Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: #73 Photoshopowy kurs tynkowania i szpachlowania;)

  1. #1
    Uzależniony Awatar VanMurder
    Dołączył
    Jan 2007
    Wiek
    44
    Posty
    600

    Domyślnie #73 Photoshopowy kurs tynkowania i szpachlowania;)

    Często zdarzają sie sytuacje gdy mamy do sfotografowania serię prawie identycznych produktów, różniących sie jedynie etykietą lub nazwą.
    W takim przypadku zamiast wykonania powiedzmy 50-ciu identycznych zdjęć można wykorzystać możliwości jakie daje nam PS i odpowiednie etykiety, nazwy pozamieniać.

    Do poniższego tutoriala zainspirowały mnie zdjęcia wykonane przez kolegę Igora. (iktorn92) Którego serdecznie pozdrawiam.

    Zamienianie etykiet na produktach, dodawanie cieni, i refleksów na powierzchni.

    Krok po kroku, postaram się wyjaśnić, jak działają podstawowe narzędzia w PS takie jak np Transform Tool. Jak działają warsty i maski i jak je stosować.

    Zacznijmy od dwóch zdjęć wyjściowych z których utworzymy później jedno.



    Otwieramy obie fotografie w PS i zaczynamy od fotografii etykiety:


    Z tego zdjęcia wycinamy tylko etykietę, za pomocą Rectangular Marquee Tool.
    Wycinany obszar należy zaznaczyć tak, by nie było żadnego białego fragmentu tła (bardzo ważne), następnie klikamy Crt+J - powstanie wtedy nowa warstwa, z wyciętą etykietą.

    Na tym etapie najlepiej obie fotografie otworzyć w dwóch rożnych oknach PS'a i tak dobrać wielkość okien, by obie fotografie mogły być widoczne jednocześnie.


    Klikamy na nowo powstałą warstwę, a następnie trzymając prawy klawisz myszy przeciągamy ją do "okna z fotografią worka, powinna powstać tam nowa warstwa z etykietą.

    Teraz zaczyna się prawdziwa zabawa:


    Najpierw zmieszamy Opacity warstwy z etykietą do ok 50% tak że widoczna jest warstwa "pod spodem".

    Używając narzędzia Move Tool (V), klikamy na jeden z rogów nowej etykiety i zmniejszamy ją do mniej więcej rozmiaru oryginalnej. Transformację zatwierdazmy porzez nacisnięcie klawisza Enter (Return na Apple'u).

    Następnie robimy kolejną transformacji używając funkcję Warp:


    Edit-Transform-Warp - teraz wiginamy nowa etykietę, dopasowując ją do kształtu "starej" sugerując się krawędziami oraz literami nadruku.

    Tek krok można powtórzyć kilkakrotnie aż uzyskamy satysfakcjonujący efekt.
    Teraz przywracamy Opacity naszej warstwy do 100%. W większości przypadków można na tym etapie poprzestać.

    Należy pamiętać ze nowa etykieta musi być minimalnie większa by przykryć stara całkowicie i zostawić nam margines na ewentualne "zmiękczenie krawędzi".

    Jak to zrobić : Klikamy na warstwę z nową, powyginana etykietą, klikamy trzymając jednoczęnie Ctr (Ctr+click), kształt nowej etykiety zostanie załadowany do pamięci i po kliknięciu na ikonkę Add Vector Mask utworzymy maskę o kształcie nowej etykiety.


    Żeby zmiękczyć krawędzie, które mogą wygladac nienaturalnie, klikamy na utworzona czarno-białą maskę i wchodzimy w górne menu Filter-blur- Gaussian Blur, w zależności od wielkości zdjęcia wybieramy wartość 1.5-2% i gotowe.


    Jeżeli mamy potrzebę dodatkowego poprawienia/retuszu maski, możemy użyć twardy pędzel (z hardnes 80%) poprawiamy krawędzie, malując po nich odpowiednio, czarnym lub białym kolorem (do zmiany koloru wystarczy nacisnąć klawisz X).


  2. #2
    Uzależniony Awatar VanMurder
    Dołączył
    Jan 2007
    Wiek
    44
    Posty
    600

    Domyślnie #73 Ciąg dalszy: Photoshopowy kurs tynkowania i szpachlowania;)

    Ciąg dalszy T&T #73

    Cienie i refleksy.

    Żeby nasze zdjęcie wyglądało jeszcze bardziej realistycznie, warto zatroszczyć się o kilka detali, takich jak cienie i ewentualne odbicie w powierzchni na której stoi/leży nasz przedmiot.

    Modne ostatnio jest używanie efektu al'a iTunes Cover Flow (posiadacze nowych iPodów, Mac'ów czy iTunes znają ten efekt doskonale).

    By uzyskać taki efekt, należy utworzyć nową warstwę "sklejoną" z naszych warstw.

    Klikamy na ikonkę Create a new layer


    Zaznaczmy ją, następnie trzymając wciśnięty klawisz Alt wchodzimy w menu Layer-Merge Visible (Shift+Alt+CTR+E na Jabłku: Shift+Alt+jabłko+E)


    Z powstałej warstwy musimy usunąć tło. Dzięki temu że kolega Igor zatroszczył się, o to by tło, było jednolicie białe, najłatwiej jest je usunąć za pomocą Magic Eraser Tool (E)


    Klikamy na białe tło i gotowe. Teraz kopiujemy warstwę z usuniętym tłem (Ctr+J). Zaznaczmy poniżą i podobnie jak przy zmiejszaniu i dopasowywaniu etykiety, używając Move Tool (V) po kliknięciu na róg, w okno H wpisujemy -100%.

    Ten zabieg obróci naszą warstwę go "góry nogami". Następnie przesuwamy ja poniżej naszego worka/przedmiotu tak by uzyskać imitacje odbicia lustrzanego w podłożu.


    By efekt ten był bardziej realistyczny, na obrócona warstwe nakładamy Blur podobnie jak przy zabiegu ze zmiękczaniem krawędzi etykiety, tym razem jednak zwiększmy Radius do ok 5 px ( rożnie w zależności od wielkości zdjęcia ).


    Dopinamy nowa maskę do powstałego odbicia i nakładamy na nią Linear Gradient jak na ilustracji poniżej:


    Ostatni etap to dodanie cienia.

    Prawy klik myszy na najwyższej, nie obróconej warstwie, wchodzimy w Blending Options.
    Klikamy na zakładkę Drop Shadows i dokonujemy zmian majacych na celu powstanie realistycznego cienia, przy krawędzi styku naszego przedmiotu z podłożem.


    W tym kroku najważniejsze jest obniżenie Opacity cienia do ok 30%, bardzo ważne jest też, by kąt padania światła wynosił dokładnie 90 stopni, reszta to już tylko kosmetyka.


    A oto efekt końcowy:


    Dziękuje serdecznie koledze iktorn92 za inspirację i udostępnienie jego zdjęć.

    Strony www Igora:

    Fotoblog
    Digart
    Galeria CB

    Pozdrawiam serdecznie wszystkich!!!

    Adam.

  3. #3
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Dolina Lina Na A
    Posty
    518

    Domyślnie

    To są tricki których nigdy mi się nie chciało szukać/uczyć, a tu mam podane na tacy Dzięki Adam

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar Tezet-gdynia
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Gdynia
    Posty
    1 283

    Domyślnie

    A ja tylko dodam ze wszystko dziala fajnie w photoshopie od wersji cs2 wzwyz w wersjach nizszych od cs2 nie ma opcji warp ktora dzialala by tak fajnie. Jest tylko taka ktora mozna edytowac w czterech naroznikach bez siatki w srodku To tak dla tych ktorzy by szukali tego i znalezc nie mogli

  5. #5
    Początki nałogu Awatar Sempoo
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    39
    Posty
    268

    Domyślnie

    Imho średnio to wykonane - np. co z perspektywą? Zarys opakowania na dole po prawej sugeruje istnienie punktu zbiegu, czego nie odwzorowuje niebieska naklejka, ani litera R z wyrazu 'Igor' - tam powinna być prawa ściana opakowania. Naklejka nie ma też zaciemnienia z prawej - wynikającego z jej zagięcia. A samo pomarańczowe opakowanie jest zacieniowane w taki sposób, że w miejscach ciemniejszych nie zmniejsza się luminancja, ale wzrasta saturacja.
    Z kolei z odbicia wynika, punkt zbiegu jest za opakowaniem, w jego świetle, skąd zatem dziwne 'ugięcie' w prawym dolnym rogu?





    Poza tym Arial...
    60D | 50 1.8 II | kit 18-55 + Tamron 70-300 | flickr

  6. #6
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    30
    Posty
    4 359

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    Filter-blur- Gaussian Blur, w zależności od wielkości zdjęcia wybieramy wartość 1.5-2% i gotowe.
    Zła jednostka - pix a nie %

    Pozatym to chyba słaba metoda rozmycia krawędzi - opacity warstwy będzie spadało ze 100% do 50% na samej krawędzi, a nie tak jak mi się wydaje że powinno być : do 0% Zasugerowałbym raczej jakieś fajniejsze ustawienia w okienku Select > Refine Edge (Alt+Ctrl+R), albo procedura : Select > Modify > Contract : 2n pix i dopiero wtedy Gaussian Blur z wartością n pix.

  7. #7
    Uzależniony Awatar VanMurder
    Dołączył
    Jan 2007
    Wiek
    44
    Posty
    600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sempoo Zobacz posta
    Imho średnio to wykonane - np. co z perspektywą? Zarys opakowania na dole po prawej sugeruje istnienie punktu zbiegu, czego nie odwzorowuje niebieska naklejka, ani litera R z wyrazu 'Igor' - tam powinna być prawa ściana opakowania. Naklejka nie ma też zaciemnienia z prawej - wynikającego z jej zagięcia. A samo pomarańczowe opakowanie jest zacieniowane w taki sposób, że w miejscach ciemniejszych nie zmniejsza się luminancja, ale wzrasta saturacja.
    Z kolei z odbicia wynika, punkt zbiegu jest za opakowaniem, w jego świetle, skąd zatem dziwne 'ugięcie' w prawym dolnym rogu?

    Poza tym Arial...
    to nie ja wybierałem czcionkę osobiście wolę Helveticę

    Sempoo dzięki za uwagi - faktycznie "dałem ciała" z perspektywą w odbiciu, nie wiem dlaczego ale popatrzyłem na worek bardziej w 2D niż Ty. zaraz to poprawie ... pozostała cześć postu jest dla mnie niezrozumiała mógłbyś bardziej po polsku, tzn prościej ... tutorial jest kierowany do początkujących PSujów.
    Nie wiem może za długo mieszkam na obczyźnie, ale nie rozumiem.

  8. #8
    Początki nałogu Awatar Sempoo
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    39
    Posty
    268

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    to nie ja wybierałem czcionkę osobiście wolę Helveticę

    Sempoo dzięki za uwagi - faktycznie "dałem ciała" z perspektywą w odbiciu, nie wiem dlaczego ale popatrzyłem na worek bardziej w 2D niż Ty. zaraz to poprawie ... pozostała cześć postu jest dla mnie niezrozumiała mógłbyś bardziej po polsku, tzn prościej ... tutorial jest kierowany do początkujących PSujów.
    Nie wiem może za długo mieszkam na obczyźnie, ale nie rozumiem.
    A mógłbyś zacytować dany fragment? Nie wiem, o który chodzi.

    (nawiasem mówiąc, to chyba tymi dywagacjami zaśmiecamy wątek, heh)
    60D | 50 1.8 II | kit 18-55 + Tamron 70-300 | flickr

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •