Tak sie zastanawiam czy stajnia Canona wypuści kiedyś jakieś szkła EF-S, ale serii L ?
Co sądzicie?
Kupił by ktoś takie szkło?
Tak sie zastanawiam czy stajnia Canona wypuści kiedyś jakieś szkła EF-S, ale serii L ?
Co sądzicie?
Kupił by ktoś takie szkło?
Wydaje mi sie ze Canon czegos takiego nie zrobi, no bo niby po co ? L'ka ktora mozna przykrecic tylko do cyfry z cropem 1,6 ?
hmm, seria L to seria dla profesjonalistow a oni z reguly nie uzywaja puszek z kropem x1.6Zamieszczone przez marcingreen
(czytaj: puszek amatorskich)
Chodziło mi oto, że komuś może bardziej zależało by na krótszych ogniskowych, którą to przy przymocowaniu normalnej L'ki trzeba pomnożyć razy 1 koma 6.
Może faktycznie, prędzej pojawi się jakaś stałka EF-S niż jakiś EF-S L
stałka EF-S już jest od dawna i to podobno znakomita 8)
Zgadzam się z przedmówcami, że Canon nie zrobi takiego ruchu z czysto marketingowych względów. Sprzęt profesjonalny w Canonie to seria 1Dx oraz obiektywy klasy L. Robienie "profesjonalnych" obiektywów do puszek klasy średniej i niższej spowodowało by z pewnością znaczące straty dla Canona w segmencie puszek PRO.
I pewnym dowodem na to może być choćby obiektyw 10-22 USM, który jest przez wielu oceniany jako w pełni zasługujący na miano L'ki, zarówno pod względem jakości obrazu jak i budowy. Mimo wszystko nie dostał czerwonej literki, która na pewno ułatwiłaby sprzedaż tego szkła, bądz co bądź w cenie zdecydowanie mało amatorskiej.
Zamieszczone przez marcingreen
Sie mi zdaje, ze juz takowa stałka jest - 60/2.8 macro.
Chyba to zalezy od kierunku w ktorym podaza Canonowskie
kamery. Jesli potwierdza sie pogloski o tanim aparacie FF, to
moze to swiadczyc o koncu EF-S. Nikt nie kupi szkla za kilkaset $,
jesli w perspektywie bedzie mial tani aparat FF i to szklo z nim nie
bedzie dzialac. Z drugiej strony jesli Canon potwierdzi wejscie na stale
w 1.6 (chocby poprzez wypuszczenie pro body z takim cropem),
to wtedy kto wie? Moze przyszlosc nalezy do obu formatow.
Zapewniam cie, ze jest wielu pro uzytkownikow, ktorzy nic nie maja
przeciwko 1.6, nawet go lubia ;-)
Wystarczy spojrzec na pro Nikonowcow, ktorzy wyboru nie maja...
Warto tez pamietac, ze przy 1.5-1.6 cropie sporo szkla sie "marnuje".
Ciekawe, ze Nikon wszedzie trabi, ze 1.5 jest calkowicie wystarczajacy
do wszystkich zastosowan, a jednoczosnie wypuszcza super pro
szkla jak 200 f2 VR. Czyli, ze nie chce przejsc na inny format szkiel
przystotsowanych do cropa. Czyli, ze po cichu marzy o FF tylko narazie
nie jest w stanie :-)
A to sorki...nie sprawdziłem...Zamieszczone przez wkamil
Zwracam honor...
http://www.the-digital-picture.com/R...ns-Review.aspx
Nie zapomnijcie zerknąć na sample...
bzdura... znam mnostwo profesjonalistow, ktorzy robia dobre zdjecia G3. o 10D i tym podobnych puszkach nie wspominajac. nie sprzet swiadczy o profesjonalizmie, a takie teksty jak powyzej to tylko o czystym onanizmie swiadczaZamieszczone przez [DoMiNiQuE]
1.6 jak najbardziej jest dla pro.
zreszta, daleko nie szukajac - po drugiej stronie plota (w obozie zoltkow), jak ktos chce cyfre to ma tylko cropa 1.5. i nikt sie nie certoli, tylko lykaja te graty i pstrykaja fotki. rowniez profesjonalisci - przyrodnicy, reportezy, glamourowcy, itd. itp. nikt nie placze, ze to nie dla pro
zgodzam sie w 100% bo tez znam takich osobiscie ...ale powiedz to marketingowca z Canona! dla nich PRO = 1x + LZamieszczone przez akustyk