I tak wlasnie wczeniej napisalem ;-)
I tak wlasnie wczeniej napisalem ;-)
To wygląda zupełnie tak jakby zrobili AF który ich przerósł. Przesadzili z precyzją? Początkowo nie byli w stanie ustawić tego AF-a w ogóle przez tę usterkę, a później po jej usunięciu nie mieli sprzętu dość dokłanego żeby móc to prawidłowo skalibrować. Tak czy tak wynika z tego, że opowiadali bajki non-stop i to nawet już po historii z niebieską kropką.
Canon pokazał się od kiepskiej strony szczególnie na początku tej epopei i IMHO sporo czasu upłynie zanim zatrze te niemiłą historię. Szczególnie że dotyczy ona najbardziej wymagających użytkowników systemu.
Tak się kończy jeśli ma się słabą konkurencję i praktycznie monopol na jakimś rynku.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Tak sobie właśnie myślę, że faktycznie ten AF ich przerósł w tym sensie, że w warunkach laboratoryjnych i na prototypach działał świetnie (stąd być może beta-testerzy istotnie nie mieli powodów do narzekań), natomiast w produkcji wymaganej dokładności podzespołów nie udało się zachować - i niektóre egzemplarze mogą działać gorzej.
Jeśli tak, to Canon rzeczywiście nie może wiedzieć, które ze sprzedanych modeli mieszczą się w granicach tolerancji, a które nie.
A ci, co mają szczęście, mają też aparat, którego podzespoły zmieściły się (przypadkiem!) w granicach tolerancji - resztę czeka wymiana połowy komory lustra - sądząc z raportów z serwisów z USA.
PS
A z tą felerną gumką to po prostu mieli pecha - nieszczęścia w końcu chodzą parami![]()
EOS - conditio sine Kwanon...
Jeśli jest to to samo narzędzie (nowe, lepsze, szkolenia dla techników, etc.), które eu-serwisy dostały około grudnia/stycznia 2007/2008, które mi kalibrowało szkła do 5D i jeśli to nowe, super narzędzie ma być sterowane tymi samymi dłońmi, tych samych technikówto życzę wszystkim powodzenia!!!
Dla formalności: stare narzędzie (czasy 20D) tak super wyregulowało mi 135L, że arturs chce się tym szkłem golić (na f/2 oczywiście), nowe narzędzie rozregulowało mi wszystkie szkła w torbie (z siedem, osiem) i dwa aparaty.
Konkluzja: D3 jest lepsze. Trafia, w przewidzianym, w specyfikacji zakresie działania pomiaru ekspozycji/autofokusa... zawsze!
Działa, nie ruszać!
the silence is deafening
Tyle że z tego dla użytkowników systemu Canona literalnie nic nie wynika. Większość wbrew forumowym bajaniom wcale się nie przeniosło do innej stajni. A w swoim systemie też mają puszki w których AF działa (stare jedynki/niektóre nowe). I to że konkurencja wprowadziła trochę zmodyfikowany AF ze starych jedynek po z górą dziesięciu latach jest raczej smutną konstatacją niż powodem do ciągłego o tym przypominania.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Nie no ale czy z drugiej strony nie przesadzacie troszeczke - to jest tylko sprzet. Ja rozumiem, ze placac za cos z gornej polki chcialoby sie miec ideal ale tak nie ma nigdzie i nigdy nie bedzie. Znajomy kupil nowe Porsche za ponad 250 000pln i... w nastepnym tygodniu mu akumulator padl i musial do pracy taxowka. Wzieli, naprawili i za tydzien to samo! Znowu taxi ale tym razem wymiana na nowy - nie bede cytowac slow, ktore wypowiadal o Porsche ;-)
Takie lajf - wazne zeby porzadnie naprawili tym co sie cos zlego dzieje i lecim do przodu - glowa do gory ;-)
Witam,
Czy udało się komuś skorzystać z tej akcji Canona w naszym pięknym kraju? Z rozmowy z serwisem na Żytniej wynika, że niezbyt wiedzą nawet o co chodzi. Gadka na zasadzie "Proszę wysłać sprzęt, sprawdzimy go, jeśli będzie coś zepsute to naprawimy"....
Witam,
Czekam na kontakt w tej sprawie od początku marca. Zarejestrowałem się na stronie .eu potem pl., odbyłem kilka rozmów z serwisem i Helpdeskiem Canona i nic. Głucha cisza. Ani jednej informacji zwrotnej. Czas chyba na skargę do Canon Austria - podobno im podlega od strony obsługi posprzedażnej Europa Wschodnia z Polską włącznie.
No to mam body z powrotem z serwisu... potrwało to trochę dłużej, bo były pewne peturbacje, o których może jeszcze napiszę osobno??: Ale na pierwszy rzut oka jest dużo lepiej, zwłaszcza w AI Servo. Wcześniej miałem taki efekt, że w serii z włączonym servo często mi ostrość "odpływała" po drugiej klatce, nawet, gdy obiekt się nie ruszał - teraz to chyba w ogóle zniknęło. No po prostu wydaje się działać tak jak powinno.
Ale tak na 100% to przetestuję w bojowych warunkach dopiero pod koniec maja
BTW, serwis zostawił małą niespodziankę
Witam ponownie,
Dla wszystkich posiadaczy 1D(s) Mark III mam dobre nowiny. Postanowiłem spróbować pchnąć sprawę od strony wsparcia technicznego Canon Polska. O dziwo miła Pani od razu wiedziała o co mi chodzi. Poleciła wypełnić ankietę na polskiej stronie, a także spisała moje wszystkie dane i obiecała, że będą się kontaktować w celu ustalenia terminu naprawy.
Dzień później zadzwonił pan z Żytniej i powiedział że mogę przynieść lub wysłać moje Body i kalibracja AF oraz wgranie firmware będzie wykonane w ciągu jednego dnia. Zapewnił również, że posiadają wszelkie instrukcje i sprzęt potrzebny do wykonania tego upgrade'u.
Zamierzam wysłać aparat w poniedziałek, mam nadzieję, że wróci faktycznie z poprawionym AF![]()