Pokaż wyniki od 1 do 10 z 29

Wątek: Wątek księgowo-firmowy (odliczanie,amortyzacje,środki trwałe,leasing itd)

Mieszany widok

  1. #1
    Uzależniony Awatar ARN
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    wieś pod Warszawą
    Posty
    757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez miklo Zobacz posta
    Że niby trzeba w ciągu roku sprzedać, jeśli amortyzuje się jednorazowo? Czy źle coś zrozumiałem jednak (mam nadzieję)...?

    EDIT: Chodzi Ci o to, że sprzęt używany poniżej roku nie jest środkiem trwałym i można go po prostu wsadzić w koszta bez amortyzacji tak? A co to za różnica z praktycznego punktu widzenia dla jednoosobowej działalności / małej firmy?
    Kwestia księgowania - bo albo to będzie środek trwały, zamortyzowany jednorazowo, albo środek obrotowy

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar arturs
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    49
    Posty
    4 196

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sluzalekmichal Zobacz posta
    Jeśli zakładasz, że przed upływem roku sprzedasz aparat to wrzucasz go w koszty w całości. Pamietaj tylko, że US na pewno sprawdzi w toku kontroli czy faktycznie sprzedałeś go przed upływem roku.
    Poczytaj jaka jest definicja środka trwałego.

    MS>
    ale powinieneś go sprzedać z zyskiem bo inaczej w razie kontroli prosisz się o kłopoty - więc interesu nie ma za dużego.. a jeśli wykażą że używałeś go jako narzędzia pracy a figurował w kwitach jako towar handlowy to tez nie bardzo..

    Cytat Zamieszczone przez miklo Zobacz posta
    Że niby trzeba w ciągu roku sprzedać, jeśli amortyzuje się jednorazowo? Czy źle coś zrozumiałem jednak (mam nadzieję)...?

    EDIT: Chodzi Ci o to, że sprzęt używany poniżej roku nie jest środkiem trwałym i można go po prostu wsadzić w koszta bez amortyzacji tak? A co to za różnica z praktycznego punktu widzenia dla jednoosobowej działalności / małej firmy?
    nie, nie można tak sobie.. poniżej wyjaśnienie

    Cytat Zamieszczone przez ARN Zobacz posta
    Kwestia księgowania - bo albo to będzie środek trwały, zamortyzowany jednorazowo, albo środek obrotowy
    Dokładnie - jesli będzie to środek "obrotowy" to jest traktowany jak towar - i w zasadzie w koszty możesz wpuścić ale wtedy musisz go sprzedać bo sobie w razie kontroli napytasz kłopotów, natomiast jeśli zamortyzujesz go jednorazowo to wtedy będzie środkiem trwałym, narzędziem "na stanie" firmy jak wiertarka czy młotek
    5DmkI, C85f1.2L|580 EXII|

  3. #3

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez arturs Zobacz posta
    ale powinieneś go sprzedać z zyskiem bo inaczej w razie kontroli prosisz się o kłopoty - więc interesu nie ma za dużego.. a jeśli wykażą że używałeś go jako narzędzia pracy a figurował w kwitach jako towar handlowy to tez nie bardzo..
    Musimy rozróżnić 2 pojęcia:
    wyposażenie niskowartościowe
    środek trwały

    Jeśli zakładamy, że rzecz, którą kupujemy (wartość powyżej 3500PLN netto) będzie użytkowana przez okres krótszy niż rok, czyli do roku ją sprzedamy, przekażemy w formie darowizny czy inne podobne to:
    zaliczamy ją w całości w koszty
    zaliczamy ją do wyposażenia

    Jeśli zakładamy, że rzecz, którą kupujemy (wartość powyżej 3500PLN netto) będzie użytkowana przez okrespowyżej roku to:
    zaliczamy ją do środków trwałych
    co miesiąc amortyzujemy

    Jeśli chodzi o cenę sprzedaży to zawsze musi być to uzasadniona cena rynkowa, chyba, że sprzęt uległ zniszczeniu a my mamy na to wycenęrzeczoznawcy - po prostu tzw.podkładkę.

    Krótko i na temat w temacie, kiedy środek trwały, kiedy nie tutaj:
    http://www.vat.pl/srodki-trwale/index.php

    Pozdrawiam
    M.S.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •