Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 56

Wątek: Fotografowanie w muzeach

  1. #41
    Początki nałogu Awatar Ramirez
    Dołączył
    Aug 2005
    Wiek
    46
    Posty
    335

    Domyślnie

    Czekam na jakieś dokładne testy Canon 24-105/4L IS. Być może byłby to niezły obiektyw do zdjęć muzealnych. Przysłona mniejsza niż f4 nie wydaje się być zbytnio potrzebna do zdjęć dokumentalnych ze względu na małą GO.
    Na stronie: http://www.dofmaster.com/dofjs.html wyliczyć można, że w 350D dla ogniskowej 50mm f2,8 i odległości 3m- GO wynosi 38 cm, a przy f4 już 54 cm. To może być ważne np. przy fotografowaniu większych obrazów, jeśli nie będzie możliwości ustawienia się do nich prostopadle i centalnie.
    Tylko, żeby cena 24-105/4L IS była jeszcze do przełknięcia

  2. #42
    Początki nałogu Awatar Scaramanga
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    272

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ramirez
    Czekam na jakieś dokładne testy Canon 24-105/4L IS. Być może byłby to niezły obiektyw do zdjęć muzealnych. Przysłona mniejsza niż f4 nie wydaje się być zbytnio potrzebna do zdjęć dokumentalnych ze względu na małą GO.
    To może być ważne np. przy fotografowaniu większych obrazów, jeśli nie będzie możliwości ustawienia się do nich prostopadle i centalnie.
    Niezly obiektyw do zdjec muzealnych czy technicznych badz jakichkolwiek
    gdzie wymagana jest wysoka jakosc odwzorowania to staloogniskowy,a nie zoom...
    Kazdy zoom ma dystorsje poduszkowata lub beczkowata wieksza lub mniejsza,ale ma.Nie wiem do czego Ci potrzebne te zdjecia obrazow,ale wyniki bedziesz mial marne...
    Latwiej kijek pocieniasic niz go potem pogrubasic...

  3. #43
    Początki nałogu Awatar Ramirez
    Dołączył
    Aug 2005
    Wiek
    46
    Posty
    335

    Domyślnie

    Chodziło mi o fotografowanie obrazów i rzeźb. Problem polega na tym, że większość z nich najprawdopodobniej będę musiał robić z ręki w warunkach "bojowych" czyli w towarzystwie tłumu turystów.
    Zastanawiałem się też nad obiektywami typu shift, tylko że nimi najlepiej byłoby robić zdjęcia ze statywu.
    Stąd też moje gdybanie. Vitez już przekonał mnie do obiektywów stałoogniskowych, kiedy nagle pojawił się nowy Canon 24-105/4L IS i znów zacząłem się łudzić, że może jednak to byłby dobry wybór (kompromis między ostrością a nieporuszeniem zdjęcia).

  4. #44
    Początki nałogu
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    Góra
    Wiek
    66
    Posty
    472

    Domyślnie

    Shift z ręki to wyższa szkoła akrobacji cyrkowej.
    Potrzebny solidny statyw i trochę czasu na ustawienie. To raczej fotografowanie ślimaków niż pcheł.
    Dobry wybór do muzeum to obiektyw stałoogniskowy i w dodatku bardzo jasny. EF24-105/4L IS będzie dobry przy przymknięciu do 5,6. IS pozwoli na "zarobienie" 2EV więc wychodzi na to samo co 50/1,8 przymknięte o jedną działkę. Do obrazów i niezbyt monumentalnych monumentów wystarczy. A koszt prawie znikomy, przy jakości nie porównywalnej do zooma.

  5. #45

    Domyślnie

    Uwielbiam focenie w miejscach zakazanych.........Wiem,wiem.Jestem prostak,nieokrzesaniec itd,itp..Nie respektuje zakazów,nakazów....Ale wolę sobie pooglądac wnetrza Wawela(u) w zaciszu domowego ogniska.Korzystam z jasnego szkła(28-70 2,8L) i zamieszania jakie wywołuje zwykle wycieczka w miejscu zwiedzanym.Ostatnio sporo fotek" z partyzanta " narobiłem na Słowacji, gdzie 2 panienki usiłowały opopwiadać dwóm wycieczkom o katedrze i jednocześnie mnie pilnować.Kiepsko im to szło tym bardziej ze eos 5 jest jak wiadomo strasznie hałaśliwym sprzetem...
    Można położyć aparat na zgiętym ókciu i mniej wiecej wycelowac w obiekt zainteresowania.Eos5 ma dżwiękiem pokazuje ze jest ostro.Patrząc niewinnym wzrokiem w przewodnika naciskamy spust migawki.......90% fotek jest w celu.
    Jak ktoś lubi focić w kościołach ,a jest zakaz to warto to robic podczas ślubów.Wtedy kościół jest otwarty, za darmoszkę,wszyscy robią zdjęcia.Byle nie pętac sie koło pary młodej i w okolicy ołtarza.Po co robić trzode?
    Możecie wylewac pomyje na mnie ,jaki to ja jestem paskudnik ,że postępuje nieetycznie ale ciekawe kto pierwszy rzuci kamieniem.....
    Takie zdjęcia lepiej smakują.Ale jakmożna focić i trzeba płacic to płacę i korzystam.

  6. #46
    Coś już napisał Awatar kiku1
    Dołączył
    Dec 2005
    Miasto
    Płock
    Wiek
    49
    Posty
    52

    Domyślnie

    W sumie masz logiczne podejście... "zakazy są po to żeby je łamać" ...przynajmniej te bezsensowne ... no i ten dreszczyk emocji

  7. #47
    Początki nałogu Awatar Ramirez
    Dołączył
    Aug 2005
    Wiek
    46
    Posty
    335

    Domyślnie

    Odświeżę wątek.
    Pojawił się niedawno obiektyw Canzona FES 17-55mm f/2.8 USM IS.
    Czy, abstrahując od jego ceny, byłby to doby obiektyw do ocenia w muzeach (obrazy, rzeźby)?

  8. #48
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2005
    Wiek
    59
    Posty
    104

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ramirez
    FES 17-55mm f/2.8 USM IS.
    Czy, abstrahując od jego ceny, byłby to doby obiektyw do ocenia w muzeach (obrazy, rzeźby)?

    Ja myślę, że zależy, do czego ci te zdjęcia potrzebne są. Do cyknięcia amatorskiej fotki techniką japońskiego turysty - wystarczy spokojnie (podobnie jak i niemal każdy inny obiektyw). Coś tam będzie widać, resztę pamięć podpowie I tak na 100% spotkasz się z dziełami, do których to szkło okaże się za wąskie (np. Konsekracja Napoleona i koronacja Józefiny Davida w wygodnym formacie 6x10 metrów ) albo za szerokie (np. do fotografowania witraży znajdujących się na wysokości 20 metrów). A jeśli masz w planach poważne focenie w muzeach - to bez wysokiego statywu, drabinki, porządnego oświetlenia, walizki sprzętu i zgody dyrekcji na fotografowanie poza godzinami zwiedzania się nie obejdzie. Bo przecież dostrzegasz kłopoty jakie wiążą się ze zrobieniem poprawnej technicznie np. fotografii Mony Lizy za szybą kuloodporną z odległości 10 metrów ponad głowami kłębiącego się tłumu?
    --

    pozdrawiam,
    Rafał

  9. #49
    Pełne uzależnienie Awatar popmart
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    51
    Posty
    1 721

    Domyślnie

    Ja do muzeów Planar zeiss 50 1,4 (robię opd 2,8-4 z reguly) i mam bardzo dobre efekty ...

    http://www.canon-board.info/showthre...?t=7388&page=4

    (na dole strony)

  10. #50
    Początki nałogu Awatar Ramirez
    Dołączył
    Aug 2005
    Wiek
    46
    Posty
    335

    Domyślnie

    A jakie czasy z reguły Ci wychodzą. Wiadomo - w muzeach często półmrok panuje.
    Czy nie masz problemów z GO przy f2,8 (np. przy dużych płaszczyznach typu obrazy, freski)?
    Ja ostatnio robiłem zdjęcia w Kościele Mariackim. Było tam na tyle ciemno, że przy f2,2 i iso 800 wyciągałem czasy rzędu 1/30.

Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •