Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Wątek: 24-70 vs 24-105

  1. #11
    Początki nałogu Awatar Viqy
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    49
    Posty
    407

    Lightbulb ?

    Tu jest na ten temat mnóstwo informacji:
    http://hazan.emiasto.com.pl/showthread.php?t=15298

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar dziobolek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Dublin/Ireland
    Posty
    2 634

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dziobolek Zobacz posta
    Jest między nimi zasadnicza różnica,
    TAMRON SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD ASL IF...
    Co ja piszę, co ja...

    Gdzie ja tam Tamrona zobaczyłem, sam nie wiem.

    Przepraszam za zamieszanie - wyciąć, usunąć...

    Pozdrówka!
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

  3. #13
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2009
    Wiek
    49
    Posty
    618

    Domyślnie

    cienko widzę 3 stałki na ślubie-fakt że ceremonia w kościele jest nudna i można się pobawić w zmienianie szkieł.ja bym brał pewniaka 4.0 z IS,niż 2.8 którego trzeba przymknąć i tak ;/...IS daje rady na 3 EV więc chyba dużo więcej daje od 2.8

  4. #14
    Uzależniony Awatar C80
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    ZS
    Wiek
    44
    Posty
    855

    Domyślnie

    Ale co da IS skoro będą długie czasy naświetlania i ludki na ślubie będą rozmazani od ruchu? Bo np. przesiadali się zjednego półdupka, na drugi lub rozglądali po kościele?

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar bebesky
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    kielce
    Wiek
    54
    Posty
    1 231

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mieszko_1vp Zobacz posta
    cienko widzę 3 stałki na ślubie-fakt że ceremonia w kościele jest nudna i można się pobawić w zmienianie szkieł.j
    ale jaka zmiana szkieł???

    Profesjonalista ma jedną stałkę na jednym korpusie i nie musi nic zmieniać
    Na dobrą sprawę dwa korpusy powinny wystarczyć.
    Oczywiście ideałem byłoby tyle korpusów ile szkieł:
    14 (a może coś w szerokim kąciku się wyda ładne),
    15 fisheye (bo może uda się zrobić fajny efekt z teściową)
    24/1,4; (bo inne 20,24 i 28 za ciemne są)
    35/1,4;
    50/1,2;
    50/1,4 (bo wiadomo że 1,2 wcale taka super nie jest ale za to ma lepsze światło)
    85/1,2,
    100/2;
    100/2,8 macro (no bo może jakieś makro obrączek),
    135 i 135 soft dla efektu ;
    180 macro
    200 (oczywiście nie czarny bo to obciach tylko bielutki)
    300/2,8 bo może trzeba będzie też zdjęcie cioci w 5 rzędzie;
    600/4 (bo może trzeba będzie zdjęcie siostry w 20 rzędzie, a 800 za ciemny jest)

    do tego jakiś tilt/shift najlepiej 24 coby zdjęcie przed kościołem spokojnie zrobić i żeby dzwonnice nie wyglądały jak radzieckie katiusze

    i to chyba by wystarczyło do profesjonalnego focenia )

    co prawda nie wiem jakby wyglądał taki profesjonalista z założonymi 16 aparatami i wymienionymi wcześniej obiektywami...
    już wiem - wyglądałby bardzo profi

    (oczywiście to taki żarcik)
    o fotografii im więcej wiem tym mniej wiem a efekty coraz gorsze

  6. #16
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    2 638

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bebesky Zobacz posta
    ale jaka zmiana szkieł???

    Profesjonalista ma jedną stałkę na jednym korpusie i nie musi nic zmieniać
    Na dobrą sprawę dwa korpusy powinny wystarczyć.
    Oczywiście ideałem byłoby tyle korpusów ile szkieł:
    14 (a może coś w szerokim kąciku się wyda ładne),
    15 fisheye (bo może uda się zrobić fajny efekt z teściową)
    24/1,4; (bo inne 20,24 i 28 za ciemne są)
    35/1,4;
    50/1,2;
    50/1,4 (bo wiadomo że 1,2 wcale taka super nie jest ale za to ma lepsze światło)
    85/1,2,
    100/2;
    100/2,8 macro (no bo może jakieś makro obrączek),
    135 i 135 soft dla efektu ;
    180 macro
    200 (oczywiście nie czarny bo to obciach tylko bielutki)
    300/2,8 bo może trzeba będzie też zdjęcie cioci w 5 rzędzie;
    600/4 (bo może trzeba będzie zdjęcie siostry w 20 rzędzie, a 800 za ciemny jest)

    do tego jakiś tilt/shift najlepiej 24 coby zdjęcie przed kościołem spokojnie zrobić i żeby dzwonnice nie wyglądały jak radzieckie katiusze

    i to chyba by wystarczyło do profesjonalnego focenia )

    co prawda nie wiem jakby wyglądał taki profesjonalista z założonymi 16 aparatami i wymienionymi wcześniej obiektywami...
    już wiem - wyglądałby bardzo profi

    (oczywiście to taki żarcik)
    Powodzenia,zwłaszcza z 600mm na ślubie. Możesz focić bez wychodzenia z domu.

    Serio to dwie puszki z 24/35L, a druga z 85mm i można cały ślub zrobić. W czasie ceremonii na chwilę dla klimatu zapiąć coś szerokiego i to w zasadzie wszystko.

    Ani 2,8 ani tym bardziej f4 nie pozwalają na komfortową pracę w kościele. Is na niewiele się zda. Choć czasem może się przydać.

  7. #17
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2009
    Wiek
    49
    Posty
    618

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez C80 Zobacz posta
    Ale co da IS skoro będą długie czasy naświetlania i ludki na ślubie będą rozmazani od ruchu? Bo np. przesiadali się zjednego półdupka, na drugi lub rozglądali po kościele?
    z regóły wszyscy śpią...

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar Ernest_DLRS
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Toronto, Kanada
    Wiek
    41
    Posty
    1 216

    Domyślnie

    Dokładnie. 1 korpus z szerszą stałką, 2 korpus z dłuższą stałką i zapasowy szeroki kąt (16-35L?) w torbie i masz zestaw ślubny kompletny.
    FF + S24EX | S50EX | H58/2 | H85/1.5
    APSC + 18-55is | 70-300vc

    kiedyś: C 400D > N D700 > C 30D > C 5D > C 40D | S20/1.8, S30/1.4, 85LmkII, 70-200L/2.8

  9. #19
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Jak jest za ciemno na f/4 to i na f/2.8 praktycznie zawsze też, dopiero f/1.4-2 zrobi różnicę. Za to siedzących czy stojących w bezruchu ludzi w ciemnym kościele na f/4 z ISem zrobisz bez problemu a na 2.8 nie.
    To samo jest z teleobiektywem, wolałbym do kościoła 70-200/4IS niż f/2.8 bez IS. A najlepiej dwa korpusy ze stałkami, na jednym 24-35mm a na drugim 50-85.

  10. #20
    Początki nałogu
    Dołączył
    Nov 2008
    Miasto
    Dobczyce, Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    317

    Domyślnie

    Ja tam posiadam 24-70 i jestem zachwycony tym szkiełkiem. Rewelacja. Musze tylko kupić do kościoła coś jeśniejszego dla efektu np 50/1,4 - wiadomo na 1,2 mnie obecnie nie stać

    Ps: A juz nie wspomne o 16-35 II L

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •