na szczęście PS ma bardzo fajne algorytmy składania panoram także nawet kitem 18mm można dziś osiągnąć bardzo fajne efekty...
na szczęście PS ma bardzo fajne algorytmy składania panoram także nawet kitem 18mm można dziś osiągnąć bardzo fajne efekty...
http://www.obiektywni.pl/autorzy/aut...68-0-0-0-0.php
http://www.canon-board.info/galerie-...karaiby-84676/
Sprzęt: C650D+BG-E8, T17-50/2.8, C550EX dawniej: C20D, C300D, G3, S70-200/2.8, C50/1.4, T17-35/2.8-4.0, T90/2.8 macro...
To fakt, PS bardzo zgrabnie to wszystko skleja, ale powiedzcie mi proszę, jak sobie poradzić z różną ekspozycją / balansem bieli fotek składowych podczas łączenia? do tej pory robiłem to trochę na czuja, dopasowując wszystkie fotki aby miały +/- tą samą ekspozycję. Czy można prościej to obejść?
sory za offtop..
podstawowa zasada robienia fotek pod panoramę to pełny manual !!!...
http://www.obiektywni.pl/autorzy/aut...68-0-0-0-0.php
http://www.canon-board.info/galerie-...karaiby-84676/
Sprzęt: C650D+BG-E8, T17-50/2.8, C550EX dawniej: C20D, C300D, G3, S70-200/2.8, C50/1.4, T17-35/2.8-4.0, T90/2.8 macro...
najłatwiej jest skleić jeśli - czas, iso, przysłona, odległość ostrzenia - są jednakowe dla wszystkich klatek, z których składasz - to podczas robienia zdjęcia. Później podczas wywołania do złożenia też te same parametry wywołania (WB, korekta ekspozycji, krzywe) no i warto jeszcze winietę programowo usunąć przed składaniem.
To podczas robienia zdjęcia to staram się tego trzymać.
Tylko myślałem, że może podczas składania jest jakaś komenda, która "ujednolici" ekspozycje i WB we wszystkich fotkach, albo chociaż żeby jakoś "wygładziła" granice w złożonej panoramie... żeby nie obrabiać każdego zdjęcia osobno z wszystkimi parametrami...
Jak łażę po górach zabieram 2 szkła do FF: 16-35 i 70-200. Wkurza mnie waga tego sprzętu, ale za czasów młodości chodziło się z cięższym plecakiem więc jakoś daję radę. Zazwyczaj jest tak, że nawet przy 16mm brakuje szerokości, więc moim zdaniem im szerzej tym lepiej. Zabierałem różny sprzęt, ale później zobaczyłem, że najwięcej ujęć jest w zakresie 16-20mm i 100-200mm. Jak mam zabrać tylko jedno, to biorę szeroki kąt.
R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty
wróciłem, czadowo było![]()
co do panoram to już wiem o co kaman - w CS2 trzeba się ręcznie bawić, od CS3 w górę jest już opcja Auto-Align Layers i Auto-Blend Layers w menu Edit.
I jak jeszcze raz wspomnę, że chcę zamienić Sigmę 12-24 z powrotem na C17-40 to możecie mnie wypałować![]()
spokojnie. nap* ultraszerokim katem 99 na 100 fot przechodzi z czasem. 3-4 miesiace, w ciezszych przypadkach do pol roku. potem i do dotknietego "kupilem UWA" dociera, ze wiecej niz 3 foty z wyraznym przerysowaniem w calej prezentacji to juz przesada... albo chociaz, ze mozna uzywac szkla w innych ogniskowych niz tylko 12mm
potem bedziee dobrze. wroci srodek zakresu, moze i dluzsze ogniskowe...
kto nigdy nie kupil UWA niech pierwszy rzuci kamieniem!![]()