ostatnio edytowane przez Arkan ; 16-08-2005 o 10:11
Pentax K-5 II, Leica M9
Tak, dobre światło było i czasy wychodziły wystarczająco krótkie.Zamieszczone przez KMV10
Pentax K-5 II, Leica M9
Widziałem, widziałem - TCx1.4 Sigmy już do mnie jedzie. :-)Zamieszczone przez mmsza
Pentax K-5 II, Leica M9
no to ja już zachorowałem - ehh nie kończące sie wydatki![]()