Strona 7 z 7 PierwszyPierwszy ... 567
Pokaż wyniki od 61 do 63 z 63

Wątek: Ocieplanie fotek przez 350D

  1. #61
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Wiek
    65
    Posty
    485

    Domyślnie

    Ukasz-przysłowie o tym ,że nie sprzęt robi zdjęcia tylko fotograf nigdy nie było prawdziwe,w dobie techniki cyfrowej tym bardziej.Nie chodzi mi o kompozycję,pomysł,aranżację,światlo naturalne-tu rzeczywiści fotograf ma wszystko w garści.Chodzi mi o aspekt technicznej poprawnosci.Architektury nie foci się lustrzaneczkami tylko kamerami wielkoformatowymi i tylko takie zdjęcia są przyjmowane w wielkich wydawnictwach.Liczne zdjęcia wymagają dodatkowego osprzętu i gadżetów pomocnych w realizacji pomysłu.To setki przedmiotów,zazwyczaj drogich,trudno dostępnych tak od ręki i zaprojektowanych do specjalnych zadań.Bynajmniej nie piszę o obiektywach i korpusach.Kiedy potrzebny jest stół bezcieniowy to jest potrzebny i tyle.A jak namiocik to namiocik.Nie powiesisz firanki (od mamy) udajacej tło,ani starego wyprasowanego w kant obrusa.Tło musi byc takie a nie inne i talent fotografa niczego nie zmieni.No czasem jakiś szalony pomysł coś ułatwi ale to wyjątek, a nie reguła.
    My focimy w większości wykorzystując swiatło zastane i czasami posiłkujemy się błyskiem,czy halogenami.Także i tu ważny jest sprawny sprzęt dający pożądane efekty.Nie piszemy przeciez o metalowych puszkach z przed lat, do których przypinało się lepsze czy gorsze szkło-jak przysłona się otwierała jak należy a aparat trzymal czasy było ok.Charakter zdjęcia zależał raczej od użytego filmu,filtrów i innych sztuczek.Dziś mamy matrycę(ze zmienna czulością) ale pomiedzy nią a szkłem są filtry AA,oprogramowanie,z odszumianiem.Wyostrzanie,ustawianie kontrastu,saturacji,i cały procesor odpowiedzialny za prace aparatu.Mamy WB dostosowany lepiej czy gorzej do całosci.Mamy systemy blysku.Formaty zapisu i stopnie kompresji.Od aparatu zależy naprawdę wiele i fotograf ma pewne możliwosci ksztaltowania obrazu ale czasami napotyka mur-koniec możliwości-czyli spaprany projekt.O co jest niezwykle łatwo,biorąc pod uwagę fakt,że producentom od lat nie udaje się skonstruować dobrej matrycy pomiarowej dla cyfry.
    Zapewne świadomy fotograf ominie z łatwoscią wiele problemów,lecz nie wszystkie.
    Dlaczego mialby zresztą omijać proste problemy?To projektant i producent maja mu zapewnic komfort pracy a nie wskazywać na PS jako jedyną możliwość poprawy fotek.Gdzieś taki schemacik widzieliśmy.
    Wiele razy udowadniano,że prostymi środkami można uzyskać fajny efekt,w Szwecji malutkie dzieci focily prostymi kompaktami analogowymi a znawcy mysleli,że to dziela sztuki.fociły nawet małpy i nieźle im to szło.Jednak nie była to zaplanowana praca z pożądanymi takimi a nie innymi efektami.
    Wracajac do lamp błyskowych-po tym przydługim wstępie.Systemy błysku sa lepsze i gorsze,kompletne i dziurawe.Co ciekawe,zawsze prosty system błysku Pentaxa był niezwykle kompetentny,dzwne bo taki to prosty system a taki fajny,czego i Canonowi z całego serca życzę.
    Cześć.ch.

    Ps.nie posiadam żadnego aparatu marki Pentax.

  2. #62
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2005
    Miasto
    3miasto
    Posty
    568

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chomsky
    Lampa to zlo konieczne..
    Cześć.Ch.
    UAU!!! TAK TAK TAK!!!
    Czasem aż szkoda mi gdy widzę ludzi "doświetlających" lampą zachód słońca czy podobne zjawiska.Lampa jest WYGODNA dla producenta aparatu: daje poprawne foty!Bez mordowania sie z szumami, bez jasnej optyki.Dla mnie jest koszmarem choć - od momentu posiadania perwszego cyfrowego aparatu tak dużo sie nauczyłem o pracy z lampa jak przez całe życie!Ale - zawsze lampa wprowadza sztuczność na zdjęciach!Według mnie tworzy własny świat i wizje - w ograniczony sposób kontrolowane przez fotografującego - świat szybkich ujęć!Tak naprawdę - wg mnie - lampa pomaga zarejestrować rzeczywistość ale niszczy klimaty!Dlatego jestem PRZECIW.

  3. #63
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Wiek
    65
    Posty
    485

    Domyślnie

    Hekselman-jesli mamy swiatło jako kontre lub motyw w bardzo ciemnym swietle na tle czegoś jasniejszego to warto delikatnie dopalic i efekt jest naprawde fajny.
    Cześc.Ch.

Strona 7 z 7 PierwszyPierwszy ... 567

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •