Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy ... 456
Pokaż wyniki od 51 do 53 z 53

Wątek: f /22

  1. #51
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2009
    Miasto
    Zielona Góra
    Posty
    21

    Domyślnie

    Trenowałem na róznych przysłonach - wierz mi to nie kwestia poruszenia... czym wyżej tym gorzej. Zresztą spróbuj stanąć na odpowiedniej górce, żeby zasięg był spory (kilka kilometrów widoczności) i sam zobaczysz... Może przy pełnej klatce jest inaczej - ale na moim 40D i "plastikowym" zoomie tak właśnie to widać.
    Dopiero zaczynam...
    Moja Strona
    Profil na FB

  2. #52
    Uzależniony
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    722

    Domyślnie

    Moze odpowiedzia na pytanie iREM bedzie fakt, ze DYFRAKCJA nie jest taka straszna we wszystkich szklach. Moze 90% przecietnych fotografujacych ma straszna dyfrakcje, bo uzywa srednich szkiel? Zerknijcie, wybralem dwa szkla CANONA z szerokim katem, nastepnie porownuje f/11 z f/16.

    Roznice sa, ale nadal f/16 bije ostroscia wiekszosc kit'ow i zoom'ow, i moim zdaniem to co dostaje sie na f/16 - mozna spokojnie doprowadzic poprzez wyostrzenia w postprocessingu do tego, co daje f/11.

    24mm (ostrosc od 0.92 m dla f/11, a od 0.67m dla f/16) (FF)
    http://www.the-digital-picture.com/R...=0&FLI=0&API=8

    35mm (ostrosc od 1.91 m dla f/11, a od 1.39m dla f/16) (FF)
    http://www.the-digital-picture.com/R...=0&FLI=0&API=7


    PS: W "Naucz sie dobrze fotografowac - KRAJOBRAZY" Guy Edwardes pisze:
    "Kiedy opanujesz technike wyostrzenia przy pomocy uzycia odleglosci hiperfokalnej, mozesz byc pewien, ze ze swym obiektywem osiegniesz zawsze dokladna glebie, a Twoje zdjecia beda ostre od planu pierwszego, az po tlo. Osobiscie, jak zreszta wielu innych fotografow, staram sie zabezpieczysc ostrosc ujecia uzywajac dodatkowo przyslony o wartosci wyzszej o jeden stopien. Zabieg ten zapewni wieksza ostrosc z przodu i z tylu, co jest szczegolnie przydatne w przypadku sporzadzania zdjec o wielkim formacie. Fotografujac [...] ustawilem obiektyw (przy pomocy wyrytej skali odleglosci hiperfokalnej) w ten sposob, by zapewnic wystarczajaca ostrosc w kierunku od przodu do tylu przy uzyciu przyslony o wartosci f/11, podczas ostatecznej ekspozycji zastosowalem przyslone o wartosci f/16".

    Wiekszosc fotografii w ksiazce jest zrobionych na f/16 - f/22, analog (EOS 3, EOS 5)
    Pozdrawiam!

  3. #53

Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy ... 456

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •