Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Wątek: 24-70 vs 24-105

  1. #1
    Riolka
    Guest

    Domyślnie 24-70 vs 24-105

    Witam.
    Zastanawiam sie nad zakupem objektywu. Chodzi glownie o zdjecia na slubach.
    Pod lupe wzielam
    24-70 2,8f
    24-105 4f is
    Czy swiatlo postawic nad IS?
    Posiadam 450D, kiedys napewno bedzie zamiana na pelna klatke, kiedys
    I tak chodze po necie i czytam sprzeczne opinie. Juz sama nie wiem co robic, od poczatku sklanialam sie na 2,8. teraz zaczynam watpic, ze bedzie "za waski" na cropa, ktory bedzie mi jeszcze musial posluzyc jakis czas
    Bede wdzieczna za wszelkie rady i odpowiedzi.:-D

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Ernest_DLRS
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Toronto, Kanada
    Wiek
    41
    Posty
    1 216

    Domyślnie

    24-105 to może i by się sprawdził na ślubach... plenerowych w słoneczne dni.
    Z tej dwójki tylko 24-70, a ja i tak postawiłbym na jaśniejsze stałki na Twym miejscu. Choć zoom w pewnych przypadkach bierze górę. Ale jeśli posiadasz 450D to brałbym jednak tylko jasne stałki. Sigma 30mm/1.4 lub EF 28mm/1.8 + Sigma lub EF 50mm/1.4 i EF 85mm/1.8
    Ten zestaw będzie Cię kosztował mniejwięcej tyle co 24-70L a da Ci lepszą jakość zdjęć. Tylko Sigmy trzeba starannie dobrać bo lubią sobie ostrzyć jak popadnie.
    FF + S24EX | S50EX | H58/2 | H85/1.5
    APSC + 18-55is | 70-300vc

    kiedyś: C 400D > N D700 > C 30D > C 5D > C 40D | S20/1.8, S30/1.4, 85LmkII, 70-200L/2.8

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar dziobolek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Dublin/Ireland
    Posty
    2 634

    Domyślnie

    Jest między nimi zasadnicza różnica,
    TAMRON SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD ASL IF - to szkiełko dla APS-C (czyli dla cropa).
    Natomiast Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM to szkiełko dla FF,
    czyli na cropie x1,6.

    Ale to może już wiesz.

    Pozdrówka!
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

  4. #4

    Domyślnie

    dziobolek nie mieszaj bo w obu przypadkach na cropie będzie x1,6
    Ogniskowa zarówno tamrona 17-50 jak i canona 24-105 jest podawana w ekwiwalencie dla dużego obrazka i tak jest ZAWSZE dla KAZDEGO obiektywu.
    50D + 17-40/4 L + 70-200/4 L + 85/1.8 + 100/2.8 macro

    forest łapie chwile ulotne

  5. #5
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    615

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Riolka Zobacz posta
    Czy swiatlo postawic nad IS?
    W przypadku fotografików to pytanie cóś jakby "być czy mieć". Jako użytkownik 24-105mm/f4 (ale niemający do czynienia z 24-70mm/f2.8 ) mówię: światło über alles*.

    * -niby że taki obiektywny jestem.


    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Riolka Zobacz posta
    [...]od poczatku sklanialam sie na 2,8. teraz zaczynam watpic, ze bedzie "za waski" na cropa, ktory bedzie mi jeszcze musial posluzyc jakis czas
    Będzie za wąski. Nie wiem czy o znajdziesz coś uniwersalnego o świetle 2.8 (może C 16-35mm/f2.8 -nie wiem nie miałem z nim styczności, jak i z pełnoklatkowym Canonem). Ja, bez widoków na pełną klatę, od dziś testuję Tamrona 17-50mm/2.8 od Cichego. Jak mówi pani z reklamy: "Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego".
    Ostatnio edytowane przez basala ; 18-05-2009 o 23:58 Powód: Automerged Doublepost

  6. #6
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    no ja proponuje zamiast 24-70 2.8 brac stalki 20mm 2.8 i 85mm 1.8 i w miare mozlowosci 28 1.8,

    na cropie zawsze jest problem z szerokim katem, mi ciezko sobie wyobrazic brak 5D + 16mm na weselach... ale pewnie to tez kwestia stylu i przyzwyczajenia

    jako cos bardzo szerokiego mozesz kupic rybie oko Samyonga 8mm
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  7. #7
    Początki nałogu Awatar BelYaal
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    387

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez basala Zobacz posta
    W przypadku fotografików to pytanie cóś jakby "być czy mieć". Jako użytkownik 24-105mm/f4 (ale niemający do czynienia z 24-70mm/f2.8 ) mówię: światło über alles*.

    * -niby że taki obiektywny jestem.
    Czyli pojdziesz trendem forum, a ja majacy oba obiektywy (teraz 24-105) zgadnij co bym wybral...
    Roznica w tym niby swietle nie jest tak duza... acha mialem super ostry 24-70, wiec jesli tak krzyczy sie, ze swiatlo itd. to tylko stalki
    Aparat mam i ja

  8. #8
    Uzależniony Awatar C80
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    ZS
    Wiek
    44
    Posty
    855

    Domyślnie

    IMHO jeżeli pada pytanie o to czy do kościoła wybrać jasny czy stabilizowany słoik to najlepiej byłoby wziąć kita i zorientować się w potrzebach. Uważam, że stałka powinna być świadomym i pewnem wyborem po własnych doświadczeniach, a nie wyborem podyktowanym przez innych użytkowników.

    Kto wie, może zamiast jasnych stałek wystarczy ci coś z 2.8. Np. wymieniony Tamron 17-50 f/2.8.

    24-70 to fajny jasny słoik, ale cena nie odzwierciedla jakości fot z niego. Tym bardziej, że w ciągu roku poszła z 3,5 tys. na prawie 6.

    Jednego nie da sie jednak podważyć. Ślubni prawie zawsze potrzebują światła. f/4 to z tego co piszą ślubni zdecydowanie za mało.

  9. #9
    Początki nałogu Awatar BelYaal
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    387

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez C80 Zobacz posta
    Jednego nie da sie jednak podważyć. Ślubni prawie zawsze potrzebują światła. f/4 to z tego co piszą ślubni zdecydowanie za mało.
    A ja Ci powiem, ze focilem sluby jako dodatkowy i uzywalem lampy (2.8 by nie wyrobilo i tak) i majac 24-70 to i tak bylem w okolicach F4 aby byly obie zainteresowane postacie ostre
    Aparat mam i ja

  10. #10
    Bywalec
    Dołączył
    Jun 2008
    Miasto
    A, A
    Wiek
    48
    Posty
    127

    Domyślnie

    Hm...Obecny trend wskazuje na fotografię w świetle zastanym, więc...i 24-70, i tym bardziej 24-105 nie poradzą sobie w większości przypadków. Prawda jest taka, że tam gdzie f4 sobie nie poradzi, tam i z f2.8 zbyt wiele nie nawojujesz. Mając Twój dylemat, wybrałbym: 28/1.8+50/1.4+85/1.8, do tego jeszcze jakiś zoom, typu 17-55/2.8IS lub jego "wersję budżetową" - Tamron 17-50/2.8. Moim skromnym zdaniem, to C24-70 jest szkłem zdecydowanie przewartościowanym i zbyt loteryjnym, jak na tę klasę sprzętu (może to tylko moje subiektywne odczucie,wynikające z trafienia 3 mydlanych egz.).Natomiast 24-105 jest szkłem dobrym, ale nie na śluby Dla mnie, to taki tool lens :P Mogę zabrać go na spacer, na wycieczkę i strzelić fotę u "cioci na imieninach", ale na ślubach, w ciemnych pomieszczeniach wymaga już umiejętności w posługiwaniu się lampą błyskową (umiejętności, a nie znajomości jej działania).Z drugiej strony, mając zamiar wydać 5 kafli na C 24-70, gdzie zdarzają się egzemplarze niedopracowane, to jak dla mnie wyjście z sytuacji jest proste:za tę kwotę kupuję 3 wyżej wymienione stałki.

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •