To niemożliwe! - Procentowy udział pierwotnego szumu w wynikowym pixelu (po downsamplingu) jest taki sam, więc i udział informacji również. Gdyby to było możliwe wystarczyłoby zrobić maksymalnie gęstą matrycę i tak długo zmniejszać surówkę w DIGICu aż szum (brak informacji) zostanie "wyparty" do zera. :rolleyes:
ps Nie chce mi się juz o tym gadać - dla mnie EOT.
Ostatnio edytowane przez ewg ; 27-03-2009 o 10:33
mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\
Zacznijmyż, bo one sa istotne w cieniach (a o cienie przecież chodzi). Jak bedzie wyglądać zależność S/N od światła kiedy światło zmienia sie od zera do nasycenia?
Na pocztku bedzie zero (sam szum) na koncu bardzo duża liczba (prawie sam sygnał). A w środku? Będzie minimum, maximum? Przy bardzo słabym śweitle szum termiczny zniknie, czy jednak pozostanie dominujący?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Tak właśnie jest. Szum znika - to nie magia, to fizyka. (A może nawet czysta matematyka). Nawet kiedy "uśrednianie" jest wykonawane tylko przez oczy. Oczy maja ograniczona rozdzielczość i powyżej pewnej rozdzielczosci matrycy szum znika, nawet bez żadnych obróbek szumu w aparacie.
Another aspect to consider is that even if two sensors have the same apparent noise when viewed at 100%, the sensor with the higher pixel count will produce a cleaner looking final print. This is because the noise gets enlarged less for the higher pixel count sensor (for a given print size), therefore this noise has a higher frequency and thus appears finer grained.
http://www.cambridgeincolour.com/tut...ensor-size.htm
No i po tym wyjaśnieniu mam nadzieję, ze naprawdę nie ma już żadnych wątpliwości, więc EOT.
Ostatnio edytowane przez pan.kolega ; 29-03-2009 o 05:02 Powód: Automerged Doublepost
Boże, jak mi się nie chce... ;-)
A wiec powiadasz fizyka, matematyka? To zróbmy fotkę dla przykładu!Dla przedstawienia zjawisk subtelnych najlepsze są przykłady ekstremalne. Dlatego focimy białą ścianę albo kartkę!
Na szczęście robimy do za pomocą matrycy 1000Mpix!
Dziwne - fotka wyszła nam po tym trochę jak czerwona jajecznica... No dobra, to teraz odwołamy się do nauk ścisłych i ściśniemy naszą ogromną jajecznicę do rozmiaru powiedzmy... 1Mpix? O! A to dobre! Nasza biała ściana ciągle jest czerwona, tylko już nie widać, że to była jajecznica...
Co by tu z tym fantem zrobić? - Już wiem! Wprowadzę korektę na tą czerwień, tak żeby czerwone stało sie białe - no bo w końcu ściana miała być biała!
Ok, już mam. Super! Mam wspaniałą białą ścianę i zupełnie czyste od szumu zdjęcie! Sukces! Zapiszę sobie akcję w PSie i będę miał "na zaś"...
No to teraz idę focić moim super 1000Mpixelowym aparatem w plener! Akurat jest tęcza na niebie po burzy.Mmmm - ależ będzie super fotka! A jak jeszcze wkomponuję gdzieś na pierwszym planię swoją ukochaną no i tą zieloną łączkę częściowo nasłonecznioną! :-P ...Pstryk. Wracamy do kompa. :wink: Hmmm, na razie widzę tylko czerwoną jajecznicę...... Ale nie bój nic, zaraz włączę swoją akcję i będę miał super fotkę! - Klik... O żesz... co ja widzę!?!? - BIAŁA ŚCIANA!
![]()
mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\
Canon PowerShot S3 IS, Canon Lens 36-432mm f/2.7-f/3.5 IS USM, dekieLek na obiektyw, pasek, Lampa wbudowana SpeedLite, VeLbon CX200, Literatura, Karty pamięci SanDisk uLtra III 2.0 GB, Adapter, CoreL Paint Shop Pro Photo X2, Lenspen mini Pro.
Poddaję się. Jak niektórzy mają w podpisie - tak mówi teoria, o praktykę mnie nie pytajcie. Skoro udało Ci się otrzymać czerwone białe ściany z matrycy 1000Mpix to pewnie tak jest. Mnie sie nie udało nawet z kompakta.
To może pokaż tę "fotkę dla przykładu" z czerwoną ścianą...wyjdzie taka z 500D albo 50D?
Jak zrobisz zdjęcie czerwonej ściany i zmniejszysz![]()
A skoro 350D został tutaj wywołany jako nieśmiertelnik, to zapytałbym nieśmiało, czy Waszym zdaniem warto rozważyć ewolucję z 350D (już przekroczył magiczną barierę trwałości migawki) do owego 500D, zakładając, że puszka nie posłuży ani razu do fotografowania tablic testowych, ale operować będzie głównie w trudnych warunkach oświetleniowych bez wspomagania lampą błyskową, czyli przy wysokich ISO i niedrżących jeszcze zanadto dłoniach (a może nawet statywie...).
Przeboleję większą matrycę, LV, ba - nawet opcję nagrywania filmów. Chciałbym jednakowoż - jako amator - mieć większą przyjemność z oglądania wydruków 20x30. Przyzwyczaiłem się też do mikrej obudowy 350D i wcale nie tęsknię za cięższą. Zielony kwadracik jest nienaruszony, wytarte AV i TV, znacznie mniej (wyznam ze wstydem) - M.
Pytam, bo obawiam się, że upływający czas nęka mojego staruszka i niebawem będę musiał go czymś zastąpić.
Jeśli pytam za wcześnie (bo przecież nikt jeszcze tego aparatu w dłoni nie miał), to przepraszam, zajrzę za parę miesięcy.
5dmkII, 24-70/2.8, 70-200/4 IS, 50/1.8 II, Samyang 500/8
Moja żona ma bardzo podobny dylemat. I podobne wątpliwości. Dla niej największa wada tego aparatu to ilość MPX bez sRaw-ów (robi wyłącznie Rawy). Reszta przynajmniej na papierze wygląda świetnie. Póki co trudno coś wyrokować.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Ceny 500D w cyfrowe.pl (aparat jeszcze nie jest dostępny)
Canon EOS 500D + ob. 18-55 IS - 4275 zł
Canon EOS 500D body - 3859 zł
Canon EOS 500D + ob. 18-200 IS - 6099 zł
http://www.cyfrowe.pl/aparaty/canon-...-18-55-is.html
http://www.cyfrowe.pl/aparaty/canon-eos-500d-body-.html
http://www.cyfrowe.pl/aparaty/canon-...18-200-is.html
Te ceny to chyba pryma aprylis.![]()
Ostatnio edytowane przez Grzesiek_PL ; 01-04-2009 o 10:36