wywolac to na 100% wywolasz tym zestawem kazdy z tych filmow. Pytanei tylko z jakim skutkiem
Mi np neopan 400 w r09 za nic nie chcial fajnie wyjsc. Pozostale z tych filmow bez problemu.
a tak z ciekawości co się z nim działo??
DwaCzarneEosy|SzkiełkoOkoŚwiecidełko
po fomie i ilfordpanie nie spodziewaj się rewelacji. zwłaszcza ilfordpan jest wyjątkowo paskudny (duże, brzydkie ziarno). fp4+ (i hp5+) to klasyczna klasyka, w rodinalu (zwłaszcza 1+100 wychodzi kapitalnie, acros 100 to co prawda film z nowym ziarnem, ale lubi sie z każdą wywojką, z kolei neopan 400 to tez klasyczny film, więc sie nadaje do wszystkiego. na apx'ie nie robiłem wiec nie wiem.
a tak na marginesie (załatwiając prywatę) dodam, że dziś po 2 latach udało mnie się opróżnić butelencje rodinalu do połowy, czyli przez dwa lata zuzyłem raptem 250ml tego szlachetnego trunku. zdrowie! viva!
Moim zdaniem możesz darować przerywacz, bo przy większych rozcieńczeniach nie musisz gwałtownie przerywać procesu wywoływania. Natomiast w zestawie potrzebujesz dokładnego termometru lub nawet dwóch, różnica temperatury będzie dawała nierówne wyniki. Temp wyjściowa to 20 stopni C.
do krajobrazów i dużych powiększeń myślałem o ILFORD PAN F 50/36
tu liczyłem na małe ziarno, bo i film niskoczuły...
ale dzięki za info ogólnie o PANach z wyższymi czułościami![]()
a jak na tym punkcie wypada seria DELTA??
no i interesuje mnie również, które filmy B&W najlepiej będą współpracowały z FOMĄ?? zależy mi na kontrastowych zdjęciach, ale o dużych szczegółach.
i czy na serio nie można płukać błon filtrowaną wodą z kranu?? no chyba, że głównie chodzi tu o temperaturę?? i woda również musi mieć te ok 20*??
bo rozumiem, że cała używana chemia do danej błony musi mieć jednakową temperaturę??
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
a no i nieco przeraża mnie fakt iż każdy film można wywoływać w różnych czasach... poczytałem KOREX.NET.PL no i okazuje się, że 1 film na 100 sposobów ludzie wywołują... i na różnych stronach są różne czasy kąpieli w wywoływaczu dla danego filmu...
skąd wziąć ten odpowiedni czas?? bo jeśli różne efekty za każdym razem można uzyskać to w końcu można też zniszczyć błonę... więc skąd najpewniej brać optymalne czasy??
Ostatnio edytowane przez vasco5 ; 17-04-2009 o 02:04 Powód: Automerged Doublepost
DwaCzarneEosy|SzkiełkoOkoŚwiecidełko
czy nie można wkleić większego posta nić 100 znaków? bo mnie ciągle podaje błąd 501, zupełnie jak moje liwajsy, które miałem w liceum.
napisałem konkretnego posta i nic. nie mogę go zatwierdzić. bez sensu.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
1. przyznaje sie bez bicia, że myślałem o setce i 4-setce, najgorszej kupie jaką miałem w aparacie. delta niby lepsza, ale ciężko ją prawidłowo naświetlić i wywołać. to już lepsze są t-max'y i acros. ale jeszcze lepszy do krajobrazu byłby niedostępny u nas tri-x 320, na którym robił Adams.
2. ja nie płucze nawet filtrowana, tylko kaskadą prosto z kranu. i to w temperaturze 30-35 st.C.
3. ma początek wystarczy, że będziesz się trzymał czasów i agitacji z http://www.digitaltruth.com/devchart.php , potem z czasem jak nabierzesz maniery i doświadczenia będziesz dopasowywał czasy i agitację pod swoje potrzeby.
4. jeśli zależy Ci na małym ziarnie i większym kontraście to raczej powinieneś zainwestować w D-76 lub ID-11 lub w/w hydrofen.
to nie jest to co napisałem wcześniej, więc...
Ostatnio edytowane przez rbit9n ; 17-04-2009 o 07:34 Powód: Automerged Doublepost
o dzięki wielkie...
jak możesz i masz jeszcze gdzieś tego długiego posta to wyślij mi PM
DwaCzarneEosy|SzkiełkoOkoŚwiecidełko
wysłałem Ci na maila.
jeszcze raz bardzo dziękuję.
DwaCzarneEosy|SzkiełkoOkoŚwiecidełko