Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 14 z 14

Wątek: jak to jest z negatywami

  1. #11
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Bydgoszcz
    Posty
    163

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FlatEric Zobacz posta
    Schwarzschilda.
    [...]

    Pzdr

    Grzesiu
    Dzięki

  2. #12
    Dopiero zaczyna Awatar Bejobejo
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    39

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wujek Zobacz posta
    Chodzi o to, że robiłem w weekend zdjęcia w plenerze i kolory wyszły jakieś takie nijakie.
    Natomiast zdjęcia z poznańskiej fary (totalny półmrok, zero lampy) robione z ręki na czasach około 1/4 (28-135IS) wyszły moim zdaniem elegancko.
    Na tym samym negatywie.

    Stąd moje pytanie
    Kolory wyszły nijakie, bo może film był nieoświetlony lub prześwietlony. Najlepiej sprawdzić jak wygląda negatyw, powinno nam wiele powiedzieć na ten temat, inna możliwość żle dobrana korekcja przy kopiowaniu w labie. Myślę, że najlepiej zapytać o takie rzeczy laboranta przy odbiorze ( chyba, że wina leży po stronie słabej chemii, którą coraz trudniej utrzymać). Jest za dużo zmiennych, żeby konkretnie odpowiedzieć, dlaczego kolory wyszły „takie nijakie.”

  3. #13
    Coś już napisał
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    86

    Domyślnie

    Nie pozostaje nic innego jak eksperymenty z różnymi materiałami i notowanie wszelkich ustawień w kajeciku:-P

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    Zasadniczo pobieżnie, to pod tym względem materiał światłoczuły nie ma wad tych co ma elektroniczny rejestrator obrazu.
    Tam, im dłużej naświetlasz tym większe szumy.
    Tu - ziarno cały czas takie same. Przy tej samej czułości oczywiście.
    Żadne elektrony nie szaleją, krasnoludki fotonów na palcach nie liczą, upływności półprzewodników między bajkami leżą, po prostu światło jest kulturalnie całkowane na powierzchni filmu.
    Wspomniano powyżej o efekcie Schwarzschilda, czyli zmniejszeniu czułości przy dłuższym naświetlaniu (czyt. gdy jest cholernie ciemno).
    Tak, to prawda, ale to też nie wpływa na wielkość i kształt ziarna.
    Wpływ ma tylko sposób wywołania (ewentualne forsowanie, tudzież różne wywoływacze przy emulsjach srebrowych)

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •