Dlatego miękko Dobrze jest domknąć do 4-5,6. A ja się właśnie zorientowałem, że pożyczyłem przejściówkę M42-EOS, więc nie strzelę nic...
Dlatego miękko Dobrze jest domknąć do 4-5,6. A ja się właśnie zorientowałem, że pożyczyłem przejściówkę M42-EOS, więc nie strzelę nic...
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston
Ja uważam, że te szkła tytanami rozdzielczości nie są. Były optymalizowane pod dużo większy format i wycinanie środka dużo tu nie daje. Ja próbowałem na cropie i według mnie szkoda zachodu. Na 5-tce może będzie trochę lepiej.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Wiesz, nie o to chodzi. Stara optyka jest moim zdaniem dużo lepsza od tego co oferowane jest obecnie w sprzedaży. Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że poprzednik słynnego 24-70L, czyli 28-70L jest optycznie lepszy od swojego następcy mimo, że jest konstrukcją starszą ale wykonaną z dużą większą starannością niż obecnie i przechodził przez dużo skrupulatniejszy system kontroli jakości. Wracając do tematu - szkła którymi się bawisz mimo upływu czasu są świetne, ale były tworzone pod średni format i z Pentaconem da Ci ten obiektyw lepszy obraz niż na małej matrycy. Mówisz, że 250zeta szkło kosztuje - ja miałem kiedyś kita 18-55(takiego można kupić za 100-150zeta) i powiem Ci że zdjęcia wychodziły mi na tym samym poziomie.
moim zdaniem,nie ma co oczekiwac rewelacji po optyce z DDR to było dobre z tego co było u nas dostępne za komuny i taki mit pozostał,do japonczyków z tego okresu się nawet nie zbliża,najlepsze imo co można podpiąć pod cyfrowego canona to chyba starsza optyka Nikona,na m42 pewnie się też znajdą jakieś perełki ,ale chyba nawet na pewno nawet takumar nie będzie lepszy od nikkorów.Jak sie nie ma tych obiektywów to raczej nie ma co sobie głowy zawracać z kupnem przejścówki pod Psixa.
T90 ,Pentax Z-20 , 2 powiekszalniki,procesor Jobo i cała szafa optyki
------------------
Canon-Foto-Klub
------------------
Sleeping in Light
------------------
It takes love over gold and mind over matter ...
Szkla psixa nawet na oryginalnej puszcze nie zachwycaja ostroscia przy pelnym otwarciu.
Dlatego zmieniam na mamiye.
Nie każdy tak uważa.
http://www.luminous-landscape.com/re...0-review.shtml
Temat ciekawy bo w sumie jest trochę szkieł za nieduże pieniądze do wzięcia.
Cholera zastanawia mnie praca z 5-teczką, czyli czy na FF jest lepiej niż na APS-C
ja mam 500mm, 120mm, 80mm i 35mm od Pentacona Six'a. Przymierzałem się do kupna przejściówki ale jak poczytałem szału nie ma i zrezygnowałem i tak oto szkiełka się kurzą
Canon 5D MK I, Canon 5D MK II, Canon 15mm 2,8 Fisheye, Canon 35mm 2,0, Canon 50mm 1,4, Canon 85mm 1,8, Canon 100mm 2,8 MAKRO, Speedlite 580 EX II i inne Efekty pracy na Pkt 8 regulaminu forum
Mój Sonar 4/300 był w komplecie z przejściówką na m42. Przejściówka ma wbudowany popychacz do automatycznej przysłony. Może trzeba poszukać jakiegoś typowego PentaconSixowego obiektywu w wersji na m42 i obejrzeć, czy nie jest spięty z przejściówką? Możliwe, że handlarz nawet by o tym nie wiedział...
Nałómta siem odmieniwać kącufkuf po polskiemu!