Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: Canon 70-400 2.8 USM vs 70-200 IS USM F4

Mieszany widok

  1. #1
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2009
    Posty
    266

    Domyślnie Canon 70-400 2.8 USM vs 70-200 IS USM F4

    Witam
    Prosze o rade co wybrac. Zaczynam w fotografii slubnej i tak sie zastanawiam ktore szkielko bedzie lepsze. Posiadam juz T 17-50 2.8, C 50mm1.4, C 85mm 1.8, a wszystko podpinane do Canona 40D i 5D.
    Pierwsze szklo ma fajniutkie swiatelko ale model premiere mial chyba w 1996 no i brak stabilizacji. Drugie to nowoczesne szklo, (z premiera z tamtego chyba roku) ze stabilizacja tyle ze dosc ciemne F4.. Ile daje ta satbilizacja, i ile strace przy mojej tematyce (sluby) majac ciemniejsze szklo ale wybierajac stabilizacje?
    Szkla bede kupowal uzywane, na co zwrocic uwage przy takim zakupie?

  2. #2
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    380

    Domyślnie

    poszukaj na forum gdzieś jest o tym ogromny wątek
    można go streścić w jednym zdaniu: sam musisz wybrać czy wolisz światło czy IS

    popatrz w wątkach ślubnych - tam wyczytasz że 70-200 to nie jest dobry pomysł na śluby
    i to prawda

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar bebesky
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    kielce
    Wiek
    54
    Posty
    1 231

    Domyślnie

    wybieraj 70-400
    i napisz gdzie i za ile bo też bym kupił
    o fotografii im więcej wiem tym mniej wiem a efekty coraz gorsze

  4. #4
    Początki nałogu
    Dołączył
    Aug 2008
    Miasto
    gdańsk
    Wiek
    38
    Posty
    314

    Domyślnie

    dokladnie wybieraj 70-400 2.8 ... sam bym takiego chetnie kupil
    a tak na powaznie musisz poszukac na forum-bylo juz tym dylemacie sporo...
    lub poprostu zastanowic sie czy potrzebne Ci swiatlo 2.8 czy wieksza wygoda uzytkowania - IS + mniejsza waga
    pozdrawiam
    Pkt 8 regulaminu forum
    plutophoto.blogspot.com

  5. #5

    Domyślnie

    70-200 to raczej w plener... a tam to możesz kupić /4 bez IS :-) a najlepiej to 24-70/2.8 zamiast :-)
    40d + 17-40/4L + 70-200/4L

  6. #6
    Początki nałogu
    Dołączył
    Aug 2008
    Miasto
    gdańsk
    Wiek
    38
    Posty
    314

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez qb4hkm Zobacz posta
    70-200 to raczej w plener... a tam to możesz kupić /4 bez IS :-) a najlepiej to 24-70/2.8 zamiast :-)

    no nie do konca...
    wszystko zalezy czy kolega ma puszke z crop czy full frame...
    Na full frame jak najbardziej uzywalne szklo w pomieszczeniach :
    Pkt 8 regulaminu forum
    plutophoto.blogspot.com

  7. #7
    Początki nałogu Awatar patric89
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków / Tarnobrzeg
    Wiek
    36
    Posty
    336

    Domyślnie

    Gdy podepnie pod 5d będzie miał szerzej niż ja na 85mm więc zdecydowanie przyda sie takie szkiełko
    Ja bym brał f2.8 Z pewnością przyda Ci sie lepsze światło.
    Sam miałem przyjemność fotografowania 70-200 2.8 oraz 70-200 f4 ale bez IS wiec nie wiem jak on sie tam sprawuje
    5d II | 6d | S14 2.8 | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EXII x2

  8. #8

    Domyślnie

    ciemniejsza eLka ma tę zaletę, że sporo mniej waży...
    40d + 17-40/4L + 70-200/4L

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar Mellan
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    59
    Posty
    1 851

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez qb4hkm Zobacz posta
    ciemniejsza eLka ma tę zaletę, że sporo mniej waży...
    :-D Zawsze zastanawiała mnie argumentacja wagi przy wyborze szkła:-D
    Dla dorosłego mężczyzny 0,5kg w tę czy w tę nie ma tak istotnego znaczenia o ile nie biega się z tym w maratonie, czy wspina po skałach. No ale wtedy po co te klamoty, nawet lekkie?
    Ale do rzeczy: rok temu też się ostro na ten temat zastanawiałem, i doszedłem do wniosku, że bez względu na wybór, pozostanie niedosyt....Od momentu zakupu 2.8 IS ani razu nie miałem cienia wątpliwości, że dobrze kupiłem. To niesamowity kawał szkła i daje tyle radości, że waga jest nieistotna. Żadnych monopodów, statywów, a przy ekstenderze x2 masz zachowany wybór punktów AF i stabilizację do 400mm i właśnie tu jest "pies pogrzebany" przez CwANONA Różnica w świetle 2.8-4.0 jest na tyle niewielka, że w zasadzie sprowadza się do wyboru o możliwość użycia poprawnie (acz nierewelacyjnie) działających extenderów.
    W swoich bazowych ogniskowych 2.8, 2.8 IS, i 4 IS są świetne optycznie, a ceny wprostproporcjonalnie obrazują zależności wygoda/możliwości.
    Ale jeśli o śluby...hmm... Nie mam jestem ślubny, ale różnica w świetle 1.8-2.8 to duża różnica. Między 2.8-4.0 już nie. W ciemnej kaplicy nie uratuje. Tu raczej zawodowcy decydują się na stałki.
    C-F-K - forever

  10. #10
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez yellowpliszka Zobacz posta
    Zaczynam w fotografii slubnej i tak sie zastanawiam ktore szkielko bedzie lepsze.
    http://canon-board.info/announcement.php?f=11&a=20

    http://canon-board.info/showthread.php?t=21593

    Szkla bede kupowal uzywane, na co zwrocic uwage przy takim zakupie?
    A po co osobny wątek na to pytanie zakładałeś?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •