Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: wymiana sprzetu na nowy lub zwrot pieniedzy - jak to jest ?

Mieszany widok

  1. #1
    Coś już napisał Awatar droog
    Dołączył
    Aug 2008
    Miasto
    kraków
    Posty
    88

    Domyślnie wymiana sprzetu na nowy lub zwrot pieniedzy - jak to jest ?

    witam
    pamietam, ze kiedys, kiedy zakupiony przedmiot przeszedl 3 naprawy gwarancyjne - klient mogl domagac sie zwrotu pieniedzy lub wymianu sprzetu na nowy ze wzgledu na wady fabryczne sprzetu. Na pewno tak bylo w motoryzacji, jak jest z aparatami?

    mam 40D (zakupiony w londynie) i aktualnie jest na trzeciej naprawie gwarancyjnej

    pozdrawiam
    droog

  2. #2
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    mysłowice
    Posty
    262

    Domyślnie

    tak jest nadal, mało tego jeśli naprawa trwa dłużej niż 2 tygodnie też to oznacza, że muszą dać nowy lub zwrot pieniędzy. problem tylko w tym, że nie wszystkie firmy tak mają - nie wiem jak canon. przykładem niech będzie znanej i cenionej firmy telewizor marki FUNAJ, który to mi się zepsuł a naprawa trwała ponad 3 miesiące i nic nie mogłem zrobić bo w gwarancji pisało, że nawet rok mogą naprawiać i nic im nie zrobie. przeczytaj karte gwarancyjną jak stoi u ciebie.
    canon

  3. #3
    Początki nałogu
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    276

    Domyślnie

    jest na trzeciej naprawie gwarancyjnej
    Popatrz, co napisano w karcie gwarancyjnej. I tego gwarant będzie się trzymał...
    Zwolennik ekumenizmu sprzętowego

  4. #4
    Coś już napisał Awatar droog
    Dołączył
    Aug 2008
    Miasto
    kraków
    Posty
    88

    Domyślnie

    a w przyadku, kiedy aparat zakupilem w UK (sklep Jessops) to ewentualnej wymiany moge sie domagac od canon polska czy musze gonic po uk?
    nie mam jak przeczytac karty gwarancyjnej poniewaz zostala wyslana wraz z aparatem..

    do tego w karcie mam wpisana tylko jedna naprawe, pytalem Pani czemu drugiej nie wpisali (wymiana spustu migawki) - "nie ma takiej potrzeby"

  5. #5
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2007
    Posty
    422

    Domyślnie

    Heh, Jessops...to legenda złego traktowania klientów - to tak a propos tej sieci - jeżeli operacje serwisowe się odbywają przy ich pośrednictwie.
    Znam przypadki naprawdę hardcorowych sytuacji. Tj. wielu miesięcy bez zwrotu sprzętu, akcji w stylu nasyłania prawnika itp.
    Aparaty, obiektywy, lampy.

  6. #6
    Coś już napisał Awatar droog
    Dołączył
    Aug 2008
    Miasto
    kraków
    Posty
    88

    Domyślnie

    nie nie, gwarancja jest respektowana w polsce i wszystkie naprawy robie w CSI na Zytniej, wiec teoretycznie, skoro serwisuja to i od nich ewentualnie moge sie domagac wymiany sprzetu?

  7. #7
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2007
    Posty
    422

    Domyślnie

    Heh, to w takim razie małe ma znaczenie gdzie w EU aparat został kupiony - jeżeli tylko jego gwarancja jest respektowana.
    Aparaty, obiektywy, lampy.

  8. #8
    Dopiero zaczyna Awatar adi_85
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    wałbrzych
    Posty
    39

    Domyślnie

    ja z kolei pamiętam, że to były 3 naprawy gwarancyjne tej samej części.
    np. 3 naprawy migawki, 3 naprawy elektroniki itp itd.
    wtedy można było się starać o nowy sprzęt, ale nie wysyłając go na gwarancję (naprawę gwarancyjną), tylko jako towar niezgodny z umową (nieprawny).

    pozdrawiam

  9. #9
    budzikk
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adi_85 Zobacz posta
    ja z kolei pamiętam, że to były 3 naprawy gwarancyjne tej samej części.
    Dokładnie. Jak trzy razy padnie Ci migawka to powinni zwrócić, ale jak jest inaczej to nie wiem...

    Kumpel miał problemy z 30D- dwa razy migawka padła na gwarancji i raz coś innego (nie pamiętam w tej chwili), domagał się wymiany sprzętu, niestety nie dało rady, jeszcze raz mu padnie i dopiero można się domagać wymiany na nowy.

    Powodzenia i cierpliwości życzę!

  10. #10
    Uzależniony Awatar habakuk
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    47
    Posty
    575

    Domyślnie

    miałem taką sytuację z 5d - 3 razy padał bezpiecznik, za każdym razem usterka była opisywana w karcie gwarancyjnej jako "awaria systemu zasilania".

    ktoś podsunął mi "przepis", że po 3ciej naprawie mogę domagać się wymiany sprzętu na nowy i spróbowałem. wprawdzie rzecznik konsumenta podpowiadał mi, że takie rzeczy sa w gestii gwaranta i obowiązku nie ma, ale zawalczyć zawsze warto.

    wpakowałem w ten system grube pieniądze, pracuję aparatem, pomyślałem - co do stracenia, dzwonię do canon PL, proszę z Panem, który się zajmuje reklamacjami. nawijam w czym rzecz, facet wydał się autentycznie poruszony, rozpływał się, jak to firma nie może sobie pozwolić na niezadowolenie profesjonalnych klientów, obiecał, że "osobiście coś z tym zrobi, zaopiniuje i sprawa jest do wygrania".

    zgodnie z jego prośbą opisałem wsio w mailu. czekam - tydzień, dwa, nic. dzwonię na żytnią, bo stamtąd facet miał zamówić ekspertyzę "dla nas" i chciałem dostać kopię - żytnia mówi "nic takiego nie było zamawiane". dzwonię do faceta "ekspertyza zamówiona, czekamy, co zrobić" - pierwsze kłamstwo, pytanie: kiedy pan zamówił - "dwa tygodnie temu", drugie kłamstwo - dzwoniłem wtedy do niego, cały tydzień był na urlopie.

    odczekałem jeszcze kilkanaście dni, posłałem kilka totalnie olanych maili. straciłem kilkadziesiąt złotych na telefoniczny ping-pong po firmie canon PL (dziwnie mojego nr nikt w gabinecie nie odbierał, ale próby dodzwonienia się z innego nr były skuteczne).

    kiedy już udało mi się do dodzwonić, słyszałem jakieś niekonsekwentne matactwa, ewidentną nieprawdę, poplątane terminy. w końcu szalenie nieuprzejmie, wręcz chamsko i brutalnie facet kazał mi łagodnie mówiąc dać sobie spokój.

    tak to wygląda w PL. tak jest traktowany klient, który zostawił w firmie gruby szmal, który dziesiątki razy rozpisywał się o zaletach marki, i który uwierzył, że choć tam będzie potraktowany jak człowiek.

    czy w UK jest inaczej? oby.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •