Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 50

Wątek: EF-S serii L

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar Zielony
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    przystanek Warszawa
    Wiek
    41
    Posty
    2 928

    Question EF-S serii L

    Tak sie zastanawiam czy stajnia Canona wypuści kiedyś jakieś szkła EF-S, ale serii L ?
    Co sądzicie?
    Kupił by ktoś takie szkło?

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Polaco
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    46
    Posty
    1 135

    Domyślnie

    Wydaje mi sie ze Canon czegos takiego nie zrobi, no bo niby po co ? L'ka ktora mozna przykrecic tylko do cyfry z cropem 1,6 ?
    Canon 20D + kit, Tamron 28-75 F/2.8, Canon 70-200 F/4, w planach cala reszta
    Troche moich knotow

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar DoMiNiQuE
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Ostrów Wlkp.
    Wiek
    43
    Posty
    3 548

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcingreen
    Tak sie zastanawiam czy stajnia Canona wypuści kiedyś jakieś szkła EF-S, ale serii L ?
    Co sądzicie?
    Kupił by ktoś takie szkło?
    hmm, seria L to seria dla profesjonalistow a oni z reguly nie uzywaja puszek z kropem x1.6 (czytaj: puszek amatorskich)

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar Zielony
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    przystanek Warszawa
    Wiek
    41
    Posty
    2 928

    Domyślnie

    Chodziło mi oto, że komuś może bardziej zależało by na krótszych ogniskowych, którą to przy przymocowaniu normalnej L'ki trzeba pomnożyć razy 1 koma 6.

    Może faktycznie, prędzej pojawi się jakaś stałka EF-S niż jakiś EF-S L

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    stałka EF-S już jest od dawna i to podobno znakomita 8)

    Zgadzam się z przedmówcami, że Canon nie zrobi takiego ruchu z czysto marketingowych względów. Sprzęt profesjonalny w Canonie to seria 1Dx oraz obiektywy klasy L. Robienie "profesjonalnych" obiektywów do puszek klasy średniej i niższej spowodowało by z pewnością znaczące straty dla Canona w segmencie puszek PRO.

    I pewnym dowodem na to może być choćby obiektyw 10-22 USM, który jest przez wielu oceniany jako w pełni zasługujący na miano L'ki, zarówno pod względem jakości obrazu jak i budowy. Mimo wszystko nie dostał czerwonej literki, która na pewno ułatwiłaby sprzedaż tego szkła, bądz co bądź w cenie zdecydowanie mało amatorskiej.
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  6. #6
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Sieradz
    Posty
    37

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcingreen
    Może faktycznie, prędzej pojawi się jakaś stałka EF-S niż jakiś EF-S L

    Sie mi zdaje, ze juz takowa stałka jest - 60/2.8 macro.

  7. #7
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    SoCal
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Chyba to zalezy od kierunku w ktorym podaza Canonowskie
    kamery. Jesli potwierdza sie pogloski o tanim aparacie FF, to
    moze to swiadczyc o koncu EF-S. Nikt nie kupi szkla za kilkaset $,
    jesli w perspektywie bedzie mial tani aparat FF i to szklo z nim nie
    bedzie dzialac. Z drugiej strony jesli Canon potwierdzi wejscie na stale
    w 1.6 (chocby poprzez wypuszczenie pro body z takim cropem),
    to wtedy kto wie? Moze przyszlosc nalezy do obu formatow.
    Zapewniam cie, ze jest wielu pro uzytkownikow, ktorzy nic nie maja
    przeciwko 1.6, nawet go lubia ;-)
    Wystarczy spojrzec na pro Nikonowcow, ktorzy wyboru nie maja...
    Warto tez pamietac, ze przy 1.5-1.6 cropie sporo szkla sie "marnuje".
    Ciekawe, ze Nikon wszedzie trabi, ze 1.5 jest calkowicie wystarczajacy
    do wszystkich zastosowan, a jednoczosnie wypuszcza super pro
    szkla jak 200 f2 VR. Czyli, ze nie chce przejsc na inny format szkiel
    przystotsowanych do cropa. Czyli, ze po cichu marzy o FF tylko narazie
    nie jest w stanie :-)

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar Zielony
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    przystanek Warszawa
    Wiek
    41
    Posty
    2 928

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wkamil
    Sie mi zdaje, ze juz takowa stałka jest - 60/2.8 macro.
    A to sorki...nie sprawdziłem...
    Zwracam honor...

    http://www.the-digital-picture.com/R...ns-Review.aspx

    Nie zapomnijcie zerknąć na sample...

  9. #9
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 202

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez [DoMiNiQuE]
    hmm, seria L to seria dla profesjonalistow a oni z reguly nie uzywaja puszek z kropem x1.6 (czytaj: puszek amatorskich)
    bzdura... znam mnostwo profesjonalistow, ktorzy robia dobre zdjecia G3. o 10D i tym podobnych puszkach nie wspominajac. nie sprzet swiadczy o profesjonalizmie, a takie teksty jak powyzej to tylko o czystym onanizmie swiadcza

    1.6 jak najbardziej jest dla pro.

    zreszta, daleko nie szukajac - po drugiej stronie plota (w obozie zoltkow), jak ktos chce cyfre to ma tylko cropa 1.5. i nikt sie nie certoli, tylko lykaja te graty i pstrykaja fotki. rowniez profesjonalisci - przyrodnicy, reportezy, glamourowcy, itd. itp. nikt nie placze, ze to nie dla pro
    www albo tez flickr

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar DoMiNiQuE
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Ostrów Wlkp.
    Wiek
    43
    Posty
    3 548

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    bzdura... znam mnostwo profesjonalistow, ktorzy robia dobre zdjecia G3. o 10D
    zgodzam sie w 100% bo tez znam takich osobiscie ...ale powiedz to marketingowca z Canona! dla nich PRO = 1x + L

Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •