Ok. Dziękuje wszystkim za odpowiedzi
BTW. a możecie koledzy podpowiedzieć inne ustawienia aparatu, które pozwolą wycisnąć max jakości zrobionego obrazka ? Lub ewentualnie przekierować do odpowiedniego tematu, bo wyszukiwarka mnie coś chyba nie lubi![]()
Ok. Dziękuje wszystkim za odpowiedzi
BTW. a możecie koledzy podpowiedzieć inne ustawienia aparatu, które pozwolą wycisnąć max jakości zrobionego obrazka ? Lub ewentualnie przekierować do odpowiedniego tematu, bo wyszukiwarka mnie coś chyba nie lubi![]()
Ty weź podaj tą sekwencję co Ci poprawiła zdjęcia, bo ja jestem bardzo ciekawy.
Ja jako świadomy użytkownik swojego aparatumam wyłączone praktycznie wszystkie opcje (odszumiania, jasne brzegi, itd
) mam jedynie podbity kontrast i ostrość w stylach obrazu, ale nie za bardzo wiem po co, bo i tak robię w rawach
![]()
SONY
Ustawienieaparatu na dobrym statywie (czytaj odpowiednio drogim)
wyciśnie max z jakości z obrazka, spowolni prace na tyle ze masz czas się zastanowić nad tym co robisz i ustabilizuje aparat ale trzeba jeszcze kupić wężyk lub zastosować coś co wyzwoli migawkę bez dotykania aparatu. W takim przypadku warto się zastanowić na opcją wstępnego podnoszenia lustra - ustawia się odpowiednim CFn-em - też może wycisnąć max jakości zdjęcia (ale niestety nie na statywie z biedronki).
Też jestem ciekaw tej magicznie poprawiającej jakość zdjęcia sekwencji cfn podpinam się ponownie pod prośbę salasajuż pytałem ale nadal brak odpowiedzi, kolega chyba nie chce się dzielić wiedzą a tylko ją zassać z forum
![]()
Ostatnio edytowane przez jaś ; 24-01-2015 o 11:34
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
Witam ponownie. Przepraszam za zwłokę, ale cierpiałem trochę na brak czasu
Bawiłem się, z ciekawości, w różne sekwencje ustawieńGłownie wyłączyłem optymalizację jakości i redukcję zakłóceń, to dało znaczącą poprawę jakości obrazka ( głownie ostrości). Dlatego byłem ciekaw czy jeszcze jakieś opcje lub odpowiednio ustawione sekwencje mogą bardziej poprawić jakość obrazka.
Co do statywu, wężyka, RAW'ów - znam, lubię i stosuję, ale czasem, zwłaszcza przy fotografowaniu pokazów lotniczych czy sportu samochodowego ciężko o zabawę ze statywem i wężykiem
Dziękuję kolegom za pomoc i uświadomienie mnie.
Jednak chciałbym ponowić pytanie: czy są ustawienia ( nie mówię już o C.fn), które pozwolą na otrzymanie najlepszej jakości tworzonego obrazka ? Jeśli tak, to proszę o radę. Jeśli powstał już o tym wątek, to o przekierowanie ( jak wspominałem wyszukiwarka mnie nie lubi - wpisując "50D" pokazuje, że nie ma żadnego tematu.
Pozdrawiam![]()
Ja Ci wiecej nie powiem jak mi Ty nie odpowiesz![]()
SONY
Ja wiem jak można uzyskać zdecydowaną poprawę jakości - ale nie powiem.
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
jaś ale zmiana aparatu/obiektywu się nie liczy!![]()
SONY
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
oczywiscie , ze istnieja :
1. nastawiaj prawidlowa odleglosc - tzn odleglosc nastawiona na skali winna odpowiadac rzeczywistej odleglosc przedmiotu od aparatu
2. nastawiaj prawidlowa przyslona - w okolicach przyslony najwiekszej rozdzielczosci - najczesciej ok 5,6
3. nastaiwaj prawidlowy czas naswietlania - mozliwie najkrotszy.
4. nastawiaj mozliwie najnizsza czulosc ISo
reszte sie koryguje w komputerze.
z aparatu nie "wycisniesz " wiecej niz dali mu konstruktorzy.
chodzi o to , zeby nie ograniczac tego przez nieoptymalne nastwy , co mu dano.
dla 2 , 3 , 4 znajdziesz w sklepach foto - optyki tapelkie naswieten , kosztuje ok 5 zlotych - warto przestudiowac.
Dobrze zrobione zdjęcie to dobrze (odpowiednio) naświetlone zdjęcie (low czy high key to indywidualne wybory) o odpowiedniej GO, dobrej kompozycji i odpowiednim kadrze, chociaż ten możesz skorygować w pp, i tego się trzymaj. Nie ma cudownych suwaczków, czy ustawień c-fn. Zalecane przez przedpiśców wyłączenie niektórych funkcji ma na celu poprawę jakości obrazu, ale nie samej z siebie, tylko ma Ci to ułatwić uzyskanie pożądanego efektu w trakcie obróbki. Wykonanie zdjęcia nie kończy się na wyzwoleniu migawki, sam strzał to drobina całości przygotowań, zdobywania wiedzy i doświadczenia. Lustrzanka cyfrowa to bardzo dobre narzędzie, ale trzeba go poznać tak samo dobrze, jak i podstawy fotografii. Pozdrawiam.
Ostatnio edytowane przez słowiczek ; 01-02-2015 o 23:29