Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 63

Wątek: Ocieplanie fotek przez 350D

Mieszany widok

  1. #1
    sv
    Guest

    Domyślnie

    chomsky: wracajac do problemu "pomaranczowej skorki" - ten problem wystepuje praktycznie wylacznie w sytuacji focenia z preselekcja przyslony i wlasciwie tylko przy mieszanym swietle zarowo/blyskowym. fotki z nikona z sb 800 w takich warunkach wygladaja dokladnie tak samo. ustalenie idealnego balansu bieli w sytuacji gdy objekt jednoczesnie oswietlony jest swiatlem zarowym i swiatlem blyskowym jest chyba praktycznie niemozliwe i zawsze bedzie wystepowal zafarb w jedna lub druga strone (chyba, ze jedno ze zrodel swiatla dominuje, wtedy balans zblizony do tego zrodla swiatla da prawidlowy rezultat).

    Chwalony przez Ciebie system nikona tez ma swoje wady; na przyklad nie jest mozliwe ustawienie prawidlowego balansu bieli na szara karte kodaka w studio; fotki zawsze maja czerwony zafarb (dotyczy d2x, nie wiem jak jest w przypadku d70)

  2. #2
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Wiek
    65
    Posty
    485

    Domyślnie

    Sven-problem pomieszanej temperatury barwowej światla z wielu róznych źródeł jest praktycznie w wielu przypadkach nie do rozwiazania-jeden policzek ciepły,drugi w fioletach.Jednak chodzi mi o pracę w trybie M (nigdy nie używam preselekcji w pomieszczeniach) w pomieszczeniu,gdzie jest światło żarowe o temp ok 3000-3200 st.Kelvina.Fotki wychodzą za ciepłe o barwie ciepło żółtej-ostrość takich fotek jest mniejsza(czasem to wrażenie) od tych bez błysku-te nie należa do najostrzejszych.Jeszcze gorzej jest w mieszanym swietle o czym piszesz.Dopalanie błyskiem w dzień ,w słońcu lub w głębszym cieniu także stwarza problemy.Także z ekspozycją.Canon chętnie przepala nawet gdy motyw jest przeciętnie jasny(średni walor).Czasem niedoświetla.Dosyć radośna to kombinacja.Nieco pomaga w pewnych sytuacjach fel-przekadrowanie.Ale czasami przekadrowywanie jest niekonieczne.
    Wszystko w porządku-cyfra pracuje jak slajd i widać jak na dłoni różnice 1/2 EV-tylko jak sobie wyobrażasz korekcję błysku w 350d+420ex?Kiedy każdy kadr wymaga poprawek.
    Porównywałem d70 i z lampa pracuje znacznie lepiej.Barwy twarzy poprawne(leciutka tendecja do dominanty purpurowej-miłe różowate w odbiorze) i bardzo stabilna praca w fill in.
    Fakt bez lampy, w świetle zastanym 350d daje żywsze,normalniejsze kolory,jaśniejsze poprawniej naświetlone kadry niż D70.Ale to już poza tematem.Podobnie jak kwestia ostrości,kontrastow i dynamiki obrazu.Pewnie jednak łaczy się to pośrednio z omawianą kwestią błysku.
    Właściwie to najczęsciej pracuję z błyskiem i dlatego tak męczę ten problem.Kilku rozmówców z tego powodu przesiadlo się na Nikona-zdjecia w atelier.Może to wynikać po części z niechęci do poświecania czasu na dłuższą obrobkę wielu zdjęć codziennie.
    Trochę dręczy mnie ten problem.Taka byle jaka Fuji S7000,z lampa daje naprawde poprawne kolorystycznie fotki,bez wiekszej kombinacji z WB.Także a przede wszystkim z zewnętrzna prostą tyrystorówką oraz z lampa Canona w trybie dzielenia błysku w manualu lampy-błysk lamp Canona daje ładne biale swiatło.Także Olek E1,aktualnie go męczę, sprawuje się fajnie-choć system błysku nie wydaje sie tak być stabilny jak w Nikonie.
    Dręczy mnie to bo jestem fanem Canona od wielu wielu lat i użytkownikiem tego systemu.
    Cześć.Ch.

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar borkomar
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Płock
    Wiek
    45
    Posty
    1 083

    Domyślnie

    Witam.Jesli chodzi o Fuji to powiem tez cos od siebie.
    Cykalem troche S602Zoom .Aparacik mial troche wad ale jesli chodzi o oswietlanie jakosc kolorystyczna, wb byl naprawde super (mial problemy w ciemnych (bardzo ciemych miejscach AF sie gubil i bledy wyskakiwaly ale jak zlapal to rysowal jak szalony

  4. #4
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Wiek
    65
    Posty
    485

    Domyślnie

    Borkomar-masz rację i jest to kolejny problem,jakości fotek w hybrydach,ale to w innym temacie.
    cześc.Ch.

  5. #5
    sv
    Guest

    Domyślnie

    Chomski: to co pisałem o trybie AV dotyczy oczywiście również manuala (canonem tez uzywam manuala w pomieszczeniu; w nikonie preselekcji przyslony, bo tu moge ograniczyc dowolnie dlugie czasy).

    przed godzina obrabialem zdjecia slubne, ktore robilem przed tygodniem (d2x). zwrocilem uwage na dwie klatki, ktore wg exifa powstaly w odstepie 1 sekundy. kadr praktycznie identyczny a aparat na obu klatkach ustawil zupelnie inny balans bieli (fotki w pomieszczeniu z dopaleniem lampa). chyba nie ma dobrego systemu

  6. #6
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Wiek
    65
    Posty
    485

    Domyślnie

    Sven-może trafiłes na moment jak on myślał,co tu zrobic włascicielowi na złość.
    Dziś w trakcie zabawy miałem podobny przypadek zmiany WB w tym samym motywie po chwileczce.Na pewno nie ma jeszcze w miare solidnie i kompletnie dopracowanego systemu cyfrowego.Zbyt wiele danych.Do niedawna problemem było dopracowanie matryc pomiarowych w analogach,które co rusz "sypały się" w pomiarach przy slajdach,tak,ze focący posiłkowali się pomiarem punktowym,CW i często światlomierzami zewnetrznymi.Teraz doszedł WB,algorytmy odszumiania,format i sposób zapisu,filtry AA,soft-kolejnej generacji.Nie jest to spójne.AF i szkła są z innej epoki.W końcu analog był poprawiany kilkadziesiąt lat zanim osiągnął pewien stopień doskonałości.Lustrzanki cyfrowe rozwijają się krótko.Myślę,że to stąd biorą się różne problemy we wszystkich systemach.Także omawiany problem pracy 350d z błyskiem.
    Kiedys inzynierowie mieli więcej czasu na konstruowanie.Dziś niecierpliwy rynek domaga sie nowości a firma troszkę zwlekająca z kolejną nowością uważana jest za niewydolną.Nie może to wpłynąć korzystnie na kolejne projekty.Sygnaly od użytkowników płyną cały czas, wystarczy poczytać zagraniczne fora,gdzie zazwyczaj toczy sie bardzo rzeczowa i chłodna dyskusja i gdzie próbuje się znaleść rozwiązanie różnych bolączek.Musi jednak minąć jakiś czas zanim dany model "ostygnie" na rynku a jego użytkownicy zaczną "marudzić".Znajdę wreszcie 580ex i przypnę do 350d by przekonać sie jakich zmian dokonała firma projektując pierwszą lampę do użytku z dslr.
    Cześć.Ch.

  7. #7
    sv
    Guest

    Domyślnie

    chomsky: to co napisales to prawda. canon jest najlepszym przykladem; puszka za puszka, raz FF raz 1,3 a raz crop 1,6. w tej powodzi puszek canon zapomina o optyce do tychze i o paru innych drobiazgach

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar borkomar
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Płock
    Wiek
    45
    Posty
    1 083

    Domyślnie

    Opropos ocieplania - Panowie czy to nie jest czasem wina tego,iz aparat byl ustawiony na parametr 1 gdzie saturtions sharpness i contrst sa zwiekszone o jedna dzialke ??czy nie powinno byc na parametr 2 gdzie jest wsio na zero i wtedy nie bedzie takiego ciepelka?? Jak jest fabrycznie??BO wiem ze jak kupilem to sprzeta to tam grzebalaem i nie pamietalem co bylo ustawione (noi zostalo na P1.Mysle ze to moze zalatwic spraweoby

  9. #9
    Bea
    Guest

    Domyślnie

    eh a ja marze wlasnie o ciepelku oddawanym przez jakas fajna lampe blyskowa,nie znam sie na zadnej wiec jedynie czytam,namiałam sie juz zimnych fotek z Olympusa,z lampa byly po prostu tragiczne))czy moze mi ktos pokazac takie ocieplone zdjatko z inna lampa niz wbudowana?Chcialam ostatnio zainwestowac w oswietlenie i nie wiem co wybrac,jesli ktos z was moze na @ to bede wdziecznaPozdrawiam

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar borkomar
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Płock
    Wiek
    45
    Posty
    1 083

    Domyślnie

    Cicialbym zauwazyc iz ja tez lubie cieplo ale nie kolor bursztynowy zamiast bezu!!

Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •