Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
coz, zalozylem, że skoro tak bardzo ufasz testom winiety to i zaufasz testom na tej samej stronie ostrosci, widac ze srodkowy crop jest tylko minimalnie jasniejszy na 50L, z crop z rogu jest sporo jasniejszy, przyjmujac ze zdjecia z 50L jest minimalnie jasniejsze niz z Sigmy to i tak winieta na Canonie bedzie miejsza...
No dobra, ale to wszystko to jakieś gdybania wzięte z sufitu. Gość na stronie zrobił specjalny test winietowania i zmierzył to dokładnie, więc po co szukać dziury w całym.

Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
otoz sprawidzilem, zeby balans bieli nie sfalszowal wynikow ustawilem go w kelvinach, zdjecia JPG prosto z aparatu, tylko nieco zmniejszone i wyostrzone
nie chce udowandniac ze testy klamia, tylko raczej pokazac ze owe testy nie maja nic wspolnego z rzeczywistoscia
No to nie pokazałeś. Zmieniając kadr zmieniasz również ilośc światła wpadającego w obiektyw. Zrób taki test jak pisałem wcześniej.

Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
nie przesadzasz troche? winieta to jednak najlatwiej usuwalna wada obiektywu, przez wiekszosc programow do wywolywania RAW robiona automatycznie do konkretnych szkiel i przyslon
Te same wady optyki, które powodują winietę zwiększają również GO a tego żaden program do wywoływania nigdy nie naprawi. Poza tym to "naprawianie" to po prostu wyciąganie niedoświetlenia, które powoduje winieta a to się wiąże ze spadkiem dynamiki, kolorów i większymi szumami. Na tej samej zasadzie to można powiedzieć że banalnie prosto jest naprawić zdjęcie niedoświetlone o 2EV, przecież wystarczy sobie wywołać forsownie RAWa na +2...

To co produkuje 50L jest dla mnie jeszcze "do przełknięcia" tyle że wolałem kupić 3 razy tańszy i lepszy optycznie obiektyw od Sigmy. 4EV niedoświetlenia w 24L to już mocna przesada.