Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
I tak i nie. Tak, jeśli rzeczywiście jest to TYLKO warstwa korekcyjna, jedna i finito. Tylko, że tego zwykle nie wiadomo na początku obróbki. Ba nawet na pewno jedna korekta nie wystarczy bo jak się już zacznie grzebać w zdjęciu to trudno to skończyć. Naprawdę sytuacja kiedy całość korekt ogranicza się do pojeżdżenia krzywymi jest raczej wyjątkowa. No a tutaj to pytający chce sporo pozmieniać...
Metodologia, którą opisałem absolutnie nie ogranicza się do korekt na jednej warstwie. Chyba niejasno ją opisuję. Wyobraź sobie, że otwierasz zdjęcie do obróbki. Masz jedną warstwę - Background. Teraz robisz korekty na 10 różnych warstwach - wszystkie niedestruktywne jak np. krzywe, poziomy, hue/sat, etc. Czy taka obróbka wymaga zrobienie na początku kopii warstwy Background? Absolutnie nie! Cały czas masz dostęp do nietkniętej warstwy podstawowej i w każdej chwili możesz do niej wrócić. Nie ma żadnej korzyści ze zrobienia na początku kopii warstwy podstawowej, ale niekorzyści są.


Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
Nauką raczej powinno zaczynać się od nauki poprawnych podstaw a nie od wyjątków
Ale ja nie mówię o żadnych wyjątkach. Stwierdzam, że działania, które Photoshop obsługuje niedestruktywnie, np. krzywe, NIGDY nie wymagają robienia kopii warstwy z pikselami. Właśnie między innymi w tym celu powstały niedestruktywne wersje tych narzędzi.


Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
więc wszystkim szczerze i z dobrego serca radze zrobić tą kopię i działać na kopii warstwy podstawowej (background).
Nawet sam zwrot "działać na kopii warstwy podstawowej" jest mylący w przypadku niedestruktywnych narzędzi, bo one na tych warstwach nie działają. Nie dotykają ich w żaden sposób (jak to robią np. filtry), więc nie ma powodu by robić kopie czegoś, do czego przez cały czas i tak mamy dostęp. Raz jeszcze podkreślam - to najważniejszy powód powstania adjustment layers czy np. możliwości klonowania na pustej warstwie. Żeby nie trzeba było robić żadnych kopii warstw z pikselami (chyba, że to jest rzeczywiście konieczne, bo je będziemy zmieniać).


Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
Kopie warstw znakomicie ułatwiają "konteneryzację" czyli zamknięcie poszczególnych zmian w grupach (kontenerach) pozwalających łatwo zobaczyć co się zmieniło i czy na korzyść.
I to w żaden sposób nie wymaga robienia kopii warstwy podstawowej przed obróbką. W grupy można łączyć dowolne warstwy, łącznie z warstwami nie zawierającymi pikseli, jak krzywe np.