Zrobie taj jak radziliście.Dzieki wszystkim za odpowiedzi
Zrobie taj jak radziliście.Dzieki wszystkim za odpowiedzi
I pochwal się efektami![]()
Podobno jest jeszcze taka opcja. Trzeba podejść do fotografowanej osoby i zmierzyć światło tylko na twarzy, wcisnąć blokadę ekspozycji, przekadrować i powinno wyjść cacy. Tako rzecze Bryan Peterson.
A nie można tego zrobić na pomiarze punktowym? Mierzę na niebo - blokuję (pilnując czasu, żeby nie zejść poniżej 1/200, lampa zewnętrzna z HSS powala nam o tym zapomnieć) i wyzwalać z fleszem przy pomiarze punktowym ustawionym na twarz ? Oczywiście korekta błysku w razie potrzeby.
Pozdrawiam
Marek/Biperek
a nie prościej użyć trybu M?
no chyba, że tekst dotyczył kompaktów bez M...
w trybie M można to robić tak samo z zewnętrzną lampą jak i z wewnętrzną.
nie można - bo w trybie M nie ma AE (bo jest M :wink
za to w trybie M przycisk "*" dotyczy blokady ekspozycji lampy błyskowej (FEL, gdy jest włączona) i to jest właśnie cały bajer takich zdjęć.
oczywiście że punktowo, ale wyliczyłeś tu dwie blokady ekspozycji, a to se ne da pane havranek
najprościej, jak wszyscy radzą, użyć trybu M, który ustawiamy na tło (na niebo), a następnie użyć blokady FEL punktowo na twarz i oczywiście korekta lampy na 0...-1...-2 w zależności od upodobań i mamy jakiś efekt.
przykładowe zdjęcie, które właśnie wrzuciłem do wątku o dzieciach:
1/4000 (HSS) f/4.0 iso100 lampa zewnętrzna + stofen (chyba -2ev) szkło: EF 28mm f/1.8
pozdro.,
m.
__________________
Canon EOS 3P broken| 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
© mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader
Wszystko super, ale autorowi chodzi o fotografię podczas zachodu słońca dlatego:
- lepiej aby czas naświetlania był dłuższy niż 1/200s, aby uchwycić ładne światło zastane emitowane przez zachodzące słońce,
- trzeba dostosować temp barwy lampy błyskowej do barwy zachodzącego słońca (filtr),
Loty widokowe nad morzem - teraz mnie pochłaniają, 1Ds kurzy się na półce...
To nie mogę pomiaru światła powiązać z bocznym punktem ustawiania ostrości? Pytam poważnie. Dotąd byłem przekonany, że mogę i dlatego zaproponowałem tą metodę. Mierzę na niebo, blokuję, ostrzę używając punktu AF pokrywającego się z twarzą (skórą). Moim zdaniem druga blokada nie jest tu potrzebna. Jeśli jestem w błędzie to mnie oświećcie.
Zdjęcie zrobione dokładnie opisanym przeze mnie sposobem. Co prawda nie canon (wtedy jeszcze hybryda Minolta A1) i nie zachód, ale cień od gęstych drzew był potworny i pierwszy plan w porównaniu z tłem był praktycznie ciemnością.
Zmierzyłem światło na wodę w tle, przekadrowałem na postać na pierwszym planie mając na nią ustawiony punkt ostrzenia i pomiar punktowy. Wyzwoliłem migawkę z fleszem skierowanym w górę z założonym ekranem odbijającym. Wybaczcie siermiężną obróbkę (zdjęcie trochę zbyt mocno wygładzone), ale to był początek mojej drogi z PS.
Pozdrawiam
Marek/Biperek
Bardzo dobrze wykombinowane z tym doświetleniem.
Co do obróbki, to bardziej przeszkadza mi kolor skóry - jeśli pozwolisz, to zamiast opisu pokażę korektę na fragmencie:
Kolor skóry to szczegół z punktu widzenie głównego problemu. Oczywiście ważny, ale dyskusyjny. Problemem może tu być skalibrowanie monitora, a raczej brak tej kalibracji. Mój monitor nie jest skalibrowany i się nie upieram, pewnie masz rację. Na odbitce jest OK, ale to może być (i pewnie jest) zasługa laboludka.
Nadal nie ma odpowiedzi na zadane przeze mnie pytanie: czy punkt pomiaru światła jest powiązany z punktem pomiaru ostrości w naszych canonach ?
Niech wypowie się ktoś, kto jest pewien odpowiedzi.
Pozdrawiam
Marek/Biperek