Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Wątek: Przepalanie zdjęcia, pomocy !

michal_wch
    Guest

Domyślnie Przepalanie zdjęcia, pomocy !

Dwa zdjęcia zrobione w odstępie kilku sekund ale o innych parametrach.

Parametry zdjęć są w EXIFach
    Generalnie jestem początkującym amatorem i mam pytanie do fachowców tutaj:

Otóż czy mogę wykonać takie zdjęcie w takich warunkach w ten sposób aby otoczenie było dobrze naświetlone, widoczne a niebo nie było przepalone ? Próbowałem z filtrem polaryzacyjnym, marny efekt. Czy pozostają mi tylko techniki typu HDR ?

A może to wina nie tyle moja co obiektywu kitowego ?

Początki nałogu Awatar Troyan

Domyślnie

To jest fizyczne ograniczenie rozpiętości tonalnej matrycy a nie wina obiektywu. W takich przypadkach stosuje się filtry połówkowe albo edycję w programie graficznym.
    Założyłem sobie FOTOBLOGA

Dopiero zaczyna
    Miasto
    Świętochłowice

Domyślnie

Cytat Zamieszczone przez michal_wch Zobacz posta

Otóż czy mogę wykonać takie zdjęcie w takich warunkach w ten sposób aby otoczenie było dobrze naświetlone, widoczne a niebo nie było przepalone ? Próbowałem z filtrem polaryzacyjnym, marny efekt. Czy pozostają mi tylko techniki typu HDR ?

A może to wina nie tyle moja co obiektywu kitowego ?
    Nawet jakbyś miał L'kę to by niewiele pomogło, rozpiętość barwna tego zdjęcia jest za duża na 8bit'owego jpga. Rozwiązania:
    1. zdjęcie w RAW + obróbka w programie graficznym
    2. załóż na obiektyw szarą połówkę
    www.kradziej.pl - zabezpiecz sprzęt przed kradzieżą

Coś już napisał Awatar Bombee
    Miasto
    Warszawa

Domyślnie

najprosciej: np. PS, jedno zdjecie na jedna warstwe, drugie na druga i przetarcie/zmaskowanie nieba na odpowiedniej warstwie. Ja bym dal jasne zdjecie na gore, ciemne na dol i na gornej warstwie wymaskowal niebo.

michal_wch
    Guest

Domyślnie

Ja będę namolny i zapytam: czy można by wyciągnąć coś dobrego z jednego RAWa ? Tzn coś a'la hdr ?