Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 11 to 20 of 38

Thread: bliki w oczach- lampa zewnętrzna

  1. #11
    Pełne uzależnienie axk's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    SK
    Posts
    2,027

    Default

    Quote Originally Posted by armageddon View Post
    ...zabawa suwakiem clarify...
    Pierwsze słyszę o takim "suwaku".
    EOS + Speedlite

  2. #12
    Bywalec armageddon's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Sopot
    Age
    36
    Posts
    128

    Default

    nie czepiajmy sie literówek, wiadomo ze chodzi o CLARITY i kazdy z latwoscia to sobie moze wydedukowac
    Canon EOS 450D, 18-55 IS, 50mm 1.8, Speedlite 430 EX mark II kiedyś: 70-200mm f/4L, Lowepro Rezo 170AW

  3. #13
    Początki nałogu talarczyk's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    Poznan
    Age
    32
    Posts
    399

    Default

    Quote Originally Posted by armageddon View Post
    co do koloru czy tak jak to ujałeś trupiego efektu to akurat moja stylizacja w PS'ie przez lekkie zdesaturowanie i zabawa suwakiem clarify, troche levelsów tez sie krecilo. swiatla w tych warunkach nie brakowalo stad mozna bylo poszalec z niskim iso ale uzywajać przy tym lampy do doswietlenia.
    Jeśli chcesz używać lampy jedynie do doświetlenia cienia błysk powinien być minimalny, nie wpływający na ogólną ekspozycję. Jeśli bez lampy miałbyś np. F/3.5, 1/320s przy iso200 to jeśli chciałbyś doświetlić cienie pod oczami - parametry ekspozycji nie powinny się zmienić (przynajmniej ja tak błyskam czasami w plenerze ) .

    Quote Originally Posted by armageddon View Post
    rownoczesnie ciagle czytam o sposobach uzywania zew. lampy blyskowej bo poki co slynny E-TTL II jest dla mnie calkiem niepojęty i najczesciej nie daje mi pożadanych efektow. poczatkowo pocieszalem sie ze zdjecia z kukułki nie wychodza no bo to slaba lampka wbudowana. teraz okazuje sie ze zewnetrzna pracuje na identycznej zasadzie wiec dosc usprawiedliwiania sie. czas sie tego nauczyc
    Zewn. lampa błyskowa działa dokładnie na takiej samej zasadzie jak wbudowana. Błyskając w plenerze nie odbijasz jej od niczego więc błysk jest bardzo podobny do tego "kompaktowego flasha". Zyskujesz jedynie zapas mocy, hss etc.
    Quote Originally Posted by armageddon View Post
    takie pytanie jeszcze:
    w trybie Av aparat dobiera takie czasy gdyby wcale nie uwzglednial faktu uzycia lampy. przykład: zdjecie w jasnym pokoju: przyslona 3.5 a czas jaki aparat dobiera to powiedzmy 1/10. w chwili wyzwolenia migawki lampa blyska i zdjecie jest przepalone. zatem jak mozna poprawnie zmierzyc swiatlo i co ew. skorygowac zeby mimo wszystko w Av i takich warunkach zrobic poprawne zdjecie(ale tak zeby aparat skrocil czas a nie przez kompensacje blysku)odpowiecie pewnie,ze od tego jest Tv albo M no ale w pierwszym nie mam wplywu na przyslone a w M -najlepiej ustawic krotki czas i niech sie lampa martwi?
    Jeśli chcesz wykorzystać światło lampy jako światło główne (np. robiąc zdjęcia 'u Cioci na imieninach' ) wybierasz tryb M i odpowiednie parametry, np. F/4.0, 1/160s, iso400. Lampa sama błyśnie tak mocno, żeby poprawnie naświetlić klatkę. Jeśli chcesz używać lampy do doświetlenia (fill light) to ustawiasz np. Av (lub Tv) - wtedy lampa nie wpłynie na ogólne parametry ekspozycji jedynie lekko doświetli 1-szy plan.


    Jednak powtórzę się - do doświetlania w plenerze najlepiej sprawdza się blenda!

    PS
    http://foto.jasiu.pl/
    Last edited by talarczyk; 12-04-2009 at 12:03 PM.

  4. #14
    Dopiero zaczyna
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Poznań
    Posts
    35

    Default

    Mnie zawsze uczono że NIGDY nie tuszuje sie blików.Zwróc uwage na okładki róznych czasopism dot. mody itp-bliki w większosci przypadków występuja i niky nie próbuje ich retuszowac.Byc może jest to sprawa indywidualna-ale ja tego nie robie nigdy.Pozdrawiam

  5. #15
    Bywalec armageddon's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Sopot
    Age
    36
    Posts
    128

    Default

    "http://foto.jasiu.pl/" odkrylem tą stronke jeszcze przed faktem zakupu speedlite'a. bardzo pomocna i obrazowo pokazuje efekty uzyskiwane lampą. teraz jestem w fazie testowania kombinacji lampy z programami Av, Tv, i M, naswietlenie jest juz teraz corazbardziej przewidywalne dla mojego sposobu dzialania.
    a w odpowiedzi tego co napisał Clutch, wcale nie chce tuszowac blikow, chce tylko zeby nie byly one charakterystyczne dla uzycia lampy juz tak mysle czy nie zatrudnic kolegi ktory trzymalby mi aluminiowej karimaty od ktorej ladnie by sie flesz odbił
    Canon EOS 450D, 18-55 IS, 50mm 1.8, Speedlite 430 EX mark II kiedyś: 70-200mm f/4L, Lowepro Rezo 170AW

  6. #16
    Pełne uzależnienie axk's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    SK
    Posts
    2,027

    Default

    Quote Originally Posted by armageddon View Post
    nie czepiajmy sie literówek, wiadomo ze chodzi o CLARITY i kazdy z latwoscia to sobie moze wydedukowac
    Więc trzeba było tak napisać. Wypadało by najpierw dokładnie przeczytać treść którą chce się opublikować, zamiast bezmyślnie wciskać klawisz "Wyślij odpowiedź". Dedukcja nie ma tutaj nic do rzeczy.
    Last edited by axk; 12-04-2009 at 06:42 PM.
    EOS + Speedlite

  7. #17
    Bywalec piotrusb's Avatar
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Częstochowa
    Age
    34
    Posts
    127

    Default

    Przepraszam za OT, ale zaciekawił mnie fragment wypowiedzi na pierwszej stronie:

    Tak na marginesie - blik w oku nigdy nie pojawia się u nieboszczyka
    I teraz moje pytanie.... ALE JAK?! Nie potrafię sobie tego wyobrazić szczerze mówiąc - czy kolega mógłby wyjaśnić, dlaczego oczy nieboszczyka się tak zachowują?

  8. #18
    Bywalec armageddon's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Sopot
    Age
    36
    Posts
    128

    Default

    po co tyle jadu?w Paint Shop Pro mamy clarify a w Photoshopie clarity. co na to odpowiesz?
    wracając do kwestii czemu nieboszczyk nie ma blików- rogówka oka bardzo szybko wysycha po śmierci i oko staje się mętne, przez to traci przejrzystosc i blików nie bedzie.
    Canon EOS 450D, 18-55 IS, 50mm 1.8, Speedlite 430 EX mark II kiedyś: 70-200mm f/4L, Lowepro Rezo 170AW

  9. #19
    Pełne uzależnienie axk's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    SK
    Posts
    2,027

    Default

    Quote Originally Posted by armageddon View Post
    po co tyle jadu?
    Jakiego znowu jadu? Uważam iż jeżeli się o czymś pisze to wypadało by pisać poprawnie i tyle. Widzę iż dla niektórych poświęcenie krótkiej chwili na przeczytanie tekstu przed jego publikacją to nie lada wyczyn. Niestety coraz częściej stykam się z tego typu "literówkami" i stąd moja uwaga.

    Quote Originally Posted by armageddon View Post
    ...w Paint Shop Pro mamy clarify a w Photoshopie clarity. co na to odpowiesz?
    To, iż rozmawiamy o PS a nie o Corelu. Z mojej strony temat uważam za zamknięty.

    Wracając do tematu wątku to osobiście uważam iż "bliki" widoczne na zdjęciu które zaprezentowałeś nie wnoszą niczego negatywnego (pomijam kwestię jakości zdjęcia, która jak dla mnie jest delikatnie mówiąc słaba).
    Last edited by axk; 12-04-2009 at 09:01 PM.
    EOS + Speedlite

  10. #20
    Bywalec armageddon's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Sopot
    Age
    36
    Posts
    128

    Default

    1.kwestie jakości to oceniaj w wątku "pierwsze kroki z portretem".

    2.nie wiem o jakim programie rozmawiamy bo w LR mozna np wywołać rawa do tiffa a zdjecie dalej męczyć w corelu za pomocą clarify itd.
    Last edited by armageddon; 12-04-2009 at 09:16 PM.
    Canon EOS 450D, 18-55 IS, 50mm 1.8, Speedlite 430 EX mark II kiedyś: 70-200mm f/4L, Lowepro Rezo 170AW

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •