Cytat Zamieszczone przez Kubaman
Po pierwsze miałem problem z ogniskową. Wiem czytałem, że powinna być zbliżona do standartu, ale nic sie wtedy z kadrze ne mieści
A niby dlaczego standard (50mm)? Przeciez jak sam piszesz nic sie wtedy w kadrze nie miesci. Wydaje mi sie ze 50mm to dobrze jest uzywac jak sie robi fotki do panoramy bo przy zlepianiu zdjec sa male znieksztalcenia. A do pojedynczych fotek krajobrazu to cos w miare szerokiego chyba sie sprawdza lepiej.

Cytat Zamieszczone przez Kubaman
kit ociepla fotki, aż sie nie da na to patrzeć.
Mozesz robic w RAW i pozniej korygowac balans bieli. Nie wiem jak wyglada to ocieplanie fotek przez kit ale chyba da sie skorygowac w RAW?

Cytat Zamieszczone przez Kubaman
W związku z tym proszę o poradę dotyczącą:
a) doboru obiektywu (myślałem o 10-22)
To bedzie juz ekstremalnie szeroki kat. Na pewno dobry tylko na poczatku moze byc troche trudny do opanowania. Ja np. jestem bardzo zadowolony z 17mm (czyli 27mm po cropie) w 17-40/4L ktore uzywalem non-stop np. w Nowej Zelandii wlasnie do krajobrazu. Przymykasz do f/9-f/13 i jest super tylko niestety czasem horyzont dostaje delikatna beczke.

Cytat Zamieszczone przez Kubaman
b) czegoś co pomoże na kolosalny spadek kontrastu w ostrym górskim słońcu (chyba polarek ? - naprawdę do tej pory nie było to w zakresie moich zainteresowań )
Polar to chyba odpowiedni wybor. Zdaje sie ze na duzych wysokosciach UV tez pomoze.

Cytat Zamieszczone przez Kubaman
c) ewentualnych technik, poprawiających kontrast i kolorystykę
Hmm, praca z krzywymi w Photoshopie to po pierwsze, Saturation na +, Shadows/Highlights i jeszcze taka bardzo fajna technika: Local Contrast Enhancement: http://www.luminous-landscape.com/tu...ancement.shtml