Witam, to mój pierwszy post i od razu proszę o pomoc. Mam od pół roku 450D z kitem i sigma 18-200 bez OS. Kitu nie używam w ogóle. Dodatkowo posiadam pierścienie pośrednie i statyw sherpa 600r. Chciałbym wydać max 2000zł i dodatkowo mogę sprzedać szkła, które mam czyli kita 18-55 i sigme 18-200 bez OS i za te pieniądze kupić coś konkretnego, co służyłoby mi jakiś czas. Nie mam tu na myśli zakupów na najbliższe 10lat, ale coś co będzie lepsze od tego co mam. Może uporządkuję, więc po kolei:
1. jestem początkujący
2. robię głównie fotki moich dzieci, w ogromnej większości plener przy ogniskowych ok. 150mm, bo wtedy nie zwracają na mnie uwagi i ładnie się drugi plan rozmywa. Zacząłem się też interesować makrofotografią, ale jest to jakby dodatkowe focenie. Chciałbym też wyjść spróbować sił w fotografii miasta nocą. Chodzę też w góry z aparatem, ale tu chyba nic specjalnego nie potrzeba.
3. przyglądam się C 17-85/4-5.6, C 50/1.8, lampie 430exII i C 55-250 IS. Lampa do zdjęć u cioci na imieninach. C 50/1.8 do portretów osób, które łatwiej fotografować niż dzieci i ewentualnie do makro razem z pierścieniami. C 17-85 jako podstawowy spacerzoom i ewentualnie z pierścieniami do makro a C 55-250 IS jako rozszerzenie ogniskowej.
4. wątpliwości jakie mam to:
a. czy lampa potrzebna mi do pozbycia się brzydkiego, płaskiego światła przy fotografii imieninowej czy może wystarczy, że dokupię dyfuzor do lampy wbudowanej? Na zasięgu lampy specjalnie mi nie zależy.
b. ogniskowe obu zoomów sporo się pokrywają i do tego są dość ciemne te szkła. Z drugiej strony widziałem mnóstwo zdjęć robionych tymi szkłami, przeczytałem wszystko o nich na tym forum i mam wrażenie, że są dla mnie. Wiem, że lepiej byłoby może mieć T 17-50 i C 70-300 IS, ale są za drogie dla mnie.
5. co kupić z w/w rzeczy najpierw?