Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 87

Wątek: Zestaw do krajobrazów dla amatora - proszę o rady

  1. #31
    Bywalec Awatar ds74
    Dołączył
    Feb 2009
    Miasto
    Suchedniów
    Posty
    241

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    to juz nawet nie chodzi o to, ze slabszy. 17-85 to rekordzista jesli chodzi o dystorsje, a w krajobrazie ostatnim czego sobie zyczysz jest wysklepiony horyzont. to jest najgorszy mozliwy wybor w przypadku tej dzialki fotografii
    To 17-85 to było takie troche OT.

  2. #32

    Domyślnie

    Dziękuję za wszystkie opinie.

    Nie mam nic przeciwko OT jeśli to OT na temat sprzętu, więc no problem. Ja osobiście nie przyłączę się do dyskusji, bo moja wiedza jest zerowa w kwestii obiektywów Canona. Śledzę jednak bardzo dokładnie wątek i czytam każdego posta. Wspomnianego na przykład przez anzelm-74 E-520 już "obczytałem". Obejrzałem ogłoszenia pod linkami podanymi przez Was - mam jakąś korbę z tymi obawami przed używanym sprzętem...

    Rozumiem, że kręcąca się wraz z pracą AF końcówka obiektywu kitowego wykluczy
    "sprawne" używanie nakręcanej szarej połówki, więc pozostaje UV jako ochrona.

  3. #33

    Domyślnie

    mam nadzieje że z tym 17-85 to był żart, jako posiadaczka zdecydowanie odradzam - mistrz dystorcji, w każdej sytuacji - falujące bloki i płynący horyzont, to jest to
    C5DII | C40D | Sam8/3,5 | C35/1,4L | SMCTakumar50/1,4 | C70-200/2,8L | C580EXII | m42

  4. #34
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Gliwice
    Wiek
    54
    Posty
    169

    Domyślnie

    Moher (ko) - o ile możesz, spróbuj zamienić 17-85 na 17-55/2.8 IS - trochę trzeba dołożyć, ale efekt jest tego wart! Owszem, trochę krótko, ale dla tele i tak trzeba będzie pomyśleć o czymś 70+ (któraś eLka 70-200 lub 70-300/4-5.6 IS)

  5. #35
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Śląsk
    Wiek
    43
    Posty
    2 348

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Scepon Zobacz posta
    Rozumiem, że kręcąca się wraz z pracą AF końcówka obiektywu kitowego wykluczy
    "sprawne" używanie nakręcanej szarej połówki, więc pozostaje UV jako ochrona.
    zapomnij o "nakrecanej szarej polowce" bo horyzont bedziesz mial zawsze w polowie kadru.. zainwestuj lepiej kilkadziesiat zl w system Cokina - to zdecydowanie lepsze rozwiazanie..

    zamiast UV kup dobry polar - tez sie bardziej przyda do krajobrazow niz szybka do ochrony szkla :wink:

  6. #36

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Voyager70 Zobacz posta
    Moher (ko) - o ile możesz, spróbuj zamienić 17-85 na 17-55/2.8 IS - trochę trzeba dołożyć, ale efekt jest tego wart! Owszem, trochę krótko, ale dla tele i tak trzeba będzie pomyśleć o czymś 70+ (któraś eLka 70-200 lub 70-300/4-5.6 IS)

    chwilowo mam dlugą liste innych priorytetów - 70-200 f2,8, 580EX II i fisheye, a dopiero po tym pomyśle nad zmianą 17-85 na inne szkło w tym zakresie. niestety, w tej chwili jestem na etapie zbierania funduszy na 70-200 bo jest mi ona konieczna do sportu. gorzej że z miesiąca na miesiąc cena jest coraz wyższa...

    a życie z 17-85 wcale nie jest takie złe, zna się wady i zalety to da się z nim żyć oczywiście do 17-55 nie ma co porównywać , zreszta do większości szkiel, ale wszystko w swoim czasie - to było szklo do określenia swoich priorytetow, i spelnilo swoją role w 100%

    przepraszam za OT, pozdrawiam
    C5DII | C40D | Sam8/3,5 | C35/1,4L | SMCTakumar50/1,4 | C70-200/2,8L | C580EXII | m42

  7. #37
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dziobolek Zobacz posta
    Witaj!
    Obiektywy kitowe sobie odpuściłem na samym początku,
    szybciej zmienisz puszkę na lepszą niż obiektywy.
    Krajobrazy, architektura itp. to mój konik.
    Generalnie im szerzej możesz, tym lepiej.
    Aktualnie posiadam Sigmę 18-200, i... czasami jeszcze jest za wąsko ??:
    Ale na długim końcu wystarcza.
    Wybierając takie szkło zyskałeś względem pary 18-55 IS i 55-250 IS trochę solidniejsze wykonanie, bo jakości optycznej i AF na pewno nie.
    No i jak dla mnie obowiązkowo filtry Cokin - szara połówka....
    System Cokin jest bardzo przydatny, fakt. Szarą połówkę na początek można kupić nakręcaną (do KIT-a będzie to 58mm Hoya, kosztuje 80 zł) ale prędzej czy później dorośnie się do holdera i prostokątnych przesuwanych filtrów.
    Nie do końca się zgadzam z panującą tu powszechnie opinią że nakrecane połówki są całkowicie bezużyteczne. Jakkolwiek Cokiny dają dużo większe możliwości to jednak ich użycie ogranicza się do fotografowania ze statywu (na co nie zawsze jest czas i dostateczna ilość miejsca, choć oczywiście w ten właśnie sposób powinno się fotografować pejzaż). Dlatego, mimo iż posiadam spory zestaw połówek typu Cokin, nie pozbyłem się tych nakręcanych i wciąż zdarza mi się ich używać.
    ....gwiazdka.....
    To już filtr efektowy, najszersze zastosowanie znajduje w nocnym fotografowaniu miasta.
    ... tabaczkowa połówka, złoty....
    A te z kolei służą wyłącznie do psucia zdjęć i drenowania kieszeni napalonych pasjonatów. Wiem że swego czasu widoczki a'la kadry z "Władcy pierścieni" były hitem plgnioto ale jak dla mnie jest to kicz w najczystszym wydaniu.

    Odpowiadając na pytanie autora wątku polecam zestaw 1000D + 18-55 IS + 55-250 IS (jeśli starczy budżetu). Jakość obrazków uzyskiwanych z nowego KIT-a jest wystarczająco dobra, zwłaszcza gdy jest domykany do f/8. AF-em też nie należy się przejmować bo pewnym utrudnieniem on będzie przy fotografii sportowej ale nie przy pejzażu. Gdy jest bardzo ciemno gubi się nawet AF 40/50D, w przyzwoitych warunkach nawet ten z 10/300D jest dostatecznie szybki i dokładny do takiego fotografowania.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  8. #38
    Bywalec
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    54
    Posty
    220

    Domyślnie

    Proponuję:
    - 30d albo analog np. Canon 5/50/30
    - kit (do 30d) albo optykę M42 - za grosze znajdziesz dobre szkła do krajobrazów (stałki)
    - statyw
    - polar i/lub połówkowy szary, jeśli starczy kasy

    Zauwaz też, że:
    1. Szybki, celny AF nie jest potrzebny do krajobazów
    2. Krajobraz robi się na ogół na duzych przysłonach (8-11), dla których szkła mają najlepszą optykę. Więc na początek nawet kit będzie ok.

    Genralnie "krajobraz jest tani".

  9. #39
    Bywalec
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Dzianisz
    Posty
    127

    Domyślnie

    f 8-11 do krajobrazów? z początkiem 8 to się zgodzę ale 11 do krajobrazu to bardzo malutko i nie osiągni9e się takim otworkiem głębi która zwykle jest potrzebna.

  10. #40
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 202

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez waka Zobacz posta
    f 8-11 do krajobrazów? z początkiem 8 to się zgodzę ale 11 do krajobrazu to bardzo malutko i nie osiągni9e się takim otworkiem głębi która zwykle jest potrzebna.
    no popatrz, a ja osiagam... nawet spokojnie przy f/8.0 i to w FF, bo w cropie to i f/6.3 starcza, przynajmniej w zakresie do jakichs 50mm.

    ogladales kiedys tabele hiperfokalnych?
    www albo tez flickr

Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •