Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 53

Wątek: f /22

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fret Zobacz posta
    Tak przy okazji, to przy f22 na cropie nie ma GO Żaden punkt obrazu nie spełnia typowych kryteriów ostrości dla GO
    A mógłbyś rozwinąć?
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar banan82
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Scotland
    Wiek
    42
    Posty
    1 165

    Domyślnie

    z moich doswiadczen w krajobrazie wydaje mi sie ze wlasnie wystarczy dac przeslone z zakresu f13-f16 zeby sie praktycznie glebia ostrosci byla bardzo duza i po problemie. Nie korzystalem praktycznie nigdy z tego "sposobu" na ustawianie ostrosci hiperflidalnej - nie pamietam nazwy nawet Czytalem o tym w magazynach foto w UK ale nie zczailem tego na tyle zeby chciec tego uzywac po prostu. Wydaje mi sie ze wszystko zalezy tez od ogniskowej. Robiac na bardzo szerokim kacie 10mm na cropie czy 17mm na FF bardzo latwo jest zrobic bardzo duza glebie ostrosci, juz nawet f10 wystarcza wiec uzywanie f22 wg mnie nie ma sensu. Jesli chce sie wydluzyc czas ekspozycji - od tego sa filtry ND, a przy tym nie tracimy na jakosci zdjecia
    5Dmk3 + 1Dsmk2 + Fuji X-T1
    Crazy Apple Fanboy
    Ex Linux User

  3. #13
    Uzależniony Awatar iREM
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Gdansk, Poland, Europe, Earth
    Wiek
    58
    Posty
    951

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fret Zobacz posta
    Starzy wyjadacze nie używają f22 i nie korzystają z tabelek GO. Precyzyjnie ustawiają ostrość tam gdzie trzeba i po problemie . Choćby na The Luminous Landscape można poczytać o alternatywnych sposobach ustawiania ostrości i uzyskiwania odpowiedniej GO.
    No i ktoś już kiedyś tu napisał, że ostrość, to cecha obrazu, a nie wada lub zaleta. Nie zawsze jest potrzebna maksymalna ostrość.
    Tak przy okazji, to przy f22 na cropie nie ma GO Żaden punkt obrazu nie spełnia typowych kryteriów ostrości dla GO
    No ale co z tego wynika? Dalej nie rozumiem dlaczego tak wielu używa 22.
    Wszystko można zrobić lepiej.
    www.irem.pl | 500px | foty.irem.pl

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar banan82
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Scotland
    Wiek
    42
    Posty
    1 165

    Domyślnie

    dlatego tak wielu uzywa f22 bo wiedza i sa przekonani ze to max jaki sie wycisnie ze szkla Ze wszystko bedzie ultra ostre itp Tacy profesionalisci
    5Dmk3 + 1Dsmk2 + Fuji X-T1
    Crazy Apple Fanboy
    Ex Linux User

  5. #15
    Uzależniony Awatar iREM
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Gdansk, Poland, Europe, Earth
    Wiek
    58
    Posty
    951

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez banan82 Zobacz posta
    dlatego tak wielu uzywa f22 bo wiedza i sa przekonani ze to max jaki sie wycisnie ze szkla Ze wszystko bedzie ultra ostre itp Tacy profesionalisci
    Nie wierzę w to.
    Wszystko można zrobić lepiej.
    www.irem.pl | 500px | foty.irem.pl

  6. #16
    Początki nałogu
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Nowy Sacz
    Wiek
    55
    Posty
    454

    Domyślnie

    Mnie też to zastanowiło gdy przeglądałem książki Bryana Petersona.
    Może dla tego że ostrość można poprawić w PS a głębi nie, a może matryce na dłuższych czasach 1/8s-1/60s lepiej pracują?
    A może dla tego że to zmusza do użycia statywu i większej rozwagi w naciskaniu spustu?
    A może zadajmy to pytanie na innym forum

    Mam zamiar teraz sam popróbować.
    Ostatnio edytowane przez fotna ; 13-03-2009 o 15:18

  7. #17
    Uzależniony Awatar iREM
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Gdansk, Poland, Europe, Earth
    Wiek
    58
    Posty
    951

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fotna Zobacz posta
    Mnie też to zastanowiło gdy przeglądałem książki Bryana Petersona.
    Może dla tego że ostrość można poprawić w PS a głębi nie, a może matryce na dłuższych czasach 1/8s-1/60s lepiej pracują?
    A może dla tego że to zmusza do użycia statywu i większej rozwagi w naciskaniu spustu?
    Mam zamiar teraz sam popróbować.
    Jedyne co przychodzi mi do głowy to że na FF przy przymknięciu maksymalnym minimalizuje się flary, winiety, komy i inne takie przypadłości. Co o tym sądzicie?
    Wszystko można zrobić lepiej.
    www.irem.pl | 500px | foty.irem.pl

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar banan82
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Scotland
    Wiek
    42
    Posty
    1 165

    Domyślnie

    nie do konca, wady otpyczne i niedociagniecia szkiel wychodza wlasnie na maxymalnym i minimalnym otworze przeslony. Najlepszy jest "sweet spot" kolo f8 na kazdym szkle - to mniejwiecej w srodku
    5Dmk3 + 1Dsmk2 + Fuji X-T1
    Crazy Apple Fanboy
    Ex Linux User

  9. #19
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    1 503

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mate00sh Zobacz posta
    A mógłbyś rozwinąć?
    Na f 22 krążek rozproszenia dyfrakcyjnego (ok. 30um) jest większy od krążka przyjmowanego zwyczajowo do wyznaczania granic GO na cropie ( ok. 19um, co bierze się z podzielenia typowych 30um na ff przez współczynnik cropa, dla Canona 1,6)

  10. #20
    Początki nałogu Awatar Troyan
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    317

    Domyślnie

    Może to jest pozostałość po analogach, może tam nie ma tak drastycznej róznicy w jakości między f/8/16 a f/22/32 itp.

    Paenka się szkoli w analogu, mogłaby sprawdzić
    Założyłem sobie FOTOBLOGA

Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •