Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Wątek: EF 70-200 f/4 - dostała ślepoty śnieżnej? :(

  1. #11
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    30

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PoulN Zobacz posta
    Po konsultacji z CSI jest to jedyne wyjście.
    Musze tylko czekać na duplikat f-ry zakupu i na zastępczą książeczkę gwar.
    Bo zagubiłęm,... o ile sklep takie coś wystawi, f-re mają obowiązek, ale książeczkę

    Ehh same problemy.
    Zamiast gwarancji możesz domagać się od sprzedawcy usunięcia usterki z tytułu niezgodności towaru z umową. Jeśli niezgodność zostaje stwierdzona do pół roku od chwili sprzedania, domniemuje się, że istniała w chwili sprzedaży.

    Z tym, że się pewnie sklep wkurzy, jeśli najpierw poprosisz ich o duplikat faktury a potem zaniesiesz im ten obiektyw
    Niemniej taka możliwość jest. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej daje w większości przypadków znacznie większe prawa kupującemu, warto z tego korzystać.

    Powodzenia!

  2. #12

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PoulN Zobacz posta
    Po konsultacji z CSI jest to jedyne wyjście.
    Musze tylko czekać na duplikat f-ry zakupu i na zastępczą książeczkę gwar.
    Bo zagubiłęm,... o ile sklep takie coś wystawi, f-re mają obowiązek, ale książeczkę

    Ehh same problemy.
    Nie sądzę żeby książeczka stanowiła problem w wyegzekwowaniu gwarancji wiesz. Raczej Ci jej sklep nie wystawi raczej producent może ale jeśli przedstawisz fakturę na zakup to nie powinno być problemów z gwarancją.
    Cytat Zamieszczone przez szuwary Zobacz posta
    Zamiast gwarancji możesz domagać się od sprzedawcy usunięcia usterki z tytułu niezgodności towaru z umową. Jeśli niezgodność zostaje stwierdzona do pół roku od chwili sprzedania, domniemuje się, że istniała w chwili sprzedaży.

    Z tym, że się pewnie sklep wkurzy, jeśli najpierw poprosisz ich o duplikat faktury a potem zaniesiesz im ten obiektyw
    Niemniej taka możliwość jest. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej daje w większości przypadków znacznie większe prawa kupującemu, warto z tego korzystać.

    Powodzenia!
    Jak dobrze myślę to masz na myśli rękojmię ale miej na uwadzę że obiektyw był sprawny i się popsuł a tu zasady niezgodnoci z umową niemają miejsca tylko standardowa procedura gwarancyjna.

  3. #13
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Śląsk
    Wiek
    43
    Posty
    2 348

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PoulN Zobacz posta
    Tak jakby przy 1.2m -1.5m miał kryzys - i jeżeli podczas ostrzenia trafi na taki zakres to łapie zamulenie
    no to witam w klubie - http://canon-board.info/showthread.php?t=39815 ;-)

    dorwij fakture i na zytnia
    Ostatnio edytowane przez Kubak82 ; 18-02-2009 o 22:27

  4. #14
    Uzależniony Awatar PoulN
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    771

    Domyślnie

    Faktycznie podobny problem co u mnie.
    U mnie jest jeszcze teraz taki bonus, że zaczął mulić po całej skali.
    A przy zał. dekielku - zdycha całkowicie.

  5. #15
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    30

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Soundman Zobacz posta
    Jak dobrze myślę to masz na myśli rękojmię ale miej na uwadzę że obiektyw był sprawny i się popsuł a tu zasady niezgodnoci z umową niemają miejsca tylko standardowa procedura gwarancyjna.
    1. Rękojmia to była kiedyś. Teraz rękojmia dotyczy tylko transakcji firma - firma. Dla konsumentów jest 'niezgodność towaru z umową', reguluje to wymieniana Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Ale masz rację - mniej więcej na podobnych zasadach to działa.

    2. To, że obiektyw "się popsuł" nie znaczy, że nie można domagać się jego naprawy z tytułu niezgodności z umową. Wręcz przeciwnie. To, że się popsuł nie jest normalne. Skoro się popsuł po kilku miesiącach normalnego użytkowania, to znaczy, że zawierał jakąś wadę / usterkę. Przecież to tylko sprzęt.
    Chyba, że sprzedawca potrafi udowodnić, że awaria była wynikiem działalności kupującego a nie ukrytej wady tego przedmiotu. Ale to raczej trudne, jeśli obiektyw nie nosi śladów jakiegoś poważnego upadku.
    Z tego co widzę w postach przedmówców - nie jest to odosobniony przypadek z tym obiektywem. Więc tym bardziej nie powinno być problemów. Ewidentnie przynajmniej część egzemlarzy tego obiektywu posiada jakąś wadę.

    Ja w ten sposób z powodzeniem w tamtym roku reklamowałem sprzęt - wprawdzie nie foto, ale też o sporej jak dla mnie wartości (laptop).

    Ale oczywiście każdy robi jak uważa za stosowne
    Ostatnio edytowane przez szuwary ; 18-02-2009 o 23:20

  6. #16

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szuwary Zobacz posta
    1. Rękojmia to była kiedyś. Teraz rękojmia dotyczy tylko transakcji firma - firma. Dla konsumentów jest 'niezgodność towaru z umową', reguluje to wymieniana Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Ale masz rację - mniej więcej na podobnych zasadach to działa.

    2. To, że obiektyw "się popsuł" nie znaczy, że nie można domagać się jego naprawy z tytułu niezgodności z umową. Wręcz przeciwnie. To, że się popsuł nie jest normalne. Skoro się popsuł po kilku miesiącach normalnego użytkowania, to znaczy, że zawierał jakąś wadę / usterkę. Przecież to tylko sprzęt.
    Chyba, że sprzedawca potrafi udowodnić, że awaria była wynikiem działalności kupującego a nie ukrytej wady tego przedmiotu. Ale to raczej trudne, jeśli obiektyw nie nosi śladów jakiegoś poważnego upadku.
    Z tego co widzę w postach przedmówców - nie jest to odosobniony przypadek z tym obiektywem. Więc tym bardziej nie powinno być problemów. Ewidentnie przynajmniej część egzemlarzy tego obiektywu posiada jakąś wadę.

    Ja w ten sposób z powodzeniem w tamtym roku reklamowałem sprzęt - wprawdzie nie foto, ale też o sporej jak dla mnie wartości (laptop).

    Ale oczywiście każdy robi jak uważa za stosowne
    Pokręcone to polskie prawo... Nie ma co tak jak piszą przedmowcy faktura i na żytnią niech robią... Ciekawe jaki będzie kolejny przypadek pobytu na żytniej.

  7. #17
    Uzależniony Awatar PoulN
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    771

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Soundman Zobacz posta
    Pokręcone to polskie prawo... Nie ma co tak jak piszą przedmowcy faktura i na żytnią niech robią... Ciekawe jaki będzie kolejny przypadek pobytu na żytniej.
    Nie będe toczył batali, sklep tj. Rimex daje gware zewnętrzną tj. CSI w Wawie.
    Mam nadzieję że duplikat f-ry wystarczy.

    Czy podobny przypadek kiedyś nie był "objęty" gwarancją "Europejską Canona"

  8. #18
    Uzależniony Awatar PoulN
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    771

    Domyślnie

    Więc tak;

    Obiektyw już w ŻADNYCH warunkach nie ma praktycznie siły kręcić soczewkami

    Sprawa gwarancji wydaje mi się wyjaśniona,...
    i tak;

    - wysłałem mail`a do CSI, otrzymałem info, że konieczne są dwa dokumenty; książeczka gwar. i f-ra zakupu
    - zadzwoniłem od sklepu gdzie zakupiłem, uzyskałem info, że z f-rą nie będzie problrmu, ale z duplikatem gwar. - tak, nie mają "zamienników" i że takowe wydaje, a powinien przynajmniej Canon Polska
    - zadzwoniłem do Canon`a w Wawie, bardzo miła Pani konsultant, zebrała wszystkie potrzebne dane i poinformowała, że "poda" sparwę na wyższy szczebel oraz powiedziała, ze zazwyczaj o wydanie duplikatu gwar. ubiega się sprzedawca, doradziła abym oczekując na odpowiedź "z góry" równolegle zadzwonił do sklepu i powidział, aby to Oni zgłosili sprawe do Canon Poska, tak będzie szybciej i pewniej.
    - ponowny telefon do sklepu interentowego i przekazałem informację, po czym usłyszałem, ze "...nie będziemy robić zamieszania" i że wyślą mi pocztą wraz z f-rą podbitą książeczkę gwar. do ktorej mam wpisać nr. seryjny i pozostałe dane.

    Dziwnie trochę to wszystko przebiegło, ale najważniejsze - co powie CSI po otrzymaniu książeczki gwar. ze ręcznie wypisanym nr. serii obiektywu
    Ostatnio edytowane przez PoulN ; 20-02-2009 o 15:13

  9. #19
    Coś już napisał Awatar KrzysiekRally
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    44
    Posty
    91

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PoulN Zobacz posta
    ponowny telefon do sklepu interentowego i przekazałem informację, po czym usłyszałem, ze "...nie będziemy robić zamieszania" i że wyślą mi pocztą wraz z f-rą podbitą książeczkę gwar. do ktorej mam wpisać nr. seryjny i pozostałe dane.
    Czyli można było od ręki to załatwić, tylko im się nie chciało...a że trafili na dociekliwego to woleli nie robić sobie smrodu.
    Ot i cała historyja, że sie nie da, a jednak się da.
    www.image-sport.net moja www
    www.imagesport.digart.pl prace
    www.facebook.com/imagesportnet
    7D,400D/17-50 f2.8/70-200 f4L/50 f1.8II/580EXII/Tamrac Expedition7

  10. #20
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Śląsk
    Wiek
    43
    Posty
    2 348

    Domyślnie

    daj znac co powiedzieli na zytniej - sam jestem ciekaw czy to ta sama usterka co u mnie.. dobrze, ze udalo Ci sie zalatwic wszystkie formalnosci z gwarancja - teraz bedzie juz "z gorki" :-)

    ps. u mnie naprawa sprzetu trwala ok 1,5 tygodnia, lacznie z zamowieniem czesci i przesylka naprawionego szkla.. wszystko smiga az milo :-)
    Ostatnio edytowane przez Kubak82 ; 21-02-2009 o 10:50

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •