Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 54

Wątek: Canon 100 f/2.8 vs 180L f/3.5 - MAKRO

  1. #11
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2009
    Miasto
    Tarnów
    Posty
    17

    Domyślnie

    mea maxima culpa, co do cropa to takie mam doświadczenie

  2. #12
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    56

    Domyślnie

    Crop nie ma wpływu na GO , jeżeli już to na coś co subiektywnie można określić - plastyką obrazu - to po prostu wycinek FF , tak jakbyś FF kadrował .
    GO przy kadrowaniu z ff się przecież nie zmienia :wink:

  3. #13
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    o tym dyskusji bylo wiele, ogolnie jest tak ze crop wplywa na GO ale tylko posrednio

    ja do macro rowniez bym sklanial sie ku wiekszej ogniskowej, ale niekoniecznie kosztem swiatla
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  4. #14
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Bydgoszcz.
    Posty
    3 468

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    o tym dyskusji bylo wiele, ogolnie jest tak ze crop wplywa na GO ale tylko posrednio

    ja do macro rowniez bym sklanial sie ku wiekszej ogniskowej, ale niekoniecznie kosztem swiatla
    C EF 100/2,8,C EF 180 3,5. To nieduża różnica .W macro nie robisz na pelnym otworze.Chyba że potret.Macro 99% zdjęć ostro przymykasz.Mam oba.Szkła świetne.Gdybym mial wybrać jedno z nich to 180-tka.Oczywiscie to zależy m.in. od tego co robisz i jakie inne szkla posiadasz.Pozdrawiam

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar Pikczer
    Dołączył
    Aug 2005
    Miasto
    Warsaw
    Wiek
    48
    Posty
    2 578

    Domyślnie

    Z gory dzieki za wszystkie rady.
    Odpowiadajac na Wasze pytania - podpinam do 1Ds MarkIII.

    Jesli chodzi o inne obiektywy jakie posiadam, to 85L II, 135L, 16-35L II i 24-70L.

    To, do czego potrzebuje makro, to nic innego jak chec od czasu do czasu zrobienia zdjecia w tym zblizeniu. Nie beda to na 99% ani robaczki ani motylki. Tu bardziej chodzi o fotografowanie ciekawych struktur i elementow, takich jak zegarki, telefony, sprzet i rzeczywistosc nas otaczajaca jednak z mniejszym polozeniem nacisku na przyrode.

  6. #16
    dazz
    Guest

    Domyślnie

    Mam 100/2.8 i chętnie zamienię sie na 180tke ;-) Ale absolutnie nie jestem specjalistą od makro.

  7. #17
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2007
    Posty
    3 053

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pikczer Zobacz posta
    Tu bardziej chodzi o fotografowanie ciekawych struktur i elementow, takich jak zegarki, telefony, sprzet i rzeczywistosc nas otaczajaca jednak z mniejszym polozeniem nacisku na przyrode.
    No to może TS-E 90 + tulejkę ET?
    EOS - conditio sine Kwanon...

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar Pikczer
    Dołączył
    Aug 2005
    Miasto
    Warsaw
    Wiek
    48
    Posty
    2 578

    Domyślnie

    A cos wiecej? Plusy, minusy, korzysci, straty... :-/

  9. #19
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2007
    Posty
    3 053

    Domyślnie

    Ja dopiero zaczynam przygodę z TS-E - i to od szerokiego końca.
    Mnie te materiały przekonały:

    Z TS-E 90mm tracisz na pewno AF i możliwość bezpośredniego podpięcia lamp do makro. Zyskujesz możliwość uzyskania ostrych pochylonych obiektów (jak choćby ten zegarek) bez konieczności używania sztuczek typu focus stacking i forsowania głębi za pomocą przesłon z zakresu f/16-f/32.
    Z tego wynika też, że jest porównywalny ze zwykłym makro 100/f2.8.
    EOS - conditio sine Kwanon...

  10. #20
    Coś już napisał Awatar darekmil73
    Dołączył
    Aug 2007
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    52
    Posty
    55

    Domyślnie

    Pikczer, bierz 100 f/2.8. Te szkiełko jest rewelacyjne - w zasadzie jedyny w moim zestawie pewniak, przy którym nigdy nie mogę nigdy kwękać.
    Plusy i minusy w stosunku do konkurenta:

    + ostrzejszy (za the-digital-picture.com) szczególnie na brzegach kadru (w ogóle bardzo równy - ŻYLETA!)
    + lżejszy (blisko połowę)
    + mniejszy
    + mniejsza średnica filtra (58 vs. 72mm), a zatem możesz nasadzić na niego konwerter Raynoxa DCR-250, przy 185 L nie masz takiej możliwości
    + światło ( chociaż przy makro to można ten plus przemilczeć)
    + cena

    - gorszy do motyli (trzeba bliżej do stworzeń podejść)
    - mniejszy bokeh (rzecz względna)
    - brak dołączonego pokrowca i osłony przeciwsłonecznej
    - BRAK CZERWONEGO PASKA
    Canon 40D + 5D + 7D + Canon EF 24-70mm f/2.8L USM + Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM + Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM + Canon 16-35mm f/2,8L II USM + Speedlite 580EX II + Absynt + Becherovka

Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •