Tak sie zastanawiam czy stajnia Canona wypuści kiedyś jakieś szkła EF-S, ale serii L ?
Co sądzicie?
Kupił by ktoś takie szkło?
Tak sie zastanawiam czy stajnia Canona wypuści kiedyś jakieś szkła EF-S, ale serii L ?
Co sądzicie?
Kupił by ktoś takie szkło?
Wydaje mi sie ze Canon czegos takiego nie zrobi, no bo niby po co ? L'ka ktora mozna przykrecic tylko do cyfry z cropem 1,6 ?
hmm, seria L to seria dla profesjonalistow a oni z reguly nie uzywaja puszek z kropem x1.6Zamieszczone przez marcingreen
(czytaj: puszek amatorskich)
Chodziło mi oto, że komuś może bardziej zależało by na krótszych ogniskowych, którą to przy przymocowaniu normalnej L'ki trzeba pomnożyć razy 1 koma 6.
Może faktycznie, prędzej pojawi się jakaś stałka EF-S niż jakiś EF-S L
stałka EF-S już jest od dawna i to podobno znakomita 8)
Zgadzam się z przedmówcami, że Canon nie zrobi takiego ruchu z czysto marketingowych względów. Sprzęt profesjonalny w Canonie to seria 1Dx oraz obiektywy klasy L. Robienie "profesjonalnych" obiektywów do puszek klasy średniej i niższej spowodowało by z pewnością znaczące straty dla Canona w segmencie puszek PRO.
I pewnym dowodem na to może być choćby obiektyw 10-22 USM, który jest przez wielu oceniany jako w pełni zasługujący na miano L'ki, zarówno pod względem jakości obrazu jak i budowy. Mimo wszystko nie dostał czerwonej literki, która na pewno ułatwiłaby sprzedaż tego szkła, bądz co bądź w cenie zdecydowanie mało amatorskiej.
Zamieszczone przez marcingreen
Sie mi zdaje, ze juz takowa stałka jest - 60/2.8 macro.
A to sorki...nie sprawdziłem...Zamieszczone przez wkamil
Zwracam honor...
http://www.the-digital-picture.com/R...ns-Review.aspx
Nie zapomnijcie zerknąć na sample...
Chyba to zalezy od kierunku w ktorym podaza Canonowskie
kamery. Jesli potwierdza sie pogloski o tanim aparacie FF, to
moze to swiadczyc o koncu EF-S. Nikt nie kupi szkla za kilkaset $,
jesli w perspektywie bedzie mial tani aparat FF i to szklo z nim nie
bedzie dzialac. Z drugiej strony jesli Canon potwierdzi wejscie na stale
w 1.6 (chocby poprzez wypuszczenie pro body z takim cropem),
to wtedy kto wie? Moze przyszlosc nalezy do obu formatow.
Zapewniam cie, ze jest wielu pro uzytkownikow, ktorzy nic nie maja
przeciwko 1.6, nawet go lubia ;-)
Wystarczy spojrzec na pro Nikonowcow, ktorzy wyboru nie maja...
Warto tez pamietac, ze przy 1.5-1.6 cropie sporo szkla sie "marnuje".
Ciekawe, ze Nikon wszedzie trabi, ze 1.5 jest calkowicie wystarczajacy
do wszystkich zastosowan, a jednoczosnie wypuszcza super pro
szkla jak 200 f2 VR. Czyli, ze nie chce przejsc na inny format szkiel
przystotsowanych do cropa. Czyli, ze po cichu marzy o FF tylko narazie
nie jest w stanie :-)
Nie wierzę w takie rzeczy. Nie po to Canon wprowadził całkiem niedawno EF-S, aby teraz do tego interesu dopłacać. Moim zdaniem EF-S to canonowski pewnik, który ma istnieć przez najbliższe lata dla rynku stricte amatorskiego. Bez odpowiedzi pozostaje natomiast pytanie co dla profi'ch, lub inaczej dla ludzi, którzy najczęściej sami sprzętu nie kupują (czytaj - nie muszą się liczyć z wydatkami).Zamieszczone przez snowboarder
Pytanie dla śledzących rynek: kiedy pojawiła się ostatnia eL'ka? Prawda, że dość dawno? Moim zdanie jest to potwierdzeniem zasłyszanej tezy, że Canon coś kombinuje w temacie telecentryczności. Będę się upierał, że FF w dotychczasowym kształcie + istniejące szkła serii L przeznaczone do analoga to tzw. kanał, czyli innymi słowy ślepy zaułek.
bzdura... znam mnostwo profesjonalistow, ktorzy robia dobre zdjecia G3. o 10D i tym podobnych puszkach nie wspominajac. nie sprzet swiadczy o profesjonalizmie, a takie teksty jak powyzej to tylko o czystym onanizmie swiadczaZamieszczone przez [DoMiNiQuE]
1.6 jak najbardziej jest dla pro.
zreszta, daleko nie szukajac - po drugiej stronie plota (w obozie zoltkow), jak ktos chce cyfre to ma tylko cropa 1.5. i nikt sie nie certoli, tylko lykaja te graty i pstrykaja fotki. rowniez profesjonalisci - przyrodnicy, reportezy, glamourowcy, itd. itp. nikt nie placze, ze to nie dla pro