Nie mowie ze nie. Bardzo mozliwe. Mimo to uwazam jednak ze do zdjec reporterskich duzo bardziej stosowny bedzie 17-40. Czesciej przydatny bedzie zakres do 40mm niz od 10mm.Zamieszczone przez Jurek Plieth
Nie mowie ze nie. Bardzo mozliwe. Mimo to uwazam jednak ze do zdjec reporterskich duzo bardziej stosowny bedzie 17-40. Czesciej przydatny bedzie zakres do 40mm niz od 10mm.Zamieszczone przez Jurek Plieth
A moze by tak Sigma 12-24 4.5-5.6 EX
Jest stosunkowo niedroga (ponize 600USD w internecie) i pasuje do analoga.
Wady:
- dosc ciemny obiektyw.
- problem z filtrami z uwagi na wypukla przednia soczewke.
http://luminous-landscape.com/review...2mm-test.shtml zobacz, a już będziesz wiedział, że sigma odpada...
Proponuję przeczytać to co napisano żółtą czcionką na dole tej strony.Zamieszczone przez jdw
Dla leniwych:
"After discussing this with both Sigma technical support and the company I purchased from (B&H Photo), they both agreed that my results didn't align with what they expected from this lens, so I arranged a lens exchange. The second 12-24mm lens was a night & day difference from the first one in sharpness, and compared well with the other two zooms. As a result of this experience, I now test all new lenses I get to sanity check that they are working properly.
Based on my experience, I will lay odds that you got a defective lens much like I did"
To jedynie oznacza, że warto sprawdzić konkretny egzemplarz zanim ostatecznie zrezygnuje się z wyboru jakiegoś szkła. A ta porada dotyczy także L-ek, wśród których również trafiają się różne egzemplarze.
Właśnie kupiłem EF-S 10-22. Fun factor jest zajefajny. Niestety trzeba pilnować w wizjerze by nie przegiąć obrazu. To nie jest łatwe szkło. Także do reporterki to chyba nie za bardzo (na ogniskowej 10) - brak czasu na "ustawianie perspektywy". Na 22mm jest po prostu super. Do takiej fotografii gdzie masz czas, statyw, poziomicę jak najbardziej.Zamieszczone przez robsonikus
Jakość wykonania: no Lka to to nie jest, choć wygląda na taką przy 50mm f/1.8 I ...
Bardzo małe, lekkie, ktoś kiedyś napisał (chyba fotomania), że Canon w szkłach EF-S sprzedaje powietrze - święta prawda :wink:
Z drugiej strony: lokalny shooter z Gazety ma 17-40. Strzela nonstop na f/4... Gdy go zapytałem czemu nie kupił 10-22 powiedział bo to jest szit. Mowi: z 17-40 zrobili w redakcji jakiś zajefajnie wielki wydruk z EOS 3 i szczęki im opadły. Ostry już od czwórki.
Drugi gościu ma EF 20 f/2.8
Jestem bardzo bliski zakupu 10-22, miałem 17-40/4L oddałem go bo wg mnie to prawie to samo co KIT 18-55 (szit - słowami Twojego znajomego). Jak go oceniasz w porównaniu do 17-40 jeśli miałeś taką możliwość. A do reporterki nie będę go używał napewno! Ale w ciasnych pomieszczeniach często - i tu pytanie jak oceniasz zniekształcenia w zakresie 10-18 mm a jak ostrość?
nie wiem jak to mozliwe. Nie rozumiem. Zrobilem setki zdjec kitem i tylko kilka 17-40L. Juz po tych kilku zobaczylem b.duzą roznice w ostrosci. Nawet sigma 18-125 ktorą zakupilem po sprzedazy KITa wykazuje znacznie lepszą jakość optyczną z jednym wyjatkiem - KIT nie winietował na krotkim koncu.Zamieszczone przez Szymański Adam
no to w takim razie ja trafilem na jakis badziewny model chyba. Innej mozliwosci nie widze. Mozna spaprac zdjecie, jedno, dwa, dwadziescia ale nie kilkaset czy tysiac.Zamieszczone przez Tomasz Golinski
a moze po prostu Tomasz Golinski, ma jakis wyjatkowy egzemplarz kit-a ?!