Strona 10 z 17 PierwszyPierwszy ... 89101112 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 169

Wątek: Lekcja optyki - f/stop, winietowanie, GO, CoC

  1. #91
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    16-35 II nie wali żadnej beczki przy 16mm. O jakiejś tam beczce to można mówić ale w 17-40. A co do rozciągania to pokaż jakieś sample porównujące te dwa obiektywy na których to widać. Według mojej wiedzy zrobienie mniejszego rozciągania absolutnie nie jest możliwe przy takim typie odwzorowania bo inaczej równoległe linie nie będą się zbiegać w jednym punkcie.
    16-35 i 17-40 maja porawie identyczna beczke na 16mm (2,37%) i 17mm (2,47%)

    Nikkor 14-24 ma mniejsza (1,4%)

    przykladowo Sigma pod pełną klatke 12-24 ma tylko 0,6%

    (wszytko na matrycach APS-C, więc na pełnej klatce jest to efekt o wiele bardziej widoczny)

    Cytat Zamieszczone przez oskarkowy Zobacz posta
    Pisząc wprost i najbardziej obrazowo jak potrafię, to 14-24 mniej rozciąga na boki i nie wali takiej beczki na szerszym końcu.

    wszystkie te obiektywy rozciągają obraz w rogach, po prostu w przypadku Nikkora wyglada to lepiej bo ostrosc w naroznikach jest świetna


    pozatym tu nie ma nawet co porownywac tych dwoch obiektywow, 16-35 przy N 14-24 to śmieć i trzeba to sobie szczerze powiedzieć i zazdrościć "żółtym"


    porownanie N 14-24 vs Canon 16-35 II : http://www.16-9.net/lens_tests/nikon...424_17mm1.html
    Ostatnio edytowane przez sebcio80 ; 03-03-2009 o 00:34
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  2. #92
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    16-35 i 17-40 maja porawie identyczna beczke na 16mm (2,37%) i 17mm (2,47%)
    Na zdjęciach różnica między 16-35 a 17-40 jest wyczuwalna.
    http://www.the-digital-picture.com/R...&Go.y=14&Go=Go

    Ale tak poza tym to o czym rozmawiamy? Ktoś chce udowodnić że N14-24 to fajne szkło? Pewnie tak jest, tylko co mnie to obchodzi skoro nie ma wersji z bagnetem EF :-)

  3. #93
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    tak czy inaczej oba Canony robia tandetna beczke, co przy tej klasie sprzetu i kasy (16-35 II) nie powinno miec miejsca

    a jesli chodzi o N 14-24 to co za problem? kupujesz przejscowke na EF -> F i cykasz fotki ;-) no chyba ze AF jest tak wazny
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  4. #94
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    tak czy inaczej oba Canony robia tandetna beczke, co przy tej klasie sprzetu i kasy (16-35 II) nie powinno miec miejsca

    a jesli chodzi o N 14-24 to co za problem? kupujesz przejscowke na EF -> F i cykasz fotki ;-) no chyba ze AF jest tak wazny
    Dla mnie ważny, poza tym ten zoom jako jedyne szkło, które mam daje mi 35mm/2.8.
    A co do beczki to 16-35 ma dwa razy większy zakres ogniskowych niż 14-24 więc nic dziwnego że dystorsja jest większa. Pewnie z tego samego powodu to szkło nie dochodzi do 40mm jak 17-40 bo to by wymusiło jeszcze gorszą korekcję na którymś z końców zakresu.

  5. #95
    Uzależniony Awatar ARN
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    wieś pod Warszawą
    Posty
    757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Na zdjęciach różnica między 16-35 a 17-40 jest wyczuwalna.
    http://www.the-digital-picture.com/R...&Go.y=14&Go=Go
    ......

    Ale zwróćmy uwagę, tak jest tylko na pełnej, dużej dziurze.
    Przy lanszaftach i architekturze, które głównie robię, gdzie przysłona oscyluje od 5.6/6.3 w górę, ta różnica się niweluje, a wręcz pokazuje przewagę 17-40. Dlatego sprzedałem swoje 16-35 II i wróciłem do lżejszej i tańszej 17-40.
    Choć i tak mnie cały czas kusi 24mm z shiftem...

  6. #96
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ARN Zobacz posta
    Ale zwróćmy uwagę, tak jest tylko na pełnej, dużej dziurze.
    Dystorsja beczkowa nie zmienia się wraz z przysłoną

  7. #97
    Uzależniony Awatar ARN
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    wieś pod Warszawą
    Posty
    757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Dystorsja beczkowa nie zmienia się wraz z przysłoną
    Miałem na myśli obraz/ostrość.
    Przy 16 vs 17mm beczka jest porównywalna. Może w testach jest różnica rzędu 2 dziesiętnych części procenta, ale w warunkach bojowych jest IMO tak samo.
    Na beczkę najlepszy jest crop :-D

  8. #98
    Pełne uzależnienie Awatar Slider
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    1 052

    Domyślnie Tilt-Shift

    Witam Panowie(i Panie):-)
    Chodzi mi pewna rzecz po głowie a mianowicie konstrukcja tytułowych szkieł TS. Chodzi mi zarówno o budowę jak i sposób działania.. Widziałem co prawda kilka sampli i wiem na czym to polega, ale nie wiem dlaczego tak się dzieje, a o to mi w zasadzie chodzi.. W jaki sposób jest korygowana perspektywa? w jaki sposób przesuwa/pochyla sie oś optyczną i jakie ma to konsekwencje dla obrazu..? (domyslam się, że chodzi o zmianę płaszczyzny ostrości iw konsekwencji tą sztucznie wygladającą GO, ale chciałbym szerzej:-))

    IMHO bardzo pomocne w tym wypadku byłyby podobne wykresy jakie zamiescił tu bagnet007.
    I tylko żeby nie przyszło wam do glowy, że ja chce jakiegoś TS'a sobie kupić

    Druga sprawa jest już banalna i wystrczyłaby chyba odpowiedź w jednym poście, ale zastanawiam się jak to jest z tymi przysłonami. pomiedzy f/1.0 a f/2.0, f/4 a f/8 czy obojetnie jaką wartośc f/1500 a f/3000 zawsze jest różnica 2EV. Moje pytanie dotyczy tego, czemu wartość większa/mniejsza o 1EV od mniejszej/wiekszej podanej nie leży dokładnie po środku (dla podanych przykładów f/1.5, f/6, f/2250) tylko dzieli skalę w stosunku 40% do 60%?:rolleyes: rozumiecie o co mi chodzi?

    Pozdrawiam
    Canon PowerShot S3 IS, Canon Lens 36-432mm f/2.7-f/3.5 IS USM, dekieLek na obiektyw, pasek, Lampa wbudowana SpeedLite, VeLbon CX200, Literatura, Karty pamięci SanDisk uLtra III 2.0 GB, Adapter, CoreL Paint Shop Pro Photo X2, Lenspen mini Pro.

  9. #99
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Slider Zobacz posta
    Druga sprawa jest już banalna i wystrczyłaby chyba odpowiedź w jednym poście, ale zastanawiam się jak to jest z tymi przysłonami. pomiedzy f/1.0 a f/2.0, f/4 a f/8 czy obojetnie jaką wartośc f/1500 a f/3000 zawsze jest różnica 2EV. Moje pytanie dotyczy tego, czemu wartość większa/mniejsza o 1EV od mniejszej/wiekszej podanej nie leży dokładnie po środku (dla podanych przykładów f/1.5, f/6, f/2250) tylko dzieli skalę w stosunku 40% do 60%?:rolleyes: rozumiecie o co mi chodzi?
    Żeby wpuścić do obiektywu dwa razu mniej światła (-1EV) to pole powierzchni średnicy przysłony przez którą wpada światło musi się zmniejszyć dwukrotnie. Ze wzoru na pole powierzchni koła Pi*r^2 wychodzi że aby otrzymać dwa razy większą wartość tego wyrażenia trzeba zwiększać r o iloczyn wartości pierwiastka kwadratowego czyli 1,41.....

    Przy okazji możesz załapać o co chodzi z tym f. Dzięki temu łatwo porównać światłosiłę obiektywów o różnych ogniskowych mimo różnych pół powierzchni przez które wpada światło.

  10. #100
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2007
    Posty
    3 053

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Slider Zobacz posta
    Witam Panowie(i Panie):-)
    Chodzi mi pewna rzecz po głowie a mianowicie konstrukcja tytułowych szkieł TS. Chodzi mi zarówno o budowę jak i sposób działania.. Widziałem co prawda kilka sampli i wiem na czym to polega, ale nie wiem dlaczego tak się dzieje, a o to mi w zasadzie chodzi.. W jaki sposób jest korygowana perspektywa? w jaki sposób przesuwa/pochyla sie oś optyczną i jakie ma to konsekwencje dla obrazu..? (domyslam się, że chodzi o zmianę płaszczyzny ostrości iw konsekwencji tą sztucznie wygladającą GO, ale chciałbym szerzej:-))
    http://www.cambridgeincolour.com/tut...ft-lenses1.htm
    http://www.cambridgeincolour.com/tut...ft-lenses2.htm
    EOS - conditio sine Kwanon...

Strona 10 z 17 PierwszyPierwszy ... 89101112 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •