Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Wątek: Canon 50D - problem z matrycą?

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar Loome
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Poznan
    Wiek
    38
    Posty
    1 008

    Domyślnie

    wieczorem dam rawa z 85mm robilem z ciekawosci mini tescik

  2. #12
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Kraków
    Posty
    50

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Loome Zobacz posta
    wieczorem dam rawa z 85mm robilem z ciekawosci mini tescik
    Ok, czekam zatem A gdyby ktoś z Szanownych Forumowiczów był w posiadaniu owej Sigmy, tym bardziej prosiłbym o jakieś sample na wymienionych wcześniej ogniskowych/przysłonach

  3. #13
    Bywalec Awatar bierhoff
    Dołączył
    Nov 2008
    Miasto
    Kraków
    Posty
    191

    Domyślnie

    Oto i one:
    http://rapidshare.com/files/22625312...00-3200.tar.gz

    Od ASA 100 do 3200 - wszystkie z 1.8/85 robione na 2.8. Cały EXIF zachowany, więc wszystko jest zapisane.

    PS. Jeżeli nikt z Sigmą by się nie pokwapił, to mogę jeszcze ogniskową 135 "obstrzelić" na różnych czułościach w razie potrzeby.
    Ostatnio edytowane przez bierhoff ; 27-04-2009 o 10:56

  4. #14
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Kraków
    Posty
    50

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bierhoff Zobacz posta
    Oto i one:
    http://rapidshare.com/files/22625312...00-3200.tar.gz

    Od ASA 100 do 3200 - wszystkie z 1.8/85 robione na 2.8. Cały EXIF zachowany, więc wszystko jest zapisane.

    PS. Jeżeli nikt z Sigmą by się nie pokwapił, to mogę jeszcze ogniskową 135 "obstrzelić" na różnych czułościach w razie potrzeby.
    Bardzo uprzejmie dziękuję
    Porównałem sobie z tym, co widać u mnie i tu jest znacznie lepiej (oczywiście odrzuciłem na bok kwestię ostrości/CA/itp i skupiłem się czysto na sprawdzaniu szumów w ciemnych miejscach). Dobrze, że masz tą samą puszkę - porównanie wydaje się być bardziej miarodajne dzięki temu

    Dzwoniłem również do sklepu - twierdzą, że być może coś z samym obiektywem jest nie tak - cóż, muszę pojechać jutro do nich...

    Niemniej jednak, gdyby ktoś miał cropy z dobrej Sigmy 70-200/2.8, to temat aktualny - będę miał odniesienie przy sprawdzaniu kolejnej sztuki...

  5. #15
    Bywalec Awatar bierhoff
    Dołączył
    Nov 2008
    Miasto
    Kraków
    Posty
    191

    Domyślnie

    Mnie zastanawia tylko jeszcze, czy stopień zacienienia twarzy w słoneczny dzień nie jest na tyle większy od moich przykładów, że mogło szumem bardziej pociągnąć...
    Chociaż z drugiej strony, jeżeli nie były włączone te priorytety jasnych coś tam, to powinno być podobnie.

  6. #16
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Kraków
    Posty
    50

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bierhoff Zobacz posta
    Mnie zastanawia tylko jeszcze, czy stopień zacienienia twarzy w słoneczny dzień nie jest na tyle większy od moich przykładów, że mogło szumem bardziej pociągnąć...
    Chociaż z drugiej strony, jeżeli nie były włączone te priorytety jasnych coś tam, to powinno być podobnie.
    A priorytety jasnych partii obrazu (czy jak to się tam zwie ) mają faktycznie istotny, negatywny wpływ na jakość obrazu?

  7. #17
    Bywalec Awatar bierhoff
    Dołączył
    Nov 2008
    Miasto
    Kraków
    Posty
    191

    Domyślnie

    Głowy nie dam - niech się eksperci wypowiedzą, ale mnie się wydaje, że to nic innego jak zdjęcia na nastawach jasnych partii obrazu, z dodatkowym wyciągnięciem z ciemnych elementów. Czyli np. tak, jakby w jasnych miejscach robić zdjęcia na ASA 100, a w ciemnych 400 (w skrajnych przypadkach). Tyle, że to mi się tylko wydaje, że tak jest. Jak jest faktycznie - nie wiem.

  8. #18
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    73
    Posty
    144

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Klusek Zobacz posta
    A priorytety jasnych partii obrazu (czy jak to się tam zwie ) mają faktycznie istotny, negatywny wpływ na jakość obrazu?
    Cześć Klusek
    Powyłączaj wszystko co zabiera Ci kontrolę nad obrazem czyli ulepszacze, jak pisali wcześniej Koledzy.
    50D potrafi poszumieć już na 200 ISO. Jednak nawet na wysokich ISO rzędu 3200 da się uzyskac zadawalajace rezultaty (w RAW) ale pod paroma warunkami:
    1. Doświetlamy kadr do prawego brzegu na histogramie, byle nie wypalic świateł (rozjaśnianie cieni przy niedoświetlonym zdjęciu daje kiepski efekt szczególnie w 50D)
    2. Używamy obiektywów o maksymalnej rozdzielczości i jak najostrzejszych. Jeśli włączysz odszumianie (w DPP lub innym wynalazku) oraz zechcesz zastosować filtry plamek oraz wygładzanie zachowujące krawędzie to niestety efektem ubocznym jest utrata jakości krawedzi. Chodzi o to aby było z czego tracić.
    3. Nie mamy złudzeń, że wysokie ISO służy do robienia bannerów reklamowych.
    4. Prawie zawsze wywołanie RAW nie wystarczy do uzyskania efektu końcowego - kłania się PS, PSP, Gimp itp. czyli obróbka jak w klasycznej ciemni.

    Matryca 50D jest bardzo wymagająca i kłopoty z szumami zaczynają się przy dużej rozpiętości tonalnej ujęcia lub niewłaściwym naświetleniu kadru.

    Jeśli na razie nie masz obiektywu o bardzo dobrej jakości popróbuj manuali. Będziesz wiedział czego wymagać od obiektywu z af, czego nie kupować.
    Ostatnio edytowane przez andrzej3k ; 27-04-2009 o 14:35

  9. #19
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Kraków
    Posty
    50

    Domyślnie

    Dziękuję za cenne rady Postaram się zastosować do wszystkiego i zobaczę, co z tego wyjdzie, aczkolwiek najpierw wizyta w sklepie, celem zareklamowania obiektywu i pewnie wymiana na inny + wysyłka do kalibracji, znając moje szczęście Na razie mam jeden wniosek - DPP to nie jest dobre narzędzie (albo ja się tym faktycznie nie potrafię w ogóle posługiwać :/ ). Szkoda, że Canon nie ma Nikonowego odpowiednika CaptureNX2, bo tamten programik bardzo sobie cenię za możliwości i ostateczną jakość fotek, które "wypluwa".
    Co do szkieł, to w planach mam jeszcze zakup Sigmy 30/1.4 (zapowiada się ostra selekcja ) i Canona 50/1.4 (w kwestii drugiego to się nieco zastanawiam, biorąc pod uwagę opinie o jego AF ) - powinny być wystarczająco ostre (przy tym budżecie, bo być może kiedyś uda się jakieś stałe eLki nabyć...)
    Pozdrawiam

    PS.Nie mogąc na chwilę obecną zweryfikować istotnych różnic pomiędzy RAW i sRAW, czy ktoś mógłby potwierdzić, że sRAW faktycznie jest mniej zaszumiony? (czytałem gdzieś na tym forum taką informację, tylko nie pamiętam już gdzie i kto to napisał)

  10. #20
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2005
    Posty
    73

    Domyślnie

    tak w pełni potwierdzam opinie andrzej3k , z mojego doswiadczenia wiem ze prawidłowo naswietlone zdjecia z dobrym obiektywem przy iso 3200 mogą byc lepsze (mniejsze szumy) niż kiepsko naświetlone przy duzej rozpietości tonalnej i z kiepskim obiektywem przy iso 400- robienia zdjęc 50d trzeba sie "nauczyć", to specyficzny aparat i wtedy można uzyskac doskonałe rezultaty

    Jeżeli chodzi o S-raw to mniej szumią gdyż są to zdjecia przeskalowane z pełnej rozdzielczości matrycy,jezeli nie potrzeba duzej rozdzielczości (7mpix) to lepiej korzystać z Sraw1 wieksza rozpietość tonalna i mniejsze szumy wynika to równiez np.z testów optyczne.pl
    Ostatnio edytowane przez margo7355 ; 28-04-2009 o 09:27 Powód: Automerged Doublepost

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •