2 cudo, 3 też by było, gdyby ostra była pupa pszczoły :P na 4 wydaje mi się niepotrzebnie obcięty dół i bok gołębia, skoro tyle miejsca pustego z drugiej strony jest, że aż razi. Na ostatnim zdjęciu natomiast kompletnie nie wiem co chciałeś pokazać... bo jeśli niebo, to może trzeba było sobie darować poucinane dachy u dołu, bo tylko drażnią :P
Skoro prosisz, to nie moge odmówić..
Tak po krótce:
Jesli mamy jechać od początku, to na #1, czuć albo niezdecydowanie, albo brak pomysłu. Z dołu poucinane gałęzie, a z góry od 1/3 kadru, smuga kondensacyjna zostawiona przez samolot, tak na oko 11,5 minuty wcześniej. Brak w tym spójności, choć można sobie dorobić do tego filozofię, jakoby to było symboliczne zestawienie pierwszych oznak wiosny z zanieczyszczeniem powietrza, czyli; co cywilizacja robi z naturą..
Co do #2; zgadzam się z Elą; najlepsze. Tutaj przy okazji najbardziej tchnie wiosną. Jest sobie pszczoła, z kwiatkami na gałęzi.. jasna tonacja zdjęcia, ładnie nasycone kolory, IMHO dobrze dobrana GO, przyjemny bokeh i dośc wolnego miejsca po prawej stronie, żeby zamieścic jakiś tekst i wysłać kartkę do rodziny..:wink: Raczej bez uwag.
#3 podobnie, choć z racji dużego podobieństwa do poprzedniego zdjęcia, kłóci się z nim trochę pod względem kolorystyki. Inaczej je wywoływałeś, czy przez tą chwilę od zrobienia poprzedniego zdjęcia, słońce zaczęlo zachodzić?:grin: O ile zazwyczaj lubię cieplejsze światło, o tyle tutaj mi nie pasuje. W tym pierwszym bardziej podoba mi się mocniejszy błękit nieba, bardziej naturalne, nasycone kolory, drugie zdjęcie jest nieco inne, choć zdecydowałbym się wystawić tylko jedno z nich (nawet dlatego, żeby nie porównywać;-)) Btw, pszczoła na tym drugim wyszła zbyt centralnie:wink:
Jeśli chodzi o gołębia, który jest wroną, dla mnie ok. Ładnie ustrzelony, a że nie jesteśmy w portretach, to nie będę się czepiał braku kontry i doświetlania blendą:-)
W ostatnim Ela ma znowu rację, choć niezupełnie. Nawet jeśli głównym motywem zdjęcia jest niebo (jesli nie mówimy o astrofotografii), to horyzont powinien się znaleźć w kadrze (choćby na samym dole), tak, żeby kompozycja miała opracie. Tutaj po częsci jest dobrze, ale te latarnie zbyt odciągają uwagę (kłóci się to po prostu z faktem, że część poniżej horyzontu ma być jak najmniej ważna), a po drugie gradient nieba kończy się gdzieś w 1/3 kardu od góry i dalej idzie w czerń. Często w takich kompozycjach, gdzie chce się zaakcentowac kolory na niebie, pomaga kadr pionowy i czasem faktycznie dobrze wygląda. Próbowałem skadrować to zdjęcie w ten sposób, ale brakuje trochę więcej własnie tego "stałego lądu":grin:
Wszystkie powyższe rady i uwagi są subiektywne, nie musisz się z nimi zgadzać, choć mam nadzieję, że pomogłem:wink:
Pozdrawiam
Canon PowerShot S3 IS, Canon Lens 36-432mm f/2.7-f/3.5 IS USM, dekieLek na obiektyw, pasek, Lampa wbudowana SpeedLite, VeLbon CX200, Literatura, Karty pamięci SanDisk uLtra III 2.0 GB, Adapter, CoreL Paint Shop Pro Photo X2, Lenspen mini Pro.
Canon PowerShot S3 IS, Canon Lens 36-432mm f/2.7-f/3.5 IS USM, dekieLek na obiektyw, pasek, Lampa wbudowana SpeedLite, VeLbon CX200, Literatura, Karty pamięci SanDisk uLtra III 2.0 GB, Adapter, CoreL Paint Shop Pro Photo X2, Lenspen mini Pro.
o LOL... ale beton z tym gołębiemech, blondynka, cóż zrobić :P
Canon PowerShot S3 IS, Canon Lens 36-432mm f/2.7-f/3.5 IS USM, dekieLek na obiektyw, pasek, Lampa wbudowana SpeedLite, VeLbon CX200, Literatura, Karty pamięci SanDisk uLtra III 2.0 GB, Adapter, CoreL Paint Shop Pro Photo X2, Lenspen mini Pro.
Slider dzięki za kilka krytycznych i pomocnych słów, mój typ to jednak 3 podoba mi się ten nektar na odnóżach, co do ostatniego to powtórzę i zobaczymy co da się wypocić
C.D.N...
zrezygnuj z niebowego tla![]()
ano pofarbowałam, trzeba się jakoś kamuflowaćtak zwana "sztuczna inteligencja" :P
Ostatnio edytowane przez ElizabethBathory ; 22-04-2009 o 17:12