a mnie zastanawia czy koniecznie trzeba zasuwac z lampa ;-) .. przeciez najzupelniej jakas silna latarka by wystarczyla .. mozna dowolnie oswietlac obiekt/otoczenie swiatlem ciaglym.. to jest prostsze i wygodniejsze niz doswietlanie zakamarkow lampa :-)
latarka daje Ci zwykle punktowe światło. Musiałbyś się nieźle nabiegać żeby "zamalować" tym światłem równomiernie cały obiekt ;-)
hmm.. stoje i przesuwam to punktowe swiatlo po obiekcie.. potem ide na bok i robie to samo z np. boczna sciana ;-)
efekt - ladnie "narysowany" pierwszy plan :-)
no a w razie czego sa tez latarki z regulacja szerokosci promienia swiatla - wszystko zalezy z jak daleka trzeba doswietlac :-)
Ostatnio edytowane przez Kubak82 ; 24-02-2009 o 14:26
Dotak dużych obiektów jak ta stodoła używa się raczej kilku błysków. Kiedyś do podobnych efektów używałem lamp studyjnych z generatorem, nie trzeba tyle biegać, z siła błysku jest ogromna. razem ze znajomym oświetlaliśmy 20m sosny w lesie, błyskając od dołu. Niesamowite efekty wychodzą.
Pozdrawiam
Jakub Kaniuka
Konsultant Handlowy cyfrowe.pl
Kubak ma rację. To jest ewidentny przykład "malowania światłem". Trzeba/można użyć do tego latarki halogenowej o mocy ok 2.000.000 kandeli i wyjdzie efekt taki jak na zdjęciu.
A takie głupie pytanie - jak uzyskać tak długie czasy naświetlania? Tryb bulb? I czy nie ma wtedy problemu z szumami?
Canon PowerShot S3 IS, Canon Lens 36-432mm f/2.7-f/3.5 IS USM, dekieLek na obiektyw, pasek, Lampa wbudowana SpeedLite, VeLbon CX200, Literatura, Karty pamięci SanDisk uLtra III 2.0 GB, Adapter, CoreL Paint Shop Pro Photo X2, Lenspen mini Pro.
Znakomicie takie rzeczy (zarówno przy użyciu światła ciągłego, jak i błyskowego) opisał w jednym Workshop at the Ranch niejaki Dave Black - http://www.daveblackphotography.com/
www.t-jack.pl
Sprzęt: 5D mk II, 30D, 17-40/4L USM, 85/1,8 USM, 50/1,2L USM, 100/2,8L Macro, 135/2L USM, 2x580EX II, 6x430EX II, 2x430EX, Pocket Wizard Transcivers, lampy studyjne Bowens + akcesoria.