Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 53

Wątek: f /22

  1. #21
    Uzależniony Awatar iREM
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Gdansk, Poland, Europe, Earth
    Wiek
    58
    Posty
    951

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Troyan Zobacz posta
    Może to jest pozostałość po analogach, może tam nie ma tak drastycznej róznicy w jakości między f/8/16 a f/22/32 itp.
    Paenka się szkoli w analogu, mogłaby sprawdzić
    Nie uciekajmy w OT. Ci kolesie piszą niezłe podręczniki, trzaskają setki naprawdę dobrych fotek, używają dokładnie tego samego sprzętu co my, odwiedzają najlepsze sklepy i wydają się być na bieżąco. Pytanie dalej nie ma odpowiedzi. Co powoduje że tak wiele osób trzaska profi foty na maksynalnym przymknięciu.
    Wszystko można zrobić lepiej.
    www.irem.pl | 500px | foty.irem.pl

  2. #22
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    37
    Posty
    1 344

    Domyślnie

    Dla mnie standardem jest 32 (-:

  3. #23
    Uzależniony Awatar iREM
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Gdansk, Poland, Europe, Earth
    Wiek
    58
    Posty
    951

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bagnet007 Zobacz posta
    Dla mnie standardem jest 32 (-:
    Ale chyba na średnim formacie?
    Wszystko można zrobić lepiej.
    www.irem.pl | 500px | foty.irem.pl

  4. #24
    Pełne uzależnienie Awatar BeatX
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    44
    Posty
    1 736

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fret Zobacz posta
    Na f 22 krążek rozproszenia dyfrakcyjnego (ok. 30um) jest większy od krążka przyjmowanego zwyczajowo do wyznaczania granic GO na cropie ( ok. 19um, co bierze się z podzielenia typowych 30um na ff przez współczynnik cropa, dla Canona 1,6)
    chryste, jakbym czytal wiwiad z Prot'em z K-Pax
    sorry za OT.
    Nie mniej jednak warto przejrzec ten topic, bo tez sie spotkalem z argumentem, ze landszafty najlepiej robic na f22, kiedy jak wół widac ze fotki wtedy traca na ostrosci.
    Myslalem, ze moze ja cos zle robie itp
    Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 | Fujinon 35/1.4 | Viltrox 75/1.2
    Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/

  5. #25
    Początki nałogu
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    346

    Domyślnie

    Robiłem na f22 w studiu, bo lampy nie miały regulowanej siły błysku - tak mi się przynajmniej wydawało :P
    Poza tym czas synchronizacji jest ograniczony do 1/250 więc przy otwartej przysłonie np. do f8, czasy skracałyby się ekstremalnie i nie byłoby synchronizacji z lampą.

    A jeśli chodzi o inne zastosowania, to chyba uzyskanie jak największej głębi ostrości wyjaśnia sprawę. Zdjęcie trochę nieostre zawsze można wyostrzyć w programie graficznym, ale już uzyskanie odpowiednio dużej GO w postproccesingu jest niemożliwe.

  6. #26
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez banan82 Zobacz posta
    nie do konca, wady otpyczne i niedociagniecia szkiel wychodza wlasnie na maxymalnym i minimalnym otworze przeslony. Najlepszy jest "sweet spot" kolo f8 na kazdym szkle - to mniejwiecej w srodku

    No też nie do końca. Sweet point to zwykle 2 do 3 pełnych f-stopów (EV). f/8 to dla obiektywu f/4. Dla f/1.2 czy f/1.4 sweet point układa się w okolicach f/2.8 do f/4.0 Tak jest "od zawsze".

    Najlepiej zobaczyć to tu: http://www.slrgear.com/reviews/showcat.php/cat/10

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  7. #27
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    37
    Posty
    1 344

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez iREM Zobacz posta
    Ale chyba na średnim formacie?
    Nie jest to średni, ale nie jest to też w 100% wielki, bo nie używam całej powierzchni 10x12.. no ale klatka tego rozmiaru.

  8. #28
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    2 601

    Domyślnie

    myślę że to przyzwyczajenie z analoga, a tą ogromną głębią ostrości na szerokich kątach to prawda, ale nie do końca np:

    ogniskowa 10mm
    f/8
    odległość obiektu 40cm
    zakres głębi ostrości od 25cm do 98 cm
    czyli całe 73cm ogromną to bym tego nie nazwał

    to samo przy f/16
    zakres od 18,3 do nieskończoności

    oczywiście można zastosować hipefokalną czyli 66,8 cm wtedy na f/8 będzie ostro od 33,4 do nieskończoności ale na moim 10-22 na ok 1.5cm! skali mam trzy liczby 0.24, 0.4, 1 i konia z rzędem temu kto nawet w przybliżeniu ustawi 67cm wiem wiem jest gdzieś pomiędzy 0.4 a 1 ale gdzie odległość pomiędzy tymi znaczkami wynosi 0.5cm pewnie można ustawić "na oko" bo to i tak niewiele zmienia ale jak to mawiają "na oko" to chłop w szpitalu umarł,
    obiektywy af działają (z problemami) z af a nie manualnie, oczywiście nikogo nie namawiam do używania f/16 ale ja czasem używam
    Jestem szumofobem
    S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
    Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień

  9. #29
    Uzależniony Awatar iREM
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Gdansk, Poland, Europe, Earth
    Wiek
    58
    Posty
    951

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez model Zobacz posta
    Robiłem na f22 w studiu, bo lampy nie miały regulowanej siły błysku - tak mi się przynajmniej wydawało :P
    Poza tym czas synchronizacji jest ograniczony do 1/250 więc przy otwartej przysłonie np. do f8, czasy skracałyby się ekstremalnie i nie byłoby synchronizacji z lampą.

    A jeśli chodzi o inne zastosowania, to chyba uzyskanie jak największej głębi ostrości wyjaśnia sprawę. Zdjęcie trochę nieostre zawsze można wyostrzyć w programie graficznym, ale już uzyskanie odpowiednio dużej GO w postproccesingu jest niemożliwe.
    Ale to już wykluczyłem na początku wątku, zakładając, że stać ich i że używają lamp regulowanych. Dwa przy krajobrazach gdzie często złapano dalekie plany nie uzasadniające użycia takich przesłon z racji BRAKU WYSTĘPOWANIA np. pierwszego planu (najczęściej łódka na brzegu jeziorka).
    Wszystko można zrobić lepiej.
    www.irem.pl | 500px | foty.irem.pl

  10. #30
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Bydgoszcz.
    Posty
    3 468

    Domyślnie

    Ostrzenie na hiperfokalną ma zawsze sens jesli chcemy mieć mozliwie najlepiej wykorzystaną GO.Pozwala przesunąć pas ostrosci np.w strone obiektywu ,kosztem strefy ostrości ktorej nie jestesmy w stanie wykorzystać[np. za budynkami ,lasem itp].Precyzji wielkiej to nie wymaga .Kiedyś na wszystkich obiektywach mozna było odczytac GO ze skali.Dziś na niektórych,ale i bez tego odczytu mozna sobie radzić.IMHO zrozumienie ostrzenia na hiperfokalną to pierwsze kroki do świadomego fotografowania, nie tylko krajobrazu. :smile: ale bez mała większości rzeczy.Wszak mozna pierwszy plan[lub drugi czy...] mieć rozmyty lub ostry,jak kto sobie życzy ale powinno to wynikac ze świadomego działania a nie przypadkowych ustawień .Pozdrawiam

Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •