Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 50

Wątek: EF-S serii L

  1. #21
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    Nie jest istotne jaką puszką ktoś może coś sfotografować "PRO". Ważne jest, jak FIRMA widzi swoją strategię, planuje rozwój i w jaki sposób chce przekonywać klientów do konkretnych zakupów. Dlatego zupełnie nie masz racji.
    niekoniecznie. ja po prostu nie zyje w przeswiadczeniu, ze jedynym miejscem gdzie Canon powinien byc zastosowany jest reporterka i sport, jak 90% osob na tym forum.

    firma jest swiadoma, ze aparaty sa uzywane w innych celach. ale o tym juz pisalem powyzej.

    strategia firmy oczywiscie jest, ale zalozenie, ze jedynymi pro dla Japoncow sa reporterzy/sportowcy/ptasiarze jest bledne. Canon jest za cwany, zeby odpuscic inne niz ww. rynki bez walki. skoro sa profesjonalni portreciarze czy przyrodnicy uzywajacy systemu Canona, to nowe modele sa tez projektowane z uwzglednieniem ich potrzeb. to tez sa profesjonalisci. a ze wystarcza im spokojnie 20D i nie szarpia sie na 1D czy 1Ds... tym sie rozni czlowiek zarabiajacy fotografia na zycie od amatora, ze nie onanizuje sie teoretycznymi mozliwosciami, tylko kupuje sprzet o optymalnym stosunku mozliwosci do ceny - z uwzglednieniem wlasnych potrzeb. przyrodnikowi/landszafciarzowi nie potrzebny 1D. nie czyni go to mniejszym profesjonalista. to po prostu inny klient o innych potrzebach. i raczej to sa kategorie w jakich rozumuje, perfekcyjny badz co badz w wyciaganiu kasy, Canon.


    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    Dobre zdjęcie można zrobić aparatem w telefonie, ale czy to oznacza, że jest to sprzęt stworzony z myślą o profesjonalistach :rolleyes:
    znowu wracamy do punktu wyjscia: profesjonalisci to nie tylko chlopcy w zielonych kamizelkach z tona bialo opakowanego szkla na plecach. to nie jest jedyna dziedzina fotografii. a dla kazdej dziedziny jest inny sprzet - mniej lub bardziej technicznie wypasiony. podzial w ten sposob na pro i nie pro jest bledny. wlasciwy podzial o jakim mozemy mowic, to na grupy uzytkownikow o okreslonych mozliwosciach finansowych i potrzebach.
    www albo tez flickr

  2. #22
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    muflon, tylko jedno pytanie - dlaczego Canon miałby iść w stronę FF "dla mas"? Jaki czynnik powoduje, że masy pragną FF

    Ja osobiście wolę format z cropem 1,6, ponieważ mam:
    - mniejsze i lżejsze body
    - mniejsze i lżejsze szkła EF-S
    - możliwość podpięcia wszystkich szkieł Canona z AF
    - tańszy standart matrycy (choć oczywiście Canon może go sprzedwać drożej ;-) dzięki Bogu konkurencja nie śpi)
    - mniejszą energożerność
    - w szkłach lepszą kontrolę na dystorsjami, winietą i CA oraz mniejsze problemy z nie-telecentrycznością
    - szansę na naprawdę jasną stałkę ??? F1.2. Może mi się śni, ale to takie miłe ;-)

    Moim zdaniem Jurek ma sporo racji co do szkieł, ale nie wierzę, żeby Canon zmienił swój pomysł na segmentację rynku. I FF będzie tylko dla puszek projektowanych jako PRO. To prosta metoda przekonania ludzi do wydania kasy, i w dodatku czysto marketingowa, a nie technologiczne cacko.
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  3. #23
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    47
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    Podaż obiektywów serii L jest minimalna, gdyż ci, którzy mieli je kupić, już to zrobili. Potrzebna jest więc tzw. świeża krew
    A to jest fakt. Ale (wiem że się powtarzam) jeśli Canon planuje mocniej uderzyć w FF, to tą krwią nie będzie raczej EF-S, bo on po prostu jest zrobiony tak, że z FF nie zadziała!. Nie wiem, może (odpukać) nowy bagnet? Albo lekka "modyfikacja" bagnetu nie zrywająca do końca kompatybilności ze starymi obiektywami EF-S, ale pozwalająca robić nowe, kryjące pełną klatkę... Albo nowe typy matrycy niewrażliwe na kąt padania światła? Albo po prostu seria "nowych, wspaniałych, telecentrycznych, specjalnie pod cyfrę (tu wstawić kilobajt marketingowego bełkotu) FF" L-ek na EF? Strzelałbym w to ostatnie. Ale jak będzie - dowiemy się za rok-dwa :-)

  4. #24
    Pełne uzależnienie Awatar DoMiNiQuE
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Ostrów Wlkp.
    Wiek
    43
    Posty
    3 548

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    znowu wracamy do punktu wyjscia: profesjonalisci to nie tylko chlopcy w zielonych kamizelkach z tona bialo opakowanego szkla na plecach. to nie jest jedyna dziedzina fotografii.
    Tak, ale mowiac L mowimy takze o jakosci wykonania, ktora jest adresowana wlasnie dla tych chlopcow biegajacych po ulicach a nie tylko o PRO
    Tobie w studio czy tez w plenerze doskonale posluzy sprzet, ktory nie musi byc odporny na czynniki zewnetrze z jakimi musza borykac sie fotoreporterzy.

  5. #25
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    47
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    muflon, tylko jedno pytanie - dlaczego Canon miałby iść w stronę FF "dla mas"?
    Toż piszę grubymi literami: jeśli a ostatnie "rumours" o 3D (jako semi-pro) na to wskazują. Ku mojemu zdziwieniu zresztą, bo nie przewidywałem takiego obrotu spraw

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    Jaki czynnik powoduje, że masy pragną FF
    A wiesz, gdzie Canon ma to, co pragną masy albo Ty wolisz? Liczy się takie rozwiązanie, z którego można wytrzepać więcej $$$ I jeśli okaże się nim FF, to tak będzie

  6. #26
    Pełne uzależnienie Awatar Jurek Plieth
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    75
    Posty
    2 087

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    Ja osobiście wolę format z cropem 1,6, ponieważ mam: ...
    Kubaman, problemem dla Ciebie jest to, że Canon ma w nosie to co Ty wolisz
    Wydaje mi się, że Wasze wypowiedzi są zbyt subiektywne i przez to obarczone ogromnym błędem. Spróbujcie popatrzeć na sprawę oczami marketingowców Canona!

  7. #27
    Pełne uzależnienie Awatar Jurek Plieth
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    75
    Posty
    2 087

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muflon
    A wiesz, gdzie Canon ma to, co pragną masy albo Ty wolisz?
    Daniel, aleśmy się zsynchronizowali w tej samej opinii :grin: :grin: :grin:

  8. #28
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez [DoMiNiQuE]
    Tobie w studio czy tez w plenerze doskonale posluzy sprzet, ktory nie musi byc odporny na czynniki zewnetrze z jakimi musza borykac sie fotoreporterzy.
    po czesci masz racje. odnosnie studio.
    ale akurat w plenerze odporny na wstrzasy sprzet jest wazny. przynajmniej dla mnie. jak sie lazi po gorach, na dodatek nierzadko w blocie gdzie nietrudno poleciec na d... niosac plecak pelen gratow, to sie naprawde docenia twardosc korpusu. albo jak sie wspina na skalki trzymajac aparat w rece (zdarzalo sie ;-) ).

    akurat dla mnie twardosc korpusu byla jednym z kryterium wyboru 10D. co do szkla to niestety na L zabraklo (a i tak bym raczej kupil 18-50 EX Sigmy), ale tez ta twardosc wykonania jest czynnikiem, ktory bierze sie pod uwage.

    przynajmniej tak to wyglada wsrod niektorych przyrodnikow
    www albo tez flickr

  9. #29
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    47
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    Spróbujcie popatrzeć na sprawę oczami marketingowców Canona!
    Ja to właśnie tak widzę: relatywnie (czyli nie w stosunku do polskich zarobków) tani korpus FF, nowa seria super-duper-L-ek-digital i koniec produkcji aparatów typu 10D/20D (semi-pro). Wszyscy aktualni posiadacze 20D (dla których 350D w dół to za mało) powoli przesiadają się na nowy korpus i kupują nowe szkła - oczywiście nie dlatego, że stare nie działają, ale hmm.. "moralne zużycie" ;-). Nie wspominając o profi, którzy robią to hmm, trochę szybciej niż powoli ;-) i kupują 1DsMk3, które Canon w końcu na pewno zrobi (połączenie 1D i 1Ds). Reszta świata - dotychczasowi klienci małpek - dostają w ofercie 3000D w kicie po 400$. Reszta-reszty świata robi zdjęcia telefonami

    A przy okazji: mi się też bardzo podoba CF 1.3x - i mam nadzieję, że kupię 1Dmk2 zanim Canon wycofa je z oferty

  10. #30
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    strategia firmy oczywiscie jest, ale zalozenie, ze jedynymi pro dla Japoncow sa reporterzy/sportowcy/ptasiarze jest bledne. Canon jest za cwany, zeby odpuscic inne niz ww. rynki bez walki. skoro sa profesjonalni portreciarze czy przyrodnicy uzywajacy systemu Canona, to nowe modele sa tez projektowane z uwzglednieniem ich potrzeb. to tez sa profesjonalisci. a ze wystarcza im spokojnie 20D i nie szarpia sie na 1D czy 1Ds... tym sie rozni czlowiek zarabiajacy fotografia na zycie od amatora, ze nie onanizuje sie teoretycznymi mozliwosciami, tylko kupuje sprzet o optymalnym stosunku mozliwosci do ceny - z uwzglednieniem wlasnych potrzeb. przyrodnikowi/landszafciarzowi nie potrzebny 1D. nie czyni go to mniejszym profesjonalista.
    akustyk, rozumiem Twoje podejście. Jednak jest pewna rozbieżność w tym co piszesz.

    Właśnie dla portreciarzy i fotografów przyrody/krajobrazu stworzono 1DsMk2 z FF. Najlepsza kontrola balansu bieli, najlepszy AF, największy wg testów Dynamic Range, WODOSZCZELNOŚĆ, długi czas pracy na jednej baterii, jakość wykonania itd.

    Taki jest rynek, a to, że Andrzej Dragan robi swoje portrety 10D wynika bardziej z faktu, że mieszka w Polsce oraz, że jak kupował aparat to nikt nie mówił o nim jako o super profesjonaliście. I taka jest ścieżka rozwoju. Nie powiesz mi, że Tytus zakłejał 300D ponieważ był to OPTYMALNY stosunek pomiędzy ceną i możliwościami. Jeśli ktoś chce robić zdjęcia w dzungli, powinien kupić sprzet klasy PRO, przynajmniej wg Canona i założę się, że Tytus sobie go kupi następnym razem .
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •