Strona 3 z 23 PierwszyPierwszy 1234513 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 223

Wątek: Jaki obiektyw w góry?

  1. #21
    Dopiero zaczyna Awatar Kwazar
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    42
    Posty
    31

    Domyślnie

    Miło mi że niektóre zdjęcia sie spodobały.

    Generalnie to sam sobie odpowiedziałeś, aby zdjęcie było ciekawe trzeba być nad wspinaczem albo na jego wysokości, tylko w specyficznych sytuacjach zdjęcia z dołu wychodzą efektownie. W zależności od drogi, trzeba robic zdjęcia ze zjazdu, przyautować się do stanowiska itp. Optymalnie byłoby mieć uprząż do prac na wysokości ze zintegrowaną ławeczką, bo inaczej szybko robi sie niewygodnie;-)

    Co od optyki to jakiś zoom typu 18-200 byłby najwygodniejszy. Ale... jesli chcesz robić wypasione zdjęcia to nic nie zastąpi światła i plastyki stałek... Także sam musisz okreslic na ile chcesz się w to bawić. Ja sam nie mam pomysłu na optymalny zestaw optyki;-) W tym sezonie chce spróbować z moim 70-200L.

    PZDR

    PS. Najwięcej fot jest z okolic Cala Gonone.
    Ostatnio edytowane przez Kwazar ; 20-05-2009 o 09:33
    5d, 50d, stałki, zoomy
    Fotograf Bydgoszcz
    Dysponuję studiem fotograficznym w centrum Bydgoszczy, 36m2, szukam chetnych!

  2. #22
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    36

    Domyślnie

    Pytałem też na jakimś forum wspinaczkowym. Ktoś napisał, że używa 5D i stałek 24/1.8 + 85/1.8. Zdjęcia wychodzą faktycznie fajne, ale głównie bouldering, gdzie łatwo się dobrze ustawić. Mam jedną stałkę i jestem z niej bardzo zadowolony, ale w skały raczej bym się bał, że będzie za mało uniwersalna, no i na kropie za wąsko. Mając 5D można sobie kombinować ze stałką 24 lub mniej.
    Dużo osób chwali 10-22 i 70-200. Jakość może będzie trochę niższa niż w stałkach ale chyba też zadowalająca. Chyba na to się zdecyduję. Pytanie który kupić najpierw, a na który poczekać. Ale to już sam muszę sobie odpowiedzieć :-)
    W weekend wyjazd w skały więc pomęczę trochę kita i zdecyduję czy bardziej potrzebny szeroki czy wąski kąt.

    Dzięki wszystkim jeszcze raz. Jak macie więcej ciekawych fotek ze wspinu to chętnie pooglądam. I wysłucham też porad jak robić zdjęcia w takich trudnych warunkach.

    Pozdro

  3. #23
    Uzależniony Awatar tryton
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    557

    Domyślnie

    U mnie wygląda to tak, że w górach wspaniale mi się sprawdza 24-105 i w 99% nie brakuje mi z dołu. Mając kita kupiłbym 24-105 i brał ze sobą oba. Masz na początek większą uniwersalność niż sam 10-22. Później dokupiłbym 10-22 (tak nawiasem mówiąc będę go kupował).
    Ale jeśli chodzi o wspinaczkowe zdjęcia niestety nie mam doświadczenia.
    Tryton
    --------------------------------------------------------------
    5DmkIII, 40D, 17-40L f4, 24-105L f4 IS, 50 f1.8 II, 85 f1.8, 100 f2.8L IS macro, 100-400L f4.5-5.6 IS

  4. #24
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kwazar Zobacz posta
    Generalnie to sam sobie odpowiedziałeś, aby zdjęcie było ciekawe trzeba być nad wspinaczem albo na jego wysokości, tylko w specyficznych sytuacjach zdjęcia z dołu wychodzą efektownie. W zależności od drogi, trzeba robic zdjęcia ze zjazdu, przyautować się do stanowiska itp. Optymalnie byłoby mieć uprząż do prac na wysokości ze zintegrowaną ławeczką, bo inaczej szybko robi sie niewygodnie;-)
    Dokładnie tak . Niezłym sposobem jest też równoległe przemieszczanie się do góry wraz ze wspinającym na wcześniej przygotowanej obok wędce. Co do uprzęży - to podstawa - inaczej można szybko zacząć mówić nieswoim głosem .
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  5. #25
    Bywalec Awatar christof
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    42
    Posty
    203

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tryton Zobacz posta
    U mnie wygląda to tak, że w górach wspaniale mi się sprawdza 24-105 i w 99% nie brakuje mi z dołu.
    Poważnie? Jak mam na Tamronie 17mm w górach to jeszcze chciałbym tym pierścieniem pojechać na szerzej :razz: (wtedy oczywiście czas na 10-22) Swoją drogą z Twojej stopki widać, że masz 18-200, ale jednak wolisz 24-105, czyli aż tak źle z jakością i warto poświęcić te parę milimetrów szerokiego kąta?

  6. #26
    Pełne uzależnienie Awatar mgtan
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1 084

    Domyślnie

    Crop:

    24-105 który jest ostry od f/4 a przy dopmknięciu do f/5.6 zyleta
    a potem:
    I.
    C 10-22 jak ma być szeroko.
    II
    50.1.4 = efektywnie 80,0 mm coś jasnego i uniwersalnego. lub w to miejsce lampa błyskowa
    III
    70-200 4 IS - na jeden obiektyw sie nie nadaje. Rozważałem ten wariant przy zakupie i za ciasno na główne szkło. A jak posmakujesz 70-200 nie będzie juz powrotu do kita
    Canon 40D + BG-E2N => 5D MkII
    24-105 f/4 IS USM L + 50 f/1.4
    Speedlite 580EX II,SanDisk Extreme 8GB, Benro A-500EX + KB-1A...

  7. #27

    Domyślnie

    mam podobnie jak tryton, w gorach podstawowy to 24-105, dodatkowo w plecaku 10-22, ktorego wyjmuje to konkretnych ujec, ale wiekszosc obsluguje ten pierwszy. Wczesniej mialem sigme 17-70, canona 17-85. Pare razy wzialem tele ale chyba nic niem nie pyknalem i przestalem wozic (C75-300), w tym sezonie sprobuje z 70-200, moze jakosc szkla mnie przekona na uzywania ych zakresow, zobacze ile bedzie na nim ujec. Realnie 90% ujec to 24-105 i realnie gdyby nie dodatkowe wariacje to wyczerpuje wiekszosc potrzeb.

  8. #28
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Problemem jest to że zupełnie czym innym jest fotografowanie w górach na wycieczce a czym innym w ścianie. W górach jest mnóstwo czasu i jedynym problemem jest targanie zbyt ciężkich szkieł/aparatów. W ścianie nawet najprostrze operacje to duży probem, nie mówiąc już o bardzo łatwej możliwości uszkodzenia czy obijaniu sprzętu. Dlatego wspomniałem o tym, że wygoda jest tutaj podstawą.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  9. #29
    Pełne uzależnienie Awatar mgtan
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1 084

    Domyślnie

    wygoda + uniwersalność + jakość.... w tym wypadku to 24-105
    Canon 40D + BG-E2N => 5D MkII
    24-105 f/4 IS USM L + 50 f/1.4
    Speedlite 580EX II,SanDisk Extreme 8GB, Benro A-500EX + KB-1A...

  10. #30
    SlawekN
    Guest

    Domyślnie

    w góry proponuję nikona 5000d + 18-200 VR ;p

Strona 3 z 23 PierwszyPierwszy 1234513 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •