Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Wątek: Ostrość na czerwonym tle

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    sonnar to dobry pomysl, sam chyba zrobie. ale po co drukowac, jak wystarczy na monitor rzucic?
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  2. #12
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    sonnar to dobry pomysl, sam chyba zrobie. ale po co drukowac, jak wystarczy na monitor rzucic?
    ale co drukowac?
    www albo tez flickr

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    No, juzer drukowal kartke z kolorowymi napisami.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  4. #14
    Uzależniony Awatar gawryl
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Bialystok
    Wiek
    47
    Posty
    810

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Aa, zapomnialem napisac za Mroczkiem, ze podobno czerwony+zielony=tragedia. Ale zdjecie przekonujace. Moze ktos jakas L-ke tak przetestuje dla porownania?
    dokladnie. choc nie tlumaczy, skad sie bierze ta tragedia. pisze :

    ,,Kupujac obiektyw warto sprawdzic, czy nadaje sie do fotografii kolorowej, bo wcale tak byc nie musi. Sa obiektywy, nie tylko starej daty, ktore sie nie nadaja. Najlatwiej to sprawdzic fotografujac -na filmie diapozytowym i z calkowicie otwarta przeslona obiektywu - cos czerwonego i zielonego jednoczesnie, na przyklad kolorowa tkanine. Mozna wtedy zobaczyc, czy fakture czerwonej czesci tkaniny obiektyw odwzorowuje rownie ostro, jak zielonej. Kto tego nie zrobi, moze zafundowac sobie czrwone nieszczescie. Jakie? Takie, jakie mozna zobaczyc w telewizyjnych audycjach sportowych, gdy zawodnicy w czerwonych koszulkach zamieniaja sie, za sprawa kiepskich obiektywow starych kamer, w poruszajace sie zwawo po ekranie czerwone, jakby aerografem malowane plamy. Warto tez przyjac do wiadomosci, ze wprawdzie marka i model aparatu wplywaja na wygode pracy i prestiz, ale to obiektyw decyduje o jakosci obrazu fotograficznego.'' (Andrzej A. Mroczek, ''Ksiazka o fotografowaniu'', str. 17)

    czyli jest tez info ,,jak testowac''
    Ostatnio edytowane przez gawryl ; 01-08-2005 o 22:42
    350d, KIT 18-55, 50/f1.8, 100-300/f4.5-5.6 USM, 420EX. www.gawryl.pl

  5. #15
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    53
    Posty
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    No, juzer drukowal kartke z kolorowymi napisami.
    Faktycznie, przedobrzyłem. HP na mnie zarobi.
    ELAN 7 | 350D + kit | Tamron 28-75/2.8 | Canon 50/1.8 | Sigma 70-300 APO MS II |

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar gonzo44
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    był Kraków, był Gdańsk, jest Kraków :-)
    Wiek
    43
    Posty
    1 304

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gawryl
    czyli jest tez info ,,jak testowac''
    Hura! Dekielek wreszcie odpocznie! BF/FF juz dawno sie znudzil - mamy nowe grabki w piaskownicy ;-)
    A tak na serio to moja teoria jesy taka:
    Aby zaburzyc fale o pewnej dlugosci potrzebny jest przedmiot o dlugosci przynajmniej rownej dlugosci fali, stad skoro czerwony jest "nadluzszy" to przy nim zdjecie (a moze nawet obiektyw) jest najmniej ostre. Wnioskuje tak np na podstawie "laserow" wykorzystywanych w czytnkach cd/dvd, gdzie zwiekszenie gestosci zapisu wiazalo sie z przejsciem na krotsze fale; oswietlamy swiatlem o krotszej fali rejestrujemy wiecej szczegolow przedmiotu.
    Swiatlo sloneczne to cale spektrum ale czerwone przedmioty odbijaja tylko swiatlo czerwone, a wiec musza byc wieksze aby zaburzyc bieg fal "czerwonych" niz przedmioty, ktorym udaje sie zaburzyc bieg fal np "niebieskich". Gdybys badal ta sama tablice powiedzmy radarem pracujacym w zakresie 1m to nie wykrylbys nic poza sama tablica.

    Oczywiscie moge sie okrutnie mylic bo na zajeciach z fizyki spalem ;-)
    Ale tak wydaje mi sie logicznie.

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Mylisz sie okrutnie. Dlugosc fali czerwonej to ca 700nm czyli 7*10^-7m (moge sie mylic co do pierwszej 7-ki, ale gawryl zaraz poprawi )
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar gonzo44
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    był Kraków, był Gdańsk, jest Kraków :-)
    Wiek
    43
    Posty
    1 304

    Domyślnie

    ok, brne dalej, a jak sie wylicza ilosc lini na mm dla obiektywu?Czy nei ma tu jakiejs zaleznosci od dlugosci fali?

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar gonzo44
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    był Kraków, był Gdańsk, jest Kraków :-)
    Wiek
    43
    Posty
    1 304

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    widze prawdziwego matematyka.
    juz prawie, jeszcze tylko jedne maly krok...
    No bo musi byc jakas zaleznosc, a nie tak ze te obiektywy nie lubia czerwonego a te na tej polce na gorze to z bialym sobie nie radza

  10. #20
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gonzo44
    ok, brne dalej, a jak sie wylicza ilosc lini na mm dla obiektywu?Czy nei ma tu jakiejs zaleznosci od dlugosci fali?
    Zapewne jest, ale miedzy czerwonym a fioletem roznica jest tylko dwukrotna, wiec nie sadze, ze to wplyw tego efektu, ale moge sie mylic.

    BTW. Moja uwaga o matematykach miala byc do Akustyka, nie do Gonza.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •