czy ktoś kiedyś używał optyki z pentacona Sixa (biometar 80, 120) z przejściówką do pełnoklatkowego Canona? Jak to wygląda z ogniskową, ostrzeniem w przypadku zastosowania obiektywów ze średniego formatu do małego obrazka ?
czy ktoś kiedyś używał optyki z pentacona Sixa (biometar 80, 120) z przejściówką do pełnoklatkowego Canona? Jak to wygląda z ogniskową, ostrzeniem w przypadku zastosowania obiektywów ze średniego formatu do małego obrazka ?
Ja używam 80tki, 180tki i 300tki PSixowej z 10D, 40D i z analogową 50E. Te obiektywy mają bardzo dobrą rozdzielczość, a w przypadku pracy z mniejszą od średnioformatowej klatką pracują swoją najlepszą częścią - środkiem kadru. Co do ostrzenia - na 50E jest ok - a chyba matówki %)E i 5D są porółnywalne, więc nie powinieneś mieć problemów. W razie czego możesz kupić matówkę z klinem a wtedy to już jest super![]()
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston
dzięki za info. mógłbyś wysłać jakieś przykładowe zdjęcia? najlepiej w pełnej rozdzielczości? jak wygląda ogniskowa biometara 120 przy małym obrazku?
Ja często robię Biometarem 80 z 5dmkII do tego przejsćiowka z potwierdzaniem ostrości ale często stosuje liveviev z 10x powiekszeniem do manualnego istawiania ostrości. Obrazek z tego obiektywu bajka tylko ostrośc mam do 7 matrów ale nie przeszkadza mi to.
------------------
Canon-Foto-Klub
------------------
Sleeping in Light
------------------
It takes love over gold and mind over matter ...
Ogniskowa to ogniskowa - 120mm w srednim to jak 80 w małym obrazku. Zdjęć przykładowych to teraz zbytnio nie znajdę, ewentualnie mogę coś strzelić wieczorem 80tką, ale na cropie. Jeżeli Tobie pasuje, to wrzucę.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Dlaczego tak? Powinien ostrzyć na nieskończoność bez problemu.
Ostatnio edytowane przez mate00sh ; 08-04-2009 o 13:36 Powód: Automerged Doublepost
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston
Pewno tak przejścówka SIX-m42 ... zaraz pojde do ogrodka i strzele parę zdjęć
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Zdjęcia prosto z puszki tylko wywołane ACR 5.3 :
http://imperium.media.pl/galeria/kaczka.jpg
Ostatnio edytowane przez Alde ; 08-04-2009 o 15:07 Powód: Automerged Doublepost
------------------
Canon-Foto-Klub
------------------
Sleeping in Light
------------------
It takes love over gold and mind over matter ...
------------------
Canon-Foto-Klub
------------------
Sleeping in Light
------------------
It takes love over gold and mind over matter ...
Wiesz, nie o to chodzi. Stara optyka jest moim zdaniem dużo lepsza od tego co oferowane jest obecnie w sprzedaży. Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że poprzednik słynnego 24-70L, czyli 28-70L jest optycznie lepszy od swojego następcy mimo, że jest konstrukcją starszą ale wykonaną z dużą większą starannością niż obecnie i przechodził przez dużo skrupulatniejszy system kontroli jakości. Wracając do tematu - szkła którymi się bawisz mimo upływu czasu są świetne, ale były tworzone pod średni format i z Pentaconem da Ci ten obiektyw lepszy obraz niż na małej matrycy. Mówisz, że 250zeta szkło kosztuje - ja miałem kiedyś kita 18-55(takiego można kupić za 100-150zeta) i powiem Ci że zdjęcia wychodziły mi na tym samym poziomie.
A na jakiej przysłonie robione?
Ja zaraz coś strzelę i wrzucę.
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston