Pokaż wyniki od 1 do 10 z 91

Wątek: Poradnik jak pożyczyć obiektyw od SIGMA PROCENTRUM

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar Kolaj
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    3 293

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    Poszukaj artykułów i interpretacji prawnych tego zapisu to zrozumiesz.
    Wybacz, nie mam na to czasu. Zapis jest dość jednoznaczny. Opakowanie stanowi element produktu. Opakowanie rozcięte i nierozcięte to dwa zdecydowanie różne stany. Po rozcięciu opakowania produkt nie znajduje się w takim samym stanie.

    Cytat Zamieszczone przez Twoja stopka
    "Coraz częściej mam wrażenie, że ludzie właściwie widzą to, co chcą widzieć, wiedzą to, co chcą wiedzieć, i jeśli rzeczywistość z tym się nie zgadza, to tym gorzej dla rzeczywistości." - Kazik Staszewski
    BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar aptur
    Dołączył
    Oct 2005
    Posty
    3 837

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolaj Zobacz posta
    Wybacz, nie mam na to czasu. Zapis jest dość jednoznaczny. Opakowanie stanowi element produktu. Opakowanie rozcięte i nierozcięte to dwa zdecydowanie różne stany. Po rozcięciu opakowania produkt nie znajduje się w takim samym stanie.
    Kołaj czy Ty piszesz o opakowaniu w którym sprzęt został wysłany? Ja sądzę, że możesz rozpakować i potem zwrócić. Inna sprawa jeśli pudełko dajmy na to obiektywu byłoby jakoś plombowane. W innym wypadku sprzedawca nie udowodni Tobie że używałeś ten obiektyw.

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar Kolaj
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    3 293

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aptur Zobacz posta
    Kołaj czy Ty piszesz o opakowaniu w którym sprzęt został wysłany? Ja sądzę, że możesz rozpakować i potem zwrócić. Inna sprawa jeśli pudełko dajmy na to obiektywu byłoby jakoś plombowane. W innym wypadku sprzedawca nie udowodni Tobie że używałeś ten obiektyw.
    Chodzi mi o karton, styropiany, folie itp. Nie chodzi mi o kopertę czy pudło, w którym to wszystko było wysłane. Generalnie stan przedmiotu powinien być taki, żeby nadawał się on do dalszej sprzedaży jako nowy, nieużywany, niepowystawowy itp.
    BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie

  4. #4
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolaj Zobacz posta
    EWybacz, nie mam na to czasu. Zapis jest dość jednoznaczny. Opakowanie stanowi element produktu. Opakowanie rozcięte i nierozcięte to dwa zdecydowanie różne stany. Po rozcięciu opakowania produkt nie znajduje się w takim samym stanie.
    Jeżeli produkt jest zapakowany w ten sposób, że jego sprawdzenie wymaga uszkodzenia opakowania (np. zgrzewany worek foliowy), to można to zrobić bez konsekwencji. Vitez ma rację.
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nowart Zobacz posta
    Nie Kuba, nie jest to naginanie prawa. Jest to po prostu cwaniactwo bez znajomości elementarnych podstaw prawa handlowego.[...]
    Prawo prawem, cwaniactwo cwaniactwem a MMM zrobił tylko to do czego każdy z nas ma cwaniackie prawo - pomyślał! - Macie mu za złe, że wykazał logicznie, że zakup ze zwrotem kosztuje klienta tyle samo co wypożyczenie z zastawem? Że wybrał najlepsze dla siebie jako klienta (z zamiarem zakupu) rozwiązanie wobec niedociągnięć technologii, kontroli jakości i systemu testowania oferowanych przez drugą stronę? A i tak pewnie najpierw zęby na tym zjadł zanim to tego doszedł. :neutral:

    [...]A sposobów na zabezpieczenie sprzętu/opakowania przed wielodniowym testowaniem jest wiele
    Tylko który z producentów z nich korzysta??? :rolleyes:

    Cytat Zamieszczone przez MariuszM Zobacz posta
    [...}Zresztą, nie widziałem obiektywu szczelnie zapakowanego w folie. Producent zakłada zatem, że klient będzie towar sprawdzał. Bo to nasze prawo. Stąd argument z początku dyskusji nt. oryginalnego zapakowania uważam za nietrafiony.[...]
    Otóż to!

    ps Nie bronię MMM. Nie jest moim ulubieńcem ani guru - zwykle nie jest nam po drodze i przyznaję że "ma charakterek". ;-) Ale nie wydaje mi się żeby należało zwalać na dowolnego klienta winy, które niewątpliwie stoją po stronie systemu sprzedaży.
    mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\

  6. #6
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolaj Zobacz posta
    Wybacz, nie mam na to czasu. Zapis jest dość jednoznaczny. Opakowanie stanowi element produktu. Opakowanie rozcięte i nierozcięte to dwa zdecydowanie różne stany. Po rozcięciu opakowania produkt nie znajduje się w takim samym stanie.
    Ależ ja nic nie pisałem o rozcinaniu . Rozpakowany bez uszkodzenia opakowania (o ile się da), sprawdzony czy pasuje. Jak pasuje to OK, jak nie pasuje to zwracamy. A nie przyjechała paczka, nie mamy prawa jej tknąć bo nie przyjmą zwrotu .

    Zresztą tu mam wsparcie widzę :

    Cytat Zamieszczone przez fotocoto Zobacz posta
    Pracuję w Europejskim Centrum Konsumenckim, (...)Z doświadczenia napiszę, że ustawa została stworzona po to by kupujący mógł zapoznać się z produktem, to znaczy rozpakować, sprawdzić działanie w możliwie najmniej inwazyjny sposób i ew. odesłać. Może naruszyć opakowanie, co to komu przeszkadza.
    Ostatnio edytowane przez Vitez ; 04-03-2009 o 18:23 Powód: Automerged Doublepost

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar canis_lupus
    Dołączył
    Oct 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    40
    Posty
    1 252

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    Ależ ja nic nie pisałem o rozcinaniu . Rozpakowany bez uszkodzenia opakowania (o ile się da), sprawdzony czy pasuje. Jak pasuje to OK, jak nie pasuje to zwracamy. A nie przyjechała paczka, nie mamy prawa jej tknąć bo nie przyjmą zwrotu .

    Zresztą tu mam wsparcie widzę :
    Muszę się zgodzić, miałem kilkakrotnie szkolenie obejmujące miedzy innymi te przepisy jak pracowałem w serwisie.
    1. Opakowanie nie jest produktem
    2. Towar rozpakowany również możemy zwrócić, z tego co wiem nawet z uszkodzonym opakowaniem.
    "I love You Cię" Różyczko...
    Galeria ,
    Druga galeria,

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •