Strona 8 z 17 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 169

Wątek: Lekcja optyki - f/stop, winietowanie, GO, CoC

  1. #71
    Pełne uzależnienie Awatar Slider
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    1 052

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    czasami wrecz niektore rogi mialy mniejsza GO niz srodek
    Pytanie, czy to napewno było GO, czy może ostrość?
    Canon PowerShot S3 IS, Canon Lens 36-432mm f/2.7-f/3.5 IS USM, dekieLek na obiektyw, pasek, Lampa wbudowana SpeedLite, VeLbon CX200, Literatura, Karty pamięci SanDisk uLtra III 2.0 GB, Adapter, CoreL Paint Shop Pro Photo X2, Lenspen mini Pro.

  2. #72
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Zgadzam się. Z tego powodu 24L sobie odpuściłem a zamiast 50L mam lepszą Sigmę 50/1.4.

    no mnie jednak korci tak szeroki kat 24mm z tak mala GO

    jesli chodzi o 50mm to pytanie brzmi jak testy winiety maja sie do rzeczywistosci? chocby to porownanie sampli: http://www.the-digital-picture.com/R...=0&FLI=0&API=1

    oba obiektywy na 1.6 i co? po jasnosci cropow jasno wynika ze Canon ma mniejsza winiete...

    zreszta mozna sobie zrobic inny test w bardziej realnych warunkach, ten sam kadr sfotografowac z poprawnym pomiarem ekspozycji, nastepnie drugie zdjecie zrobic na +2EV i skadrowac tak aby w samym rogu byl obiekt ktory byl na pierwszym zdjeciu w srodku, co sie okaze? ze mimo ze w testach winieta wynosi 3EV to przy juz 2EV obiekt w roku jest jasniejszy niz jak byl w srodku

    testy sobie można wsadzić głęboko, liczą się zdjęcia, moj 50L jak go testuje zachowuje sie jak mydelniczka, ktora ma raz BF, czasami FF, a czasami trafia dobrze, jednak nie przeszkadza mi to nia robic zdjecia, nawet sportowe na servo na 1.2

    z ciekawosci zapytam czego uzywasz jako szerokich katow?


    Cytat Zamieszczone przez Slider Zobacz posta
    Pytanie, czy to napewno było GO, czy może ostrość?
    warunki chałupnicze, wszystko jest mozliwe, ale to tylko test, olać
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  3. #73
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    jesli chodzi o 50mm to pytanie brzmi jak testy winiety maja sie do rzeczywistosci? chocby to porownanie sampli: http://www.the-digital-picture.com/R...=0&FLI=0&API=1

    oba obiektywy na 1.6 i co? po jasnosci cropow jasno wynika ze Canon ma mniejsza winiete...
    Po jasności cropów zrobionych w różnym czasie to nie można wyciągnąć jakichkolwiek wniosków. Skąd wiesz że aparat był ustawiony tak samo? Skąd wiesz że moc światła w którym zrobiono zdjęcie w obu przypadkach była taka sama? Skąd wiesz czy nie zostały zrobione np. w trybie automatycznego pomiaru światła i aparat sobie wg własnego uznania ustawił ekspozycję z uwzględnieniem różnej winiety w obu przypadkach i stąd prześwietlił z 50L?

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    zreszta mozna sobie zrobic inny test w bardziej realnych warunkach, ten sam kadr sfotografowac z poprawnym pomiarem ekspozycji, nastepnie drugie zdjecie zrobic na +2EV i skadrowac tak aby w samym rogu byl obiekt ktory byl na pierwszym zdjeciu w srodku, co sie okaze? ze mimo ze w testach winieta wynosi 3EV to przy juz 2EV obiekt w roku jest jasniejszy niz jak byl w srodku
    No ale jesteś pewien że "okaże się" czy sprawdziłeś to?
    Sfotografuj sobie dwa razy białą ścianę, za drugim razem prześwietlając o 3EV i porównaj narożnik tego prześwietlonego z centrum normalnie naświetlonego zdjęcia. Jeśli wyjdzie że narożnik jaśniejszy to znaczy że test na the-digital-picture kłamie.

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    z ciekawosci zapytam czego uzywasz jako szerokich katow?
    W tej chwili 16-35 II. Małej GO nie da się uzyskać ale na szczęście szeroki kąt typu 24mm daje spore możliwości kompozycji kadru ze względu na specyficzną perspektywę np. przez przerysowanie pierwszego planu czy zbiegające się linie i w wielu sytuacjach można się obyć bez pomocy małej GO. Zresztą cały czas się uczę fotografować ludzi zakresem 24-35 i dopiero za jakiś czas będę dokładnie wiedział która ogniskowa mi najbardziej pasuje i pomyślę wtedy czy jasna stałka będzie lepsza. Na razie jak patrzę na "nagrobkowe" zdjęcia z 24L to nie mam zupełnie ochoty wydawać prawie 5000zł.

  4. #74
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    56

    Domyślnie

    Mam takie dwa pytanka do bardziej oblatanych kolegów:
    1.Skąd bierze się spadek jasności obiektywów macro wraz ze wzrostem skali odwzorowania, z instrukcji Sigmy 180/3,5 wynika że wynosi on 1,4 EV przy 1:1
    2.Z tej samej instrukcji wynika że przysłona przy 1:1 wynosi nie 3,5 a 5,8, co się dzieje z GO ? Liczymy ją dla nominalnej ( 3,5) czy rzeczywistej ( 5,8 ) wartości przysłony ?

  5. #75
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Po jasności cropów zrobionych w różnym czasie to nie można wyciągnąć jakichkolwiek wniosków. Skąd wiesz że aparat był ustawiony tak samo? Skąd wiesz że moc światła w którym zrobiono zdjęcie w obu przypadkach była taka sama? Skąd wiesz czy nie zostały zrobione np. w trybie automatycznego pomiaru światła i aparat sobie wg własnego uznania ustawił ekspozycję z uwzględnieniem różnej winiety w obu przypadkach i stąd prześwietlił z 50L?
    coz, zalozylem, że skoro tak bardzo ufasz testom winiety to i zaufasz testom na tej samej stronie ostrosci, widac ze srodkowy crop jest tylko minimalnie jasniejszy na 50L, z crop z rogu jest sporo jasniejszy, przyjmujac ze zdjecia z 50L jest minimalnie jasniejsze niz z Sigmy to i tak winieta na Canonie bedzie miejsza...

    moc swiatla nie ma tu przeciez zadnego znaczenia, wazne aby swiatlo bylo rownomierne


    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    No ale jesteś pewien że "okaże się" czy sprawdziłeś to?
    Sfotografuj sobie dwa razy białą ścianę, za drugim razem prześwietlając o 3EV i porównaj narożnik tego prześwietlonego z centrum normalnie naświetlonego zdjęcia. Jeśli wyjdzie że narożnik jaśniejszy to znaczy że test na the-digital-picture kłamie.
    otoz sprawidzilem, zeby balans bieli nie sfalszowal wynikow ustawilem go w kelvinach, zdjecia JPG prosto z aparatu, tylko nieco zmniejszone i wyostrzone

    zdjecie 1 (1/320 F/1.2)


    crop


    zdjęcie 2 (1/80 F/1.2)


    crop



    nie chce udowandniac ze testy klamia, tylko raczej pokazac ze owe testy nie maja nic wspolnego z rzeczywistoscia

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    W tej chwili 16-35 II. Małej GO nie da się uzyskać ale na szczęście szeroki kąt typu 24mm daje spore możliwości kompozycji kadru ze względu na specyficzną perspektywę np. przez przerysowanie pierwszego planu czy zbiegające się linie i w wielu sytuacjach można się obyć bez pomocy małej GO. Zresztą cały czas się uczę fotografować ludzi zakresem 24-35 i dopiero za jakiś czas będę dokładnie wiedział która ogniskowa mi najbardziej pasuje i pomyślę wtedy czy jasna stałka będzie lepsza. Na razie jak patrzę na "nagrobkowe" zdjęcia z 24L to nie mam zupełnie ochoty wydawać prawie 5000zł.
    tez uzywam 16-35 II

    nie przesadzasz troche? winieta to jednak najlatwiej usuwalna wada obiektywu, przez wiekszosc programow do wywolywania RAW robiona automatycznie do konkretnych szkiel i przyslon
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  6. #76
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    coz, zalozylem, że skoro tak bardzo ufasz testom winiety to i zaufasz testom na tej samej stronie ostrosci, widac ze srodkowy crop jest tylko minimalnie jasniejszy na 50L, z crop z rogu jest sporo jasniejszy, przyjmujac ze zdjecia z 50L jest minimalnie jasniejsze niz z Sigmy to i tak winieta na Canonie bedzie miejsza...
    No dobra, ale to wszystko to jakieś gdybania wzięte z sufitu. Gość na stronie zrobił specjalny test winietowania i zmierzył to dokładnie, więc po co szukać dziury w całym.

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    otoz sprawidzilem, zeby balans bieli nie sfalszowal wynikow ustawilem go w kelvinach, zdjecia JPG prosto z aparatu, tylko nieco zmniejszone i wyostrzone
    nie chce udowandniac ze testy klamia, tylko raczej pokazac ze owe testy nie maja nic wspolnego z rzeczywistoscia
    No to nie pokazałeś. Zmieniając kadr zmieniasz również ilośc światła wpadającego w obiektyw. Zrób taki test jak pisałem wcześniej.

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    nie przesadzasz troche? winieta to jednak najlatwiej usuwalna wada obiektywu, przez wiekszosc programow do wywolywania RAW robiona automatycznie do konkretnych szkiel i przyslon
    Te same wady optyki, które powodują winietę zwiększają również GO a tego żaden program do wywoływania nigdy nie naprawi. Poza tym to "naprawianie" to po prostu wyciąganie niedoświetlenia, które powoduje winieta a to się wiąże ze spadkiem dynamiki, kolorów i większymi szumami. Na tej samej zasadzie to można powiedzieć że banalnie prosto jest naprawić zdjęcie niedoświetlone o 2EV, przecież wystarczy sobie wywołać forsownie RAWa na +2...

    To co produkuje 50L jest dla mnie jeszcze "do przełknięcia" tyle że wolałem kupić 3 razy tańszy i lepszy optycznie obiektyw od Sigmy. 4EV niedoświetlenia w 24L to już mocna przesada.

  7. #77
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    To co produkuje 50L jest dla mnie jeszcze "do przełknięcia" tyle że wolałem kupić 3 razy tańszy i lepszy optycznie obiektyw od Sigmy. 4EV niedoświetlenia w 24L to już mocna przesada.

    coz, fakt ze wspolczynnik mozliwosci/cena to na pewno nie jest atut 50L

    24L fakt, winieta spora ale na 2.0 juz masz taka jak na 16-35@24mm 2.8 a na 1.8 tez nie jest zle

    oczywiscie mozna sobie zadac pytanie czy warto dawac za to 5000 zł? coz... to juz kwestia indywidualna, Ty uzywasz 16-35, na ktory sporo ludzi jedzie i uwaza go za shita, ktory kosztuje podobnie do 24L jak by nie patrzec...

    Twoje agrumenty za wyzszoscia 16-35 nad 24L do mnie nie przemawiaja, mnie przy 16-35 trzyma tylko i wylacznie 16mm, ktore mi sie przydaje na weselach i czasami w reportazu,
    Ostatnio edytowane przez sebcio80 ; 28-02-2009 o 23:46
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  8. #78
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    24L fakt, winieta spora ale na 2.0 juz masz taka jak na 16-35@24mm 2.8 a na 1.8 tez nie jest zle
    Wg testów to nie jest tak jak mówisz
    http://www.the-digital-picture.com/R...mp=0&APIComp=1
    Oba szkła mają przy 2.8 zbliżone winiety. 16-35 przy ogniskowej 24mm "korzysta" z tego że zbiera światło przez otwór dla 35/2.8 i dlatego przy 24mm winietuje niewiele.

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    oczywiscie mozna sobie zadac pytanie czy warto dawac za to 5000 zł? coz... to juz kwestia indywidualna, Ty uzywasz 16-35, na ktory sporo ludzi jedzie i uwaza go za shita, ktory kosztuje podobnie do 24L jak by nie patrzec...

    Twoje agrumenty za wyzszoscia 16-35 nad 24L do mnie nie przemawiaja, mnie przy 16-35 trzyma tylko i wylacznie 16mm, ktore mi sie przydaje na weselach i czasami w reportazu,
    Ale jakie są moje argumenty za 16-35 II? Przecież nic o nim nie pisałem :-). Nie wybrałem 16-35 II dlatego że jest lepszy optycznie od 24L, tylko dlatego że póki co dla mnie jest przydatniejszy, pozwoli nauczyć się korzystania z szerokiego kąta (24-35) i daje od biedy w miarę sensowne światło przy fotografowaniu ludzi. A że obrazki z 24L mi się nie podobają to inna bajka.

  9. #79
    Pełne uzależnienie Awatar oskarkowy
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    2 513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Ale jakie są moje argumenty za 16-35 II? Przecież nic o nim nie pisałem :-). Nie wybrałem 16-35 II dlatego że jest lepszy optycznie od 24L, tylko dlatego że póki co dla mnie jest przydatniejszy, pozwoli nauczyć się korzystania z szerokiego kąta (24-35) i daje od biedy w miarę sensowne światło przy fotografowaniu ludzi.
    Mnie 16-35II podobał się do momentu, gdy porównałem go sobie z żółtym 14-24. Wtedy dowiedziałem się, że jednak można zrobić jescze szersze i lepiej skorygowane szkło, które nie wiedzieć czemu nie wali takich chamskich przerysowań. Ale jak to już wyżej pisali, apetyt rośnie w miarę jedzenia.
    Jarek

  10. #80
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez oskarkowy Zobacz posta
    Mnie 16-35II podobał się do momentu, gdy porównałem go sobie z żółtym 14-24. Wtedy dowiedziałem się, że jednak można zrobić jescze szersze i lepiej skorygowane szkło, które nie wiedzieć czemu nie wali takich chamskich przerysowań.
    W zakresie 16-24 uważam że szkło Canona jest fantastycznie skorygowane, kontrastowe i ostre :-). A jeśli chodzi o przerysowania to są one specyfiką szerokiego kąta widzenia i jest to związane z przyjętym sposobem odwzorowania linii prostych a nie konkretnym obiektywem. Chyba że chodzi ci o coś innego?

Strona 8 z 17 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •