Strona 2 z 16 PierwszyPierwszy 123412 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 154

Wątek: Canon 10-22 vs Canon 17-40

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar tpop
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    45
    Posty
    1 465

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    Rzekłbym nawet, że te zniekształcenia dodają dynamizmu fotografowanym scenom.
    Nie mowie ze nie. Bardzo mozliwe. Mimo to uwazam jednak ze do zdjec reporterskich duzo bardziej stosowny bedzie 17-40. Czesciej przydatny bedzie zakres do 40mm niz od 10mm.

  2. #12
    kufel
    Guest

    Domyślnie

    A moze by tak Sigma 12-24 4.5-5.6 EX

    Jest stosunkowo niedroga (ponize 600USD w internecie) i pasuje do analoga.

    Wady:
    - dosc ciemny obiektyw.
    - problem z filtrami z uwagi na wypukla przednia soczewke.

  3. #13
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    wrocław / łódź
    Posty
    139

    Domyślnie

    http://luminous-landscape.com/review...2mm-test.shtml zobacz, a już będziesz wiedział, że sigma odpada...

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar p13ka
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    57
    Posty
    1 013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jdw
    a już będziesz wiedział, że sigma odpada...
    Proponuję przeczytać to co napisano żółtą czcionką na dole tej strony.
    Dla leniwych:

    "After discussing this with both Sigma technical support and the company I purchased from (B&H Photo), they both agreed that my results didn't align with what they expected from this lens, so I arranged a lens exchange. The second 12-24mm lens was a night & day difference from the first one in sharpness, and compared well with the other two zooms. As a result of this experience, I now test all new lenses I get to sanity check that they are working properly.
    Based on my experience, I will lay odds that you got a defective lens much like I did
    "

    To jedynie oznacza, że warto sprawdzić konkretny egzemplarz zanim ostatecznie zrezygnuje się z wyboru jakiegoś szkła. A ta porada dotyczy także L-ek, wśród których również trafiają się różne egzemplarze.

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie Re: 10-22 17-40 ciekawy opinii

    Cytat Zamieszczone przez robsonikus
    A wiec zostaje 10-22 i 17-40 prosze podac swoje typy i krociutkie uzasadnienie dlaczego akurat ten a nie inny model.
    Właśnie kupiłem EF-S 10-22. Fun factor jest zajefajny. Niestety trzeba pilnować w wizjerze by nie przegiąć obrazu. To nie jest łatwe szkło. Także do reporterki to chyba nie za bardzo (na ogniskowej 10) - brak czasu na "ustawianie perspektywy". Na 22mm jest po prostu super. Do takiej fotografii gdzie masz czas, statyw, poziomicę jak najbardziej.
    Jakość wykonania: no Lka to to nie jest, choć wygląda na taką przy 50mm f/1.8 I ...
    Bardzo małe, lekkie, ktoś kiedyś napisał (chyba fotomania), że Canon w szkłach EF-S sprzedaje powietrze - święta prawda :wink:
    Z drugiej strony: lokalny shooter z Gazety ma 17-40. Strzela nonstop na f/4... Gdy go zapytałem czemu nie kupił 10-22 powiedział bo to jest szit. Mowi: z 17-40 zrobili w redakcji jakiś zajefajnie wielki wydruk z EOS 3 i szczęki im opadły. Ostry już od czwórki.
    Drugi gościu ma EF 20 f/2.8

  6. #16
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    98

    Domyślnie

    Jestem bardzo bliski zakupu 10-22, miałem 17-40/4L oddałem go bo wg mnie to prawie to samo co KIT 18-55 (szit - słowami Twojego znajomego). Jak go oceniasz w porównaniu do 17-40 jeśli miałeś taką możliwość. A do reporterki nie będę go używał napewno! Ale w ciasnych pomieszczeniach często - i tu pytanie jak oceniasz zniekształcenia w zakresie 10-18 mm a jak ostrość?

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar tpop
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    45
    Posty
    1 465

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Szymański Adam
    17-40/4L oddałem go bo wg mnie to prawie to samo co KIT 18-55
    nie wiem jak to mozliwe. Nie rozumiem. Zrobilem setki zdjec kitem i tylko kilka 17-40L. Juz po tych kilku zobaczylem b.duzą roznice w ostrosci. Nawet sigma 18-125 ktorą zakupilem po sprzedazy KITa wykazuje znacznie lepszą jakość optyczną z jednym wyjatkiem - KIT nie winietował na krotkim koncu.

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    a ja zrobilem tysiące zdjęć kitem i kilkanaście 17-40L i nie widzę różnicy... Lens raczej dobry, bo Muflona, a on jest zadowolony.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar tpop
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    45
    Posty
    1 465

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    a ja zrobilem tysiące zdjęć kitem i kilkanaście 17-40L i nie widzę różnicy...
    no to w takim razie ja trafilem na jakis badziewny model chyba. Innej mozliwosci nie widze. Mozna spaprac zdjecie, jedno, dwa, dwadziescia ale nie kilkaset czy tysiac.

  10. #20
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    51
    Posty
    928

    Domyślnie

    a moze po prostu Tomasz Golinski, ma jakis wyjatkowy egzemplarz kit-a ?!

Strona 2 z 16 PierwszyPierwszy 123412 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •